webhotell för någon som INTE kan göra hemsida?

Permalänk
Medlem

webhotell för någon som INTE kan göra hemsida?

Hej.

Sökte efter bra webhotell men antalet reklamer gjorde allt kluddigt.

Funderar på att starta ett företag och behöver en enkel hemsida. kan inget om kodning utan tänkte att det borde finnas bra kombinationspaket med domännamn och enkla mallar att "bara fylla i"...

Jag registrerade företaget för flera år sedan och "back then" fick jag en massa reklam och telefonsamtal om företag som ville "hjälpa just mig" men dessa har jag hört att det ofta rör sig om halvhjärtade insatser eller rent av bluff och båg...

Så, finns det någon bra tjänst som tillhandahåller både domän och enkla och bra (snygga) mallar för hemsidor?

tack på förhand

Permalänk
Medlem

squarespace kanske ?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har testat lite på båda alternativen, känns som vad jag är ute efter. Stort tack!

Skulle ni köpa domän via t ex squarespace också eller via annan leverantör, tänker främst på svensk leverantör?

Permalänk
Medlem

Prova Mobirise. Gratis program och lätt att göra en basic sida som ser bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning att inte köpa domän hos squarespace med så har du allt på samma ställe. Har inte kollat om de har .se domän dock skulle väll vara enda anledningen till att inte göra det.

Permalänk
Medlem

Verkar som att de inte har .se men väl mitt valda namn med .com Även om sidan blir på svenska så känns det som en ok lösning.
Har testat Squarespace lite mer och det är onekligen enkelt att arbeta med...

Permalänk
Medlem

Rekommenderar starkt one.com då de har allt du behöver, användarvänligt och billigt.
Supporten är suverän.

Permalänk
Medlem

Är det så? Skall testa dem också innan jag bestämmer mig. Tack för förslaget.

// JB