Star Trek: Discovery 🖖🚀🌠

PermalÀnk
Medlem ★
●

Star Trek: Discovery 🖖🚀🌠

Har laddat ett tag för nya Star Trek serien som kommer pÄ Netflix.
Releasedagen kommer (1 dag efter USA) och jag jobbar eftermiddag. Prefekt 😊😊
LÀmnar barnen pÄ skolan Äker hem och laddar med lite frukost och kaffe för att sedan bÀnka sig framför Tv:n.
Hmm inget pÄ nya releaser. Söker pÄ serien och hittar infon nya avsnitt kommer 25:e september.
Visst 25:e Àr inte över men ÀndÄ. Serien finns tillgÀnglig pÄ diverse sidor pÄ nÀtet, men nÀr man nu betar för en tjÀnst sÄ vill ju jag kunna nyttja den.
Game of Thrones slÀpptes kl 03.00 varje mÄndag och jag trodde att samtliga serier slÀpptes vid den tiden.
ÅterstĂ„r att se om den kommer under dagen.

PermalÀnk
Medlem
●

Ja, morr. Jag laddade likadant. The besvikelse.

Visa signatur

Mvh
David

PermalÀnk
Medlem ★
●

Uppfattat det som lite godtyckligt nÀr netflix slÀpper avsnitt, men 9-10 brukar de senast ha varit ute de gÄnger jag laddat pÄ morgonen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

PermalÀnk
Medlem ★
●

Ep 1+2 finns tillgÀngliga nu iallafall, sÄ om inte din eftermiddag börjar kl. 11 sÄ hinner du nog.

PermalÀnk
●

SÄg att episod 1 och 2 har kommit ut. Jag trodde att det var en film och inte serie, hört att den har haft mycket problem och troligen inte kommer att bli sÄ bra. Först sÄ tÀnkte jag inte se pÄ'n dÄ den verkar vara ganska ointressant och trailern var inte bra.

Kanske kommer att se första avsnittet bara för att se vad som Àr upp.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Frejoh466:

SÄg att episod 1 och 2 har kommit ut. Jag trodde att det var en film och inte serie, hört att den har haft mycket problem och troligen inte kommer att bli sÄ bra. Först sÄ tÀnkte jag inte se pÄ'n dÄ den verkar vara ganska ointressant och trailern var inte bra.

Kanske kommer att se första avsnittet bara för att se vad som Àr upp.

Den var fast i produktionscirkusen rÀtt lÀnge innan den började spelas in, vilket kan betyda precis ingenting egentligen. Det var vÀl rÀtt mÄnga arga nördar som inte kunde acceptera att det var en kvinnlig kapten, sÄ för dem lÀr det vara en fruktansvÀrd serie.

PermalÀnk
●
Skrivet av keyser:

Den var fast i produktionscirkusen rÀtt lÀnge innan den började spelas in, vilket kan betyda precis ingenting egentligen. Det var vÀl rÀtt mÄnga arga nördar som inte kunde acceptera att det var en kvinnlig kapten, sÄ för dem lÀr det vara en fruktansvÀrd serie.

Det Àr sÀllan att det Àr för att det Àr kvinnlig skÄdespelare. Var vÀl inga arga "nördar" pÄ Wonder Woman filmen? Vad jag har lÀst sÄ Àr det mer att den vart R-rated dÄ det verkar inte vara vad folk vill ha i sin Start Trek film/serie. Plus att det Àr inte ett bra tÀcken pÄ att det tar sÄ lÄng tid, dÄ om allt var bra sÄ skulle ju det inte ta sÄn lÄng tid att föröka fixat.

Du Àr vÀl samma folk som sÀger att den nya Ghostbuster filmen fick dÄlig kritik bara för att det var det var kvinnor i den. SjÀlv sÄ tyckte jag att den var skrÀp. Tror inte att folk vill att den ska vara dÄlig bara för att. Men har kollat pÄ IMDB och ser inte bra ut just nu. SÄ fÄr vÀl se.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Frejoh466:

Det Àr sÀllan att det Àr för att det Àr kvinnlig skÄdespelare. Var vÀl inga arga "nördar" pÄ Wonder Woman filmen? Vad jag har lÀst sÄ Àr det mer att den vart R-rated dÄ det verkar inte vara vad folk vill ha i sin Start Trek film/serie. Plus att det Àr inte ett bra tÀcken pÄ att det tar sÄ lÄng tid, dÄ om allt var bra sÄ skulle ju det inte ta sÄn lÄng tid att föröka fixat.

