Köpte för några veckor sen en HDMI-switch av märke HAMA, från Häggvik Megastore, den var helt död ( enheten, inte butiken ).
Var igår och bytte den mot en König 2-1 någonting, tog den från hyllan där allt annat "nytt" finns.
Har bara öppnat paketet idag, inte testat prylen än men alla tillbehör saknades och det är tydligt att den har blivit öppnad tidigare då dels plombering saknades och det är en del repor på själva enheten.
Med andra ord verkar det vara en redan använd enhet.
Hittar jag en USB-kabel och enheten fungerar så är det skitsamma och då kommer jag fortsätta använda den men ni får väl inte sälja returnerade varor som nya?
Köpte för några veckor sen en HDMI-switch av märke HAMA, från Häggvik Megastore, den var helt död ( enheten, inte butiken ).
Var igår och bytte den mot en König 2-1 någonting, tog den från hyllan där allt annat "nytt" finns.
Har bara öppnat paketet idag, inte testat prylen än men alla tillbehör saknades och det är tydligt att den har blivit öppnad tidigare då dels plombering saknades och det är en del repor på själva enheten.
Med andra ord verkar det vara en redan använd enhet.
Hittar jag en USB-kabel och enheten fungerar så är det skitsamma och då kommer jag fortsätta använda den men ni får väl inte sälja returnerade varor som nya?
Jag köpte en Chromecast från Elgiganten i Helsingborg en gång. När jag kom hem och kopplade in den försökte den ansluta till ett WiFi-nätverk. Dvs. någon hade köpt den, tagit hem den, använt den och returnerat den. Elgiganten hängde sedan bara ut den i hyllan.
Jag har även läst skräckhistorier här på SweClockers om folk som köpt hårddiskar från Elgiganten med kompletta uppsättningar semesterbilder på. Perfekt för personer som inte själva har möjlighet att åka på semester!
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.