Permalänk
Medlem

@Borderlander: Har själv Corsair 460X + 3 extra fläktar. Corsair RM750M, Samsung 960 Evo 500GB, Corsair H100i v2 samt 32GB Corsair Vengeance 3200mhz på posten liggandes.

Kommer dröja innan dessa saker blir använda...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av Borderlander:

Håller med dig, @Asssor

MSI Gaming M5, Cryorig 5H Ultimate och Corsair Vengeance 3200MHz ligger och skräpar där hemma.

Skrivet av Asssor:

@Borderlander: Har själv Corsair 460X + 3 extra fläktar. Corsair RM750M, Samsung 960 Evo 500GB, Corsair H100i v2 samt 32GB Corsair Ram på posten liggandes.

Kommer dröja innan dessa saker blir använda...

Ni är inte ensam om det..

EVGA G2 750W
Corsair 16GB RGB
Gigabyte Aorus ligger här och samla damm

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostish:

5 ghz på alla kärnor med noctua nh-d15 luftkylning. Stabilt på 80 grade under stresstest. Fick man ett bra exemplar tro

Vad kör du för volt? Håller på o trappar ner nu. 5ghz och just nu stabilitets testar jag den på 1.29

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

@Gloremir:
Jag har överklockat mer nu och ligger på 5.2 GHz med 1.39 volt. cirka 80 grader i stresstest med en luftkylning är fan episkt. Tror jag nöjer mig så.

Ska prova trappa ner volten senare idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostish:

@Gloremir:
Jag har överklockat mer nu och ligger på 5.2 GHz med 1.39 volt. cirka 80 grader i stresstest med en luftkylning är fan episkt. Tror jag nöjer mig så.

Ska prova trappa ner volten senare idag

Har samma kylare, trodde man behövde custom water + delid för 5+ GHz, låter riktigt nice.

Har du ändrat bara Volten eller också LLC?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Har samma kylare, trodde man behövde custom water + delid för 5+ GHz, låter riktigt nice.

Har du ändrat bara Volten eller också LLC?

Kör med en h100 v2 med noctua fläktar.
Verkar stanna på 1.3v för 5ghz.
Endast ändrat volt. Inge annat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borderlander:

Håller med dig, @Asssor

MSI Gaming M5, Cryorig 5H Ultimate och Corsair Vengeance 3200MHz ligger och skräpar där hemma.

Ungefär i samma sits, fast jag köpte ett chassi också. Vissa saker har jag inte ens packat upp. Köpte också ett MSI gaming m5, det ser fint ut iaf, funderar att sätta upp den som en tavla ...

Permalänk

@nils45: sitter i ungefär samma sits som er, funderar därför på att köpa en i5-8400 under tiden då jag helt är utan dator annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mlampa:

När beställde du från webhallen för att få 16e plats? Tänkte så jag kan höfta min egen placering ...

Skickades från m.sweclockers.com

15:14

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

@Soffbordet:

Jag sitter som tur är på en 4.5GHz i5-3570K och GTX 1080. Klarar mig spelmässigt.

Kliar i kroppen av väntan dock...

Permalänk
Keeper of Traditions

Väldigt oväntat att Elgiganten skulle vinna racet, och dessutom flera hundra billigare än de andra. Har äntligen fått hämtat ut min

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder:

Säkert därför som vi andra fick sms om osäkert datum. De drog ut en batch till folk som var före i kön.

Permalänk
Medlem

@Gloremir:

Clockade ner till 5 GHz igen då jag inte vill ligga på gränsen med 5.2.

Lyckas köra stabilt på 1.27 volt i stresstest. Inte provat lägre än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borderlander:

@DunderKlumpen:

Säkert därför som vi andra fick sms om osäkert datum. De drog ut en batch till folk som var före i kön.

Även jag fick ett SMS från Elgiganten gällande osäkert datum, trots att jag chattade med dem igår och de då gav mig datumet 19/10. Lagom frustrerande när man får ett datum som är bättre än det man fått innan, och dagen efter så meddelar de att de inte har något datum alls.

Permalänk
Medlem

Har själv inte fått något SMS från EG. Beställde 11 på förmiddagen... Står 'Reserverad' när jag är inne på sidan och kollar.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostish:

@Gloremir:

Clockade ner till 5 GHz igen då jag inte vill ligga på gränsen med 5.2.

Lyckas köra stabilt på 1.27 volt i stresstest. Inte provat lägre än

Det va som tusan, hexa-core klockar t.o.m. lite bättre än quad. Inte ens de bästa exemplaren av Kaby Lake skulle klara 5GHz stresstest i 1.27v, krävs vanligtvis 1.29~1.3v för de allra bästa exemplaren av 7700K för 5GHz.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Var i kontakt med Elgiganten i fredags och då fick jag svaret att jag var en av de första i kön när det kommer in flera 8700k på lagret då jag beställde fort. Fick dessutom reda på att den skulle vara hemma hos mig den 25 oktober.
Idag får jag ett SMS om att Elgiganten inte längre vet när de kan leverera den. Känns ju som de har bra koll. Var även i kontakt med kundservice idag och fick ett "ursäkta" för förseningen som svar.
Känns som de aldrig ens haft en aning om när de kunde fått in mer i lager, bra kundservice där! Att ena dagen konstatera att de vet exakt vilken dag jag ska få den och nästa inte veta ett något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.d.m:

Var i kontakt med Elgiganten i fredags och då fick jag svaret att jag var en av de första i kön när det kommer in nya 8700k på lagret då jag beställde fort. Fick dessutom reda på att den skulle vara hemma hos mig den 25 oktober.
Sen idag får jag ett SMS om att Elgiganten inte längre vet när de kan leverera den. Känns ju som de bara snackat skit med datum osv fram tills nu. Var även i kontakt med kundservice idag och fick ett "ursäkta" för förseningen som svar. Känns som de aldrig ens haft en aning om när de kunde fått in mer i lager, bra kundservice där! Ena dagen konstatera att de vet exakt vilken dag jag ska ha den och nästa inte veta ett skit.

Dom vill inte förlora dina pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.d.m:

Var i kontakt med Elgiganten i fredags och då fick jag svaret att jag var en av de första i kön när det kommer in nya 8700k på lagret då jag beställde fort. Fick dessutom reda på att den skulle vara hemma hos mig den 25 oktober.
Sen idag får jag ett SMS om att Elgiganten inte längre vet när de kan leverera den. Känns ju som de bara snackat skit med datum osv fram tills nu. Var även i kontakt med kundservice idag och fick ett "ursäkta" för förseningen som svar. Känns som de aldrig ens haft en aning om när de kunde fått in mer i lager, bra kundservice där! Ena dagen konstatera att de vet exakt vilken dag jag ska ha den och nästa inte veta ett skit.

För det kan ju inte vara så att Elgigantens leverantör skulle kunna tänkas ha givit dem information som visade sig vara felaktig och som inte höll? Och att Elgiganten valde att ge alla de som ringde dem den information de hade?

Skall man vara förbannad på något gällande den här soppan så är väl det uppenbart vad det är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.d.m:

Var i kontakt med Elgiganten i fredags och då fick jag svaret att jag var en av de första i kön när det kommer in flera 8700k på lagret då jag beställde fort. Fick dessutom reda på att den skulle vara hemma hos mig den 25 oktober.
Idag får jag ett SMS om att Elgiganten inte längre vet när de kan leverera den. Känns ju som de har bra koll. Var även i kontakt med kundservice idag och fick ett "ursäkta" för förseningen som svar.
Känns som de aldrig ens haft en aning om när de kunde fått in mer i lager, bra kundservice där! Att ena dagen konstatera att de vet exakt vilken dag jag ska få den och nästa inte veta ett något.

Konstigt att du fick veta att du hade en bra köplats. Jag fick ingen som helst information gällande vilken köplats jag hade. De kunde inte se vilken plats jag står i, de har inget sådant kösystem sa de. Känns ju sådär.

Vilken tid beställde du?

Skrivet av Gropenator:

För det kan ju inte vara så att Elgigantens leverantör skulle kunna tänkas ha givit dem information som visade sig vara felaktig och som inte höll? Och att Elgiganten valde att ge alla de som ringde dem den information de hade?

Skall man vara förbannad på något gällande den här soppan så är väl det uppenbart vad det är...

Om så är fallet kan man i meddelandet till kund skriva någonting i stil med: "Efter ny information från leverantör har vi tyvärr inte längre något beräknat leveransdatum. Vi skickar produkten så snart den kommit in i lager igen."

Permalänk
Medlem

@A.d.m:

Oroa dig inte Dagens sms var säkerligen autogenererat och skickades bara för att de få CPU:er de fick in tog slut direkt

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Det va som tusan, hexa-core klockar t.o.m. lite bättre än quad. Inte ens de bästa exemplaren av Kaby Lake skulle klara 5GHz stresstest i 1.27v, krävs vanligtvis 1.29~1.3v för de allra bästa exemplaren av 7700K för 5GHz.

Tänk på Quad coffe lake då. Spännande!!

Permalänk
Medlem

Pratat med NetonNet, min 8700K ska vara hemma hos mig någon gång sista veckan i Oktober.
Behöver iallafall inte vänta tills December så det var ju bra.

Permalänk
Medlem

@Borderlander: Får hoppas det! Annars har jag en beställning på Dustin och en till på Inet alla gjorda de första minutrarna efter de kom upp...återstår bara vem som kan leverera först Elgiganten, Dustin eller Inet

Permalänk
Medlem

Nu blev jag nyfiken, när beställde du? Så kanske jag kan få en aning om när jag kan tänkas få min 😊

Skrivet av Mimematis:

Pratat med NetonNet, min 8700K ska vara hemma hos mig någon gång sista veckan i Oktober.
Behöver iallafall inte vänta tills December så det var ju bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.d.m:

@Borderlander: Får hoppas det! Annars har jag en beställning på Dustin och en till på Inet alla gjorda de första minutrarna efter de kom upp...återstår bara vem som kan leverera först Elgiganten, Dustin eller Inet

Undra hur många som har beställt från flera platser för att sen avboka när dom fått hem sin. Jag fick hem den sista 8600k från dustin och då hade jag bokat på Elgiganten och webhallen.

Permalänk
Medlem

Dustin får in mindre partier spontant och vet inte själva exakt när dessa partier kommer. Sedan delas de ut efter köplats. Fick detta bekräftat av Dustin idag. Detsamma verkar gälla Elgiganten.

Mitt hopp: Jag beställde tidigt på torsdagen den 5:e och förväntar mig leverans inom 2 veckor baserat på den information jag fått.

@A.d.m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Tack.

Bah, ligger sämre till än jag trodde då.

Permalänk
Medlem

Kan någon som har fått sitt ex köra Cinebench R15 i stock, både singel och multi, så vore jag väldigt tacksam.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Borderlander:

Dustin får in mindre partier spontant och vet inte själva exakt när dessa partier kommer. Sedan delas de ut efter köplats. Fick detta bekräftat av Dustin idag. Detsamma verkar gälla Elgiganten.

Mitt hopp: Jag beställde tidigt på torsdagen den 5:e och förväntar mig leverans inom 2 veckor baserat på den information jag fått.

@A.d.m

Tack för denna infon Dustin ville inte säga något till mig.

Beställde 15:01