Relativt ny Eizo-skärm med död pixel

Permalänk
Inaktiv

Relativt ny Eizo-skärm med död pixel

Det är alltså en död vit pixel mot svart bakgrund och köptes från Dustin. Eizo tillåter bara noll pixelfel inom ett halvår från köpet men då skärmen är några månader över det så hamnar jag utanför.

Kan jag reklamera skärmen hos Dustin där den är inköpt? Den var inte billig då den som ny ligger nästan runt 8000kr.

Permalänk
Medlem

Kontakta Eizo direkt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronz:

Kontakta Eizo direkt

Tack! Har haft kontakt med dem förut. Fick bra intryck av dem med deras support i början men plötsligt så slutade de svara mitt i mailkonversationerna. Jag hoppas verkligen de svarar denna gång annars gör jag reklamation hos Dustin.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad -> Skärmar*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Så pixelgarantin gäller bara under 6 månader? Efter det så måste panelen helt och hållet haverera?

Permalänk

Tråkigt, men stör den verkligen så mycket? Gissar på att det är en 2560*1440-skärm, 27 tum?
De har trots allt rätt små pixlar. Skulle försöka att inte tänka så mycket på det. Men det kan nog vara svårt nu när du retat upp dig på den och så väl vet var den sitter.

Finns program som UDpixel (udpix.fr) men de flesta brukar inte ha någon direkt framgång med dem.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GooGeL:

Så pixelgarantin gäller bara under 6 månader? Efter det så måste panelen helt och hållet haverera?

Enligt Eizo ja tydligen fast de tog emot min skärm ändå.

Skrivet av Jonte[YoT]:

Tråkigt, men stör den verkligen så mycket? Gissar på att det är en 2560*1440-skärm, 27 tum?
De har trots allt rätt små pixlar. Skulle försöka att inte tänka så mycket på det. Men det kan nog vara svårt nu när du retat upp dig på den och så väl vet var den sitter.

Finns program som UDpixel (udpix.fr) men de flesta brukar inte ha någon direkt framgång med dem.

Visst! Men jag har inte en enda död pixel på min gamla Dell 24-tum från 2007 så tydligen så är pixelfel ganska vanligt idag?