Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

tidigare stod processing i blå text och "Processed by OCT 20" nu står de bara processing, blå text och datum är borta, någon som har samma?

Permalänk
Skrivet av t3ddyyy:

tidigare stod processing i blå text och "Processed by OCT 20" nu står de bara processing, blå text och datum är borta, någon som har samma?

Samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av BIRDIE13:

När jag reggade mig använde jag mig utav ett gammalt gmail-konto med fakat namn och personnummer. Kommer det att vara ett problem när jag ska hämta ut paketet? :S

EDIT: Har beställt kort m.m och orden behandlas just nu

EDIT2: Adressen och allt är ju rätt. Kommer jag att behöva visa legitimation när jag hämtar ut paketet eller kommer det att fungera ändå?

Skrivet av falconr:

A-fan Sherlock

Tack för ett så hjälpsamt svar.

Någon annan som har erfarenhet med att beställt något i fel namn och hur man kan gå tillväga för att lösa det?

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperspam:

Får det med nu. Ordern är ej längre under "Processing".. Men, hur kan de kräva det av en ny användare gällande det första köpet?

Skickades från m.sweclockers.com

Får också detta nu

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk
Entusiast
Skrivet av t3ddyyy:

tidigare stod processing i blå text och "Processed by OCT 20" nu står de bara processing, blå text och datum är borta, någon som har samma?

Samma här, intressant.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av movienight:

Samma här

Vafan, processing var innan den 20 för mig nu är det bara helt tomt ja.

Edit: Ska man kontakta wish supporten?

Permalänk
Medlem

Bara jag som hittar ett 1080ti som kommer gå på lite under 6000 efter rabatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Någon som hittat kylblock/vattenblock till något av korten på nån förståelig hemsida man kan beställa från?

Länkade tidigare i tråden.
Full cover block med RGB.

https://m.aliexpress.com/s/item/32817217094.html?trace=wwwdet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

tidigare stod processing i blå text och "Processed by OCT 20" nu står de bara processing, blå text och datum är borta, någon som har samma?

Samma här... :/

Visa signatur

i7-14700KF | TUF B660+ WiFi D4 | RTX 4080 | 64GB @3400MHz | CM TD500 Mesh | CM ML240L V2 | 1TB Kingston KC3000 + 1TB Kingston NV1 | 35" Curved 3440x1440p 120Hz

Permalänk
Medlem

verkar som alla fått samma status nu, wish kanske börjar neka eller något

Permalänk

Nu har min status ändrat från "behandlar" till att det endast står "din order" och hela processbaren med behandlar,leverans, nästan klar osv är grå. Vet inte om detta är ett bra eller dåligt tecken?

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BIRDIE13:

Tack för ett så hjälpsamt svar.

Någon annan som har erfarenhet med att beställt något i fel namn och hur man kan gå tillväga för att lösa det?

Du måste visa legitimation som stämmer överens exakt med namnet.

Permalänk
Medlem

Då 1080Ti inte ville bli billigare än 5700 även med alla rabatter så blev det ett 1070 istället, ändå riktigt nöjd med prislappen på 2700

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande "Behandlas senast 20 okt. 2017".. men med tanke på inlägg ovan kanske det ändras under kvällen.

Permalänk
Medlem

Står fortfarande "Processing by Oct 20, 2017" för mig, betyder väl bara att era ordrar faktiskt är under behandling just nu.

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut för mig just nu:

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

@Gwaniiz: samma för mig nu

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Skrivet av liquisole:

Nu har min status ändrat från "behandlar" till att det endast står "din order" och hela processbaren med behandlar,leverans, nästan klar osv är grå. Vet inte om detta är ett bra eller dåligt tecken?

https://i.imgur.com/ZIa80eG.jpg

yep, samma här. ;L Beställde kl 16 igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liquisole:

Nu har min status ändrat från "behandlar" till att det endast står "din order" och hela processbaren med behandlar,leverans, nästan klar osv är grå. Vet inte om detta är ett bra eller dåligt tecken?

https://i.imgur.com/ZIa80eG.jpg

Samma även för mig nu. la min order 17 oktober ca 8:20

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av movienight:

Samma här

Skrivet av Sisyfos:

Samma här, intressant.

Skrivet av alfonsg00:

Vafan, processing var innan den 20 för mig nu är det bara helt tomt ja.

Edit: Ska man kontakta wish supporten?

Skrivet av Ulash:

Samma här... :/

WE DUN GOOFED BOYS

Permalänk
Skrivet av t3ddyyy:

WE DUN GOOFED BOYS

haha vi tog alla en chansning, om de inte blir av har vi inte förlorat nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

WE DUN GOOFED BOYS

Betalade med faktura har ni andra gjort det också som fick samma svar från Wish?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proximit:

Betalade med faktura har ni andra gjort det också som fick samma svar från Wish?

Jag betalade med faktura också, det står inget behandlas datum längre, rip.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Samma här. Hade klippt lite bilder, så jag skickade in en där man ser order#, butik och slutslumma.

Fick genast mail med rubriken "[Wish] Re: Why Is My Account Restricted?" och följande info

Users:
App Type: Wish
User Id: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Blocked: Yes
Locale: sv
Photo ID: N/A
Bank statement: https://merchant.wish.com/private-attachment/3b201af6b42311e7...

Permalänk
Medlem

Jag betalade med faktura från Klarna, och jag har skrivit ett brev till supporten där de fick alla uppgifter av mig och alla uppgifter från klarna.

Det här ska lösa sig, men de försöker väll göra det svårt!

Se till att skicka till support@wish.com så att ni kan skriva ett brev till dem.
Klarna säger att ordern fortfarande är där, dock varken aktiverad eller makulerad än, så den är "on hold" just nu tills de har rett ut det.

Permalänk
Medlem

@acandell:

Pratade med klarna också och de sa att Wish har reserverat fakturan och inte aktiverat den än.
Men gjorde som du och fick samma auto svar.

Permalänk
Skrivet av ILTotoRiina:

@Barilla08: Varre från FaceLink? Någon annan försäljare?

Tinamily

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag färsöker kontakta Wish...

https://imgur.com/sXRelBy

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Har din order statusen shipping på Wish då eller? Vilken säljare, Facelink? Beställde mitt från Facelink den 16 oktober på kvällen men mitt ligger fortfarande under processing... då kan man ju dra slutsatsen att de skiter i vilken ordning beställningarna kom in eftersom ditt blev skickat idag och du beställde en dag efter mig.

Ja den har shipping. Säljaren är Tinamily. Jag valde dem med flit. Kostade 100 kr mer. Men verkar vara betydligt mindre än tomtop och de andra som de flesta köpt ifrån. Mindre företag brukar innebära snabbare ledtider.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För de flesta har det blåa försvunnit från "Behandlar" verkar det som.
Jag tror de fått en backlog längre än min steam och törs väl inte lova ett tidspunkt. I ditt fall har de till runt jul att processera det. På min står det 27 november.

Men det jag undrar över är hur dealen mellan Klarna och eventuell säljare fungerar. Klarna köper ju i princip skulden och jag tippar de måste göra det med en gång man godkänt ordern i Klarna. De måste således ligga ute med ganska mycket pengar tills folk har sina produkter. I upp till två månader desutom.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz