Oculus Problem!! (Svart skärm, lagg, hdmi port sönder?)
Hej! Förlåt om rubriken inte är tillräckligt specifik
Min sambo har beställt hem en Oculus Rift, allt funkade felfritt första gången han kopplade in den och starta up allting, även spelandet. Kan notera att han bara har en HDMI port. När han hade spelat klart så plockade han ner allting, vi är tvungna att göra så för att vi har katter och inte vill att dom ska riva ner sensorerna. Dagen efter när han ska koppla in den igen, så säger den att HDMI porten inte funkar, eller oculus inte kan hitta det, vilket är jätte konstigt då det funkade felfritt dagen innan, och inget annorlunda har hänt innan dess.
Han blev väldigt besviken och fick koppla in oculusen i ett DVI uttag som är omvandlad till ett hdmi (om jag inte mins fel) Men då laggar det mycket för honom. Vi beställde nyligen en Displayport omvandlare så han kanske kunde ha den istället, då kunde colusen hitta anslutningen , men han ser tyvärr bara svart i oculusen.
Vi börjar snart tappa hopp och vi vet båda inte vad som är problemet än att vi kom fram till att hans HDMI port kanske är sönder?
Vi har försökt googla runt men hittar tyvärr inget svar som passar vårat problem. Har läst att hdmi porten helst ska vara kopplat till modekortet för bästa resultat (tror jag, kan ha fel) mer än så vet vi inte. Min sambo håller på att blåsa ut datorn nu på dam då den är REJÄLT dammig.
Någon som kanske har haft samma problem?? förlåt om texten är luddig.