Du Àr vÀl samma folk som sÀger att den nya Ghostbuster filmen fick dÄlig kritik bara för att det var det var kvinnor i den. SjÀlv sÄ tyckte jag att den var skrÀp. Tror inte att folk vill att den ska vara dÄlig bara för att. Men har kollat pÄ IMDB och ser inte bra ut just nu. SÄ fÄr vÀl se.

Oj oj, kÀnsligt Àmne.

Nya Ghostbusters-filmen var kass för att manuset var kasst (eller obefintligt?).
Helt sÀker pÄ att samma skÄdisar kunde gjort en schysst film med ett ordentligt manus. Jag hade gÀrna sett en riktig uppföljare pÄ originalen, t.ex. kunde tjejerna köpa upp firman av de gamla gubbarna som Àr trötta pÄ att jaga spöken - för att fÄ med lite inslag med den gamla ensemblen sÄ kunde de vara tjejernas mentors under upplÀrningstiden, som riktiga roller.

Edit: Wonder Woman hade för övrigt varit en ganska mÀrklig film med en manlig skÄdis i huvudrollen...

PermalÀnk
●

Har kollat runt lite nu, och det verkar vara ganska sÄ mixat.

Star trek fans tycker inte om den dÄ den bryter mot lore vilket jag förstÄr Àr heresi. Största problemen verkar vara;

  • För mörkt, Star trek ska vara mer posetiv

  • Mycket drama

  • De verkar inte tycka om huvudrollskĂ„despelaren

  • Filmfotografi verkar vara extremt skakig

Folk som inte Àr ett Star trek fan verkar dock tycka om den, Àr igen fan av Star trek, tycker bara om rymdfilmer som Àr i kort tillförsel.

SÄ kanske Àr bra? FÄtt upp lite av hoppet.

Skrivet av keyser:

Oj oj, kÀnsligt Àmne.

Du sa just att folk som inte tyckte om filmen var för att "nördar" inte ville ha kvinnlig skÄdespelare, inte för att filmen kanske var dÄlig utan för att de Àr sexistiska. Vilket ja, det Àr ett kÀnsligt Àmne i dagens samhÀlle.

PermalÀnk
●
Skrivet av Frejoh466:

Folk som inte Àr ett Star trek fan verkar dock tycka om den

LĂ„ter som reboot-filmerna.
De har ingenting med Star Trek att göra, de Àr allmÀn rymdaction dÀr folk av nÄn anledning heter likadant som karaktÀrerna i ST:TOS.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Frejoh466:

Har kollat runt lite nu, och det verkar vara ganska sÄ mixat.

Star trek fans tycker inte om den dÄ den bryter mot lore vilket jag förstÄr Àr heresi. Största problemen verkar vara;

  • För mörkt, Star trek ska vara mer posetiv

  • Mycket drama

  • De verkar inte tycka om huvudrollskĂ„despelaren

  • Filmfotografi verkar vara extremt skakig

Folk som inte Àr ett Star trek fan verkar dock tycka om den, Àr igen fan av Star trek, tycker bara om rymdfilmer som Àr i kort tillförsel.

SÄ kanske Àr bra? FÄtt upp lite av hoppet.

Kommer ge denna en chans, kommer sÀkert följa den dÄ det Àr lite tunt med Scifi i serieformat just nu...
I folks ögon Àr jag nog en riktig Trekkie - sett alla filmerna och alla serierna - men jag Àr samtidigt helt öppen för lite förÀndring och uppdatering sÄ lÀnge andan finns kvar.

Citat:

Du sa just att folk som inte tyckte om filmen var för att "nördar" inte ville ha kvinnlig skÄdespelare, inte för att filmen kanske var dÄlig utan för att de Àr sexistiska. Vilket ja, det Àr ett kÀnsligt Àmne i dagens samhÀlle.

