Permalänk

Evolv is Evolving (Evolv Shift bygglogg)

Hej!

Efter mycket samlande av EXP och många fighter senare så är det dags för Evolv att utvecklas till Evolve Shift! Då jag har hört mycket negativt om detta chassi så tänkte jag passa på att slänga ihop en liten bygglogg på problem och tankegångar som jag stöter på under resans gång.

Tidigare galleri: https://www.sweclockers.com/galleri/13926-evolv-itx-silver-bl...

Till och börja med så kommer vissa komponenter behövas bytas ut för att få plats:

Permalänk

I väntan på chassit så passade jag på att göra en grovskiss över hur det kommer bli:

Permalänk

Efter några timmars monterande så sitter det mesta på plats. Flera saker som var lite struliga i detta chassi men samtidigt riktigt kul att bygga i!

(Fler bilder kommer inom kort.)

Några problem jag stötte på:

Insåg inte förens efter all montering att kylflänsen borde roteras 90-grader, just nu blockas luftflödet av RAM och kylflänsen till vänster. Får bli att montera om denna.

Svårt att hitta nått snyggare än dessa! Visst är 850 pro en bättre SSD, men de gråa accenterna på 850 är så mycket snyggare! Var dock tvungen att ta bort den övre SSDn för att få in USB-3 kabeln till "frontpanelen".

Allt gick ändå hyfsat bra fram tills jag insåg att PCIE-power är blockad av nätagget. Fick montera av grafikkortet igen, koppla in kabeln och sedan pressa in grafikkortet igen. Inte optimalt men alternativet är att vända grafikkortet.

RGB!