Permalänk

Pixel pro 10 eller s24fe

Hej!
Vet inte riktigt vad jag ska använda s24fe eller google pixel pro 10.
Är lite orolig för den här batteri save programet som pixel har, vill höra era årsikter , det ja använder mobilen till är , lite spel, sociala medier , prata i telefon, tanken är att jag ska ha mobilen i minst 3 år kanske

Permalänk
Medlem

För min del hade jag valt Pixel pga Samsungs bloat.

Permalänk

Vad innebär Samsungs bloat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson936:

Deras android-version är full av skit, enkelt uttryckt. Nån annan kan säkert förklara bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson936:

Bloat = massa onödiga saker, appar mm.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Bloat = massa onödiga saker, appar mm.

Som inte går att radera/ta bort.

Permalänk

men hur är det med pixels batteri tid ? Kontra samsungs ?

Permalänk
Medlem

Samsungs "bloat" är sedan flera år överdrivet.
Det enda minuset är att de installeras dubbel uppsattning av ett gäng appar: Samsungs egna och Googles. Så typ dubbla anteckningar, miniräknare, webbläsare osv.
I övrigt är det klockrent OS, och brukar anses vara top 2 bästa Android UIet så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Det enda minuset är att de installeras dubbel uppsattning av ett gäng appar: Samsungs egna och Googles. Så typ dubbla anteckningar, miniräknare, webbläsare osv.
I övrigt är det klockrent OS, och brukar anses vara top 2 bästa Android UIet så.

Skulle jag välja mellan Samsung och Pixel UI väljer jag Pixel alla dagar i veckan före Samsungs. Det är mer än bara dubbelt av appar som är bloat enligt mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Köpte en s25+, de va masska skit, LinkedIn, Netflix, spel etc

Permalänk

Okaj , ni som säger pixel hur är batteriet med den mjukvaran som segar ner batteriet efter 200 cykler ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Skulle jag välja mellan Samsung och Pixel UI väljer jag Pixel alla dagar i veckan före Samsungs. Det är mer än bara dubbelt av appar som är bloat enligt mig

Ja det är en smaksak så klart, som iOS vs Android i så fall. Vissa saker tilltalar människor mer, och tvärtom.
Men poängen är det möjligen är fortfarande lite bloatat, med extra appar osv. Men inget mot hur det var för 5-6 år sen.
Då jävlar alltså..