Jag sa att det fanns nördar som var arga, inte att alla nördar var arga eller att det var nördigt att vara arg. Det fanns ju de som gjorde en stor grej av det sÄ snart det blev kÀnt att de skulle ha en kvinnlig kapten. Vilket Àr rÀtt tragiskt. Star Trek som koncept har ju alltid varit tolerant med kön och raser i samarbete.

PermalÀnk
●
Skrivet av Awakeruad:

LĂ„ter som reboot-filmerna.
De har ingenting med Star Trek att göra, de Àr allmÀn rymdaction dÀr folk av nÄn anledning heter likadant som karaktÀrerna i ST:TOS.

Tyckte att reboot-filmerna var ganska bra faktisk. SÄg att nÄgra tyckte att den skulle ha varit bÀttre om det inte var Star trek, samt att det var för lite utforskning. SÄ de verkar anvÀnda namnet för att fÄ fler tittare vilket, kanske Àr lite dumt eller genialt?

Nu ser jag dock lite fram emot att se vad allt handlar om. Är dock lite osĂ€ker pĂ„ dramat dĂ„ huvudkaraktĂ€ren verkar vara lite ostabil. Men fĂ„r vĂ€l se om nĂ„gon timmer eller sĂ„.

PermalÀnk
Medlem
●

NÄn som vet om den finns i 4K pÄ Netflix?

PermalÀnk
Medlem ★
●

Okej nu har jag sett igenom avsnitten som finns pÄ Netflix.

Skrivet av Awakeruad:

LĂ„ter som reboot-filmerna.
De har ingenting med Star Trek att göra, de Àr allmÀn rymdaction dÀr folk av nÄn anledning heter likadant som karaktÀrerna i ST:TOS.

Detta citat tycker jag beskriver serien hittills, och jag tror inte att det kommer att Àndras. Jag har sett alla Star Trek serier (inte den tecknade) och gillar i fallande ordning TNG, TOS, Voyager, DS9, Enterprise......
Detta Àr som Star Trek beaktat, rent skrÀp. Kunde inte bry mig mer pÄ vilket kön skÄdespelarna har men de fÄr ju allt trÀigt skÄdespeleri i serien hittills att framstÄ som Oscars-material.
Om de ska utspela sig i en alternativ tidslinje som de nya filmerna kan de vÀl vara tydliga med det? Filmerna var Ätminstone det, annars sÄ har de redan sabbat upp Kanon helt.
Det kÀnns inte alls som star trek, var Àr de filosofiska frÄgorna, var Àr tron pÄ att mÀnniskan kan bÀttra sig sjÀlv?
Tror inte jag kommer fortsÀtta titta.

Visa signatur

"Jag Àr sÄ gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

PermalÀnk
Medlem ★
●

Även om jag faktiskt Ă€lskar Shatner och den rollen han har i ToS sĂ„ kan vĂ€l ingen hĂ€r tycka att Star Trek nĂ„gonsin haft bra skĂ„despelarinsatser, eller?
Visst, Nimoy och Quinto Àr ju faktiskt bra skÄdisar och jag tycker verkligen om Quinto som Spock men för tusan, insatserna Àr i regel vÀldigt dÄliga.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av backspace:

Även om jag faktiskt Ă€lskar Shatner och den rollen han har i ToS sĂ„ kan vĂ€l ingen hĂ€r tycka att Star Trek nĂ„gonsin haft bra skĂ„despelarinsatser, eller?
Visst, Nimoy och Quinto Àr ju faktiskt bra skÄdisar och jag tycker verkligen om Quinto som Spock men för tusan, insatserna Àr i regel vÀldigt dÄliga.

Jag tror det Àr lite "Ju förr desto bÀttre" över det hela.
SÄ fort nÄgot rebootas eller uppdateras sÄ Àr det alltid det vÀrsta som hÀnt. GÀrna innan man gett det en chans.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Star Trek Àr inte pÄ riktigt, sÄ jag bryr mig into om, om nÄnting inte verkar vara efter canon. Det viktigaste Àr om det Àr bra eller ej. Bara sett första avsnittet och förhÄller mig neutral men jag kommer fortsatt följa serien.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

PermalÀnk
●

SÀtt bÄda avsnitten nu.

