Hemmabyggda tangentbord med Zealios-brytare
Hej,
Tänkte sälja av ett par hemmabyggda tangentbord som jag inte använder längre.
Tangentbord 1:
Zealios R4.5 78g, Cherry MX-kompatibel
Satan GH60 PCB
Mini-USB, kabel medföljer ej
Vita LEDs, fastlödda
Svart plastlåda med gummifötter
Svart brytarplåt i aluminium
Flashad med TMK firmware
Modifierad svensk 60% ISO-layout med split right shift, se länk till KLE för layout nedan
Kräver en 1.75u tangent för höger shift
Pris: 1100:- eller bud
Tangentbord 2:
Zealios R6 67g, Cherry MX-kompatibel
XD60/64 PCB
Mini-USB, kabel medföljer ej
Ursprungligen köpt från Massdrop
Gröna LEDs, fastlödda
Tung, robust låda i aluminium med transparent kant för underbelysning
Brytarplåt i metall, silverfärgad
Flashad med modifierad version av TMK för XD60/64
60% ISO-layout med piltangenter. Se länk till layout på KLE nedan
Kräver en 1.75u tangent för höger shift, samt 1u tangenter för höger CTRL och ALT
Underbelyst med RGB-dioder, syns genom den transparenta kanten i lådan
Problem: Bakbelysningen blinkar i takt med underbelysningen om man har båda igång samtidigt
Pris: 1600:- eller bud
Tangentborden fungerar bra och är ej mycket använda, byggda för mindre än ett år sen.
De undre legenderna i layouten aktiveras genom att hålla ner funktionsknappen (Fn0). FN1-8 hanterar generellt ljusdioderna (på, av, växla läge/färg/styrka) och så vidare.
Båda tangentborden säljes utan keycaps. Jag har en uppsättning gråa och vita blanka keycaps i PBT-plast med ISO-tangenter som kan skickas med utan extra kostnad om så önskas. De vita tangenterna har en 1.75u-tangent för shift. De gråa har inte det.
Har tyvärr ej möjlighet att sälja för upphämtning så tangentborden säljes mot förskottsbetalning (Swish eller överföring) och skickas spårbart väl förpackade i en hård kartong med Postnord. Jag bjuder på frakten.
Tangentborden säljes utan några som helst garantier eller support. Jag antar att du som köper tangentborden vet hur man hanterar, exempelvis flashar, egenbyggda tangentbord.