HuvudkaraktÀren tycker jag inte om, kÀnslomÀssigt tÄg vrak. Vet inte mycket som sagt om Star trek lore, men Àven jag mÀrkte att det var fel, bryr mig dock inte sÄ mycket om det.

Den Àr vÀl meh. Ligger pÄ samma plats som The Orville, dock sÄ Àr The Orville sÄ dum. Men kommer nog att fortsÀtta att kolla pÄ Star trek och hoppas pÄ att dramat inte drar ivÀg.

PermalÀnk
Medlem
●

@RaveHole: Kollade precis i LG's netflix app och dÀr gÄr den inte upp i mer Àn 5.53Mb/s - 1080.
Men det Àr hdr (dolby vision). Lite mÀrkligt dÄ netflix trailern kör utan hdr men med 15Mb/s 2160

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Orisons:

...var Àr tron pÄ att mÀnniskan kan bÀttra sig sjÀlv?

Verkligheten har kommit ikapp manusförfattarna.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min trÄkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smÄtt o gott: www.2x3m4u.net

PermalÀnk
Medlem ★
●

Ingen hatar Star Trek mer Àn Star Trek-fans. (citerat frÄn en review pÄ imdb)

Tycker detta summerar lĂ€get rĂ€tt bra. Trekkies har helt enkelt bara bestĂ€mt sig för att hata pĂ„ denna serien sedan den först nĂ€mndes. Är det inte gnĂ€ll över könskvotering sĂ„ Ă€r det gnĂ€ll över raskvotering, eller sĂ„ gnĂ€ller man över att teknologin i serien Ă€r mer high-tech Ă€n orginalserien trots att den utspelar sig 10 Ă„r före. Kom igen, vem fan vill se en serie gjord 2017 som ser ut som den Ă€r inspelad med scensĂ€ttning (och brist pĂ„ cgi) anno 1960?

Hittills, baserat pÄ tvÄ avsnitt, tycker jag serien verkar lovande. Effekterna hÄller hög kvalitet för att vara en serie. Har inga större problem med karaktÀrerna/skÄdisarna, trots lite stelt levererade repliker hÀr och dÀr. NÄgot jag tror försvinner om skÄdisarna fÄr tid att vÀxa in i sina roller.
DÀrmed kvarstÄr frÄgan om handlingen i serien kan hÄlla kvar tittare, vilket Àr omöjligt att sÀga efter enbart tvÄ avsnitt, i synnerhet dÄ det mer eller mindre Àr ett dubbelpilotavsnitt.

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av Dr.Mabuse:

Verkligheten har kommit ikapp manusförfattarna.

star trek har speglat samtiden.
admiralen direkt kopia av donald trump, sÄ det gick ju bra.
Klassisk kultur krock och ingen som lyssnar pÄ den som vet och fattar nÄt sÄ gÄr det Ät helsike med.

Klockren start pÄ serien i en modern tappning.
star trek nördar har inget liv ÀndÄ

Kvinnor Àr bÀttre astronauter dÄ de tÄl stress bÀttre och tar bÀttre beslut.

Visa signatur

TrÀna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (LÀr dig Googla)

PermalÀnk
●
Skrivet av keyser:

Jag tror det Àr lite "Ju förr desto bÀttre" över det hela.

Fast grejen med Star Trek Àr att det var en utopi. Det utspelade sig i en framtid dÀr pengar inte lÀngre spelade nÄgon roll (eftersom vemsomhelst kunde framstÀlla vadsomhelst med en replikator) och dÀr vetenskap, medicin och psykologi gÄtt fram sÄ mycket att alla allvarliga personlighetsproblem kunde fixas. Det fanns inga onda mÀnniskor i federationen, federationen anföll aldrig andra, och allt drama kom frÄn interaktion med andra, mindre vÀlanpassade, civilisationer.
Det hÀr började knaka i fogarna med Deep Space 9, och sen slÀngde prequels det helt över bord, t.ex. Kirk blev en sjÀlvmordsbenÀgen jÀttebebis med daddy issues.
Jag menar, jag förstÄr varför man fimpade utopin - det Àr svÄrt att fÄ till bra drama med vÀlanpassade glada mÀnniskor som inte bryr sig om pengar, men samtidigt var det det som skilde Star Trek frÄn ett dussin andra sci-fi.
Varför ska man titta pÄ Star Trek istÀllet för The Expanse eller Firefly eller Star Wars nÀr Star Trek bara Àr en ostigare version av Star Wars?
Det var den enda sci-fi utopin, man tycker den kunde ha fÄtt fortsÀtta vara det.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av elBenko:

Ingen hatar Star Trek mer Àn Star Trek-fans. (citerat frÄn en review pÄ imdb)
Tycker detta summerar lĂ€get rĂ€tt bra. Trekkies har helt enkelt bara bestĂ€mt sig för att hata pĂ„ denna serien sedan den först nĂ€mndes. Är det inte gnĂ€ll över könskvotering sĂ„ Ă€r det gnĂ€ll över raskvotering, eller sĂ„ gnĂ€ller man över att teknologin i serien Ă€r mer high-tech Ă€n orginalserien trots att den utspelar sig 10 Ă„r före. Kom igen, vem fan vill se en serie gjord 2017 som ser ut som den Ă€r inspelad med scensĂ€ttning (och brist pĂ„ cgi) anno 1960?

De fÄr anvÀnda vilken CGI de vill, bara det ser bra ut, men om en serie/film etablerar nÄgot sÄ kan man vÀl hÄlla/förhÄlla sig till det om man vill göra en prequell. Annars kunde de vÀl bara ha gjort en eterföljare till tng/voyager dÄ hade de ju haft fria(re) hÀnder. Vissa av seriens teknik spelar ju en central roll, som "transporters".
Menar inte att den borde vara filmad sÄ att den ser ut som TOS, bara den inte har teknik som inte "fanns" innan TOS.

Som sagt, gillar inte prequells som inte förhÄller sig till kÀllmaterialet, dÄ kan de ju lika gÀrna fabulera nÄgot fritt Àn att försöka berÀtta en historia utifrÄn en given kontext.

Skrivet av Awakeruad:

Jag menar, jag förstÄr varför man fimpade utopin - det Àr svÄrt att fÄ till bra drama med vÀlanpassade glada mÀnniskor som inte bryr sig om pengar, men samtidigt var det det som skilde Star Trek frÄn ett dussin andra sci-fi.
Varför ska man titta pÄ Star Trek istÀllet för The Expanse eller Firefly eller Star Wars nÀr Star Trek bara Àr en ostigare version av Star Wars?
Det var den enda sci-fi utopin, man tycker den kunde ha fÄtt fortsÀtta vara det.

HÄller helt med hÀr, utopin var det som skilde Star Trek frÄn resten. Nu Àr det bara en SF serie i bruset....

Visa signatur

"Jag Àr sÄ gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hehe rÀtt frÀnt att man kan ha klingonska som subtitle.
https://imgur.com/a/Oeynp

PermalÀnk
Inaktiv
●

Första avsnittet var iaf riktigt bra, produktionsmÀssigt kÀnns de som filmer i kvalité. Kul!!

PermalÀnk
Medlem ★
●

SÄg precis de första tvÄ avsnitten. Jag tycker de verkar ok, men fy vad fel det kÀnns att inte kunna se igenom hela sÀsongen i ett strÀck

Dock sÄ undrar jag, var dom tvungna att designa om Klingonernas utseende igen? Jag menar deras utseende gjordes ju om en gÄng och förklarades med ett virus. Nu ska ju denna serie utspela sig 10 Är innan ST ToS, men dom ser dÄ inte ut som i ToS. Undrar hur dom tÀnker "förklara" det.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

PermalÀnk
Medlem ★
●

SĂ„g första avsnittet idag. Är neutral Ă€n sĂ„ lĂ€nge, verkar ok men behöver se mer för att bilda en uppfattning.

PermalÀnk
●

Har nu sett de tvÄ första avsnitten nu. Jag tyckte de var bra. LjusÄr bÀttre Àn prequels.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Kan nog hÄlla med, jag tycker ocksÄ den verkar helt OK.
Och jÀmnfört med Expanse sÄ Àr ju detta rena rama paradiset nÀr det gÀller skÄdespelarinsatser, om man nu skall jÀmnföra.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX