Starcraft 2 blir gratis – expansionerna säljs separat

Permalänk
Melding Plague

Starcraft 2 blir gratis – expansionerna säljs separat

Starcraft 2 blir gratis, där originalets kampanj, samt alla uppdateringar och expansioner till flerspelarläget ingår. För enspelarläget kostar dock expansionerna fortfarande pengar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Fantastiskt fint!
Ja det var väl kampanjerna jag var mest intresserad av för jag klarar inte stressen när man trycker på matchmakingknappen ;).

Verkar ju vara ett rätt smart drag för spelet ska inte behöva vara så fragmenterat i onlineläget som det är nu där spelarbasen har olika expansioner. Så det här är nog väldans rätt tänkt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv

wow är det sant eller är det 1a april?

Grymt!!

Permalänk
Medlem

Så lootboxes till SC2?...

Permalänk
Moderator
Moderator

Smart marknadsföringstrick, Blizzard vill tillbaka på E-sporten och öka spelets popularitet igen. Bra drag att sätta alla på samma nivå. Förenklad & samlad kö, vi har sett hur spel som tappar folk lider av fragmenterad spelarbas med olika köer/expansioner.

Clever, very clever.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Först släppte de ut till salu, alla goodies (utan undantag) som man fått för alla tre collectors edition genom åren. Det tycker jag är att skjuta sig i foten. Lite grann samma sak med detta.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Trodde det redan var det. Competitive iofs.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

I prisjaktlänken till artikeln kan man ju redan nu köpa alla expansioner för 289kr... så 420kr låter ju inte så lockande. Men fint att SC2 blir gratis:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Smart marknadsföringstrick, Blizzard vill tillbaka på E-sporten och öka spelets popularitet igen. Bra drag att sätta alla på samma nivå. Förenklad & samlad kö, vi har sett hur spel som tappar folk lider av fragmenterad spelarbas med olika köer/expansioner.

Clever, very clever.

Off:
Har de förlorat så mycket? Trodde de tog tillbaks en del med owerwatch. att sno ekonomi från dota och lol tror jag är minst sagt svåt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Det här lät ju kul, jag har aldrig spelat särskilt mycket StarCraft. Hur är det med SC1, är det också gratis?
Jag är bara intresserad av single player-kampanjerna.

Permalänk
Moderator
Moderator

@hACmAn: E-sporten på SC2 har droppat väldigt mycket senaste åren jo, verkar ha fått ett uppsving nyligen dock.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Spelade mycket wings of liberty. Starcraft var otroligt populärt då men sen kom heart of the swarm och man var tvungen att betala för det. Så vissa betalade och fortsatte med hots och andra stannade kvar med WOL men då blev alla splittrade. Sen var man tvungen att träna om sina builds med hots pga nya units och det orkade inte många som hade spelat hundratalstimmar på bli bra på WOL buildsen. Sen försvann husky som var den största och bästa kommentatorn på youtube och då märkte jag ännu en till nergång i intresset för sc2. Jag orkade inte 1vs1 med hots, körde bara 4vs4, sen kom legacy of the void och då la jag ner det helt. Man orkar inte träna om sin builds med alla nya units när ett nytt expansion kommer. Att dom inte tänkte på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nice!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ownage:

[...] Sen försvann husky som var den största och bästa kommentatorn på youtube och då märkte jag ännu en till nergång i intresset för sc2. [...]
Skickades från m.sweclockers.com

Nåja.. "Största och mest underhållande" kanske. Men knappast bästa. Huskys spelförståelse/-analys gränsade till noll.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker skillnaden medan en medioker SC2 spelare som mig själv och proffsen var enorm.
Det blev svårt att relatera så därför tappade jag intresse. Också för att mina kompisar tappade intresset.

Med CS kan jag spela med spelare som är betydligt bättre än mig men fortfarande få in en kill eller två. Därför tycker jag man kan relatera på ett helt annat sätt om man kollar på en twitch-match än i SC.

Jag tycker också Day9, Husky och Apollo m.fl. gjorde mycket för "scenen"

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Ownage:

Spelade mycket wings of liberty. Starcraft var otroligt populärt då men sen kom heart of the swarm och man var tvungen att betala för det. Så vissa betalade och fortsatte med hots och andra stannade kvar med WOL men då blev alla splittrade. Sen var man tvungen att träna om sina builds med hots pga nya units och det orkade inte många som hade spelat hundratalstimmar på bli bra på WOL buildsen. Sen försvann husky som var den största och bästa kommentatorn på youtube och då märkte jag ännu en till nergång i intresset för sc2. Jag orkade inte 1vs1 med hots, körde bara 4vs4, sen kom legacy of the void och då la jag ner det helt. Man orkar inte träna om sin builds med alla nya units när ett nytt expansion kommer. Att dom inte tänkte på det.

Skickades från m.sweclockers.com

....VA..? Är det verkligen så att folk inte har intresse att experimentera med nya enheter för att se vad som funkar lr iaf kolla på nätet vad som gäller??

Det låter helt otroligt! Här trodde jag att folk (iaf till viss del) spelade för att det var kul men att lära sig nya strategier var för jobbigt till ett spel de redan kunde??

Skrivet av nME:

Nåja.. "Största och mest underhållande" kanske. Men knappast bästa. Huskys spelförståelse/-analys gränsade till noll.

Totalt skitsnack. Han visste massor o spelade själv på en rätt hög nivå.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

....VA..? Är det verkligen så att folk inte har intresse att experimentera med nya enheter för att se vad som funkar lr iaf kolla på nätet vad som gäller??

Det låter helt otroligt! Här trodde jag att folk (iaf till viss del) spelade för att det var kul men att lära sig nya strategier var för jobbigt till ett spel de redan kunde??

SC är ett mycket krävande spel. Det krävs otroligt mycket tid och energi på att nöta in taktiker, byggordningar, kontringar, etc. Om något ändras, så måste du göra om allting från början, utforska taktiker, byggordningar, kontringar, etc och sen nöta in den bästa kombinationen.

Det är ungefär som att lära sig engelska flytande, och sen byter de språk till polska. Då måste man lära sig polska flytande vilket tar mycket tid. Sen byter de språk till arabiska. Och det kräver mycket tid och energi varje gång. Jag lade ned SC därför att jag inte hade den tiden och energin.

Permalänk
Medlem

Smutt!
Vet inte om jag nödvändigtvis vill kalla det för ett "smart drag", utan snarare ett "vettigt drag" av Blizzard.
StarCraft 2 nådde ju aldrig riktigt upp till hypen som sattes av föregångaren.
Med det sagt är StarCraft-serien den jag håller högst skattad när det kommer till Blizzards produkter, och än så länge gillar jag deras gratisspurter för dem som inte redan äger spelen.
(Single Player är absolut värt det om man frågar mig! Toppenspel!)

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk

Härligt, synd bara att jag redan köpt allt som går att köpa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nME:

Nåja.. "Största och mest underhållande" kanske. Men knappast bästa. Huskys spelförståelse/-analys gränsade till noll.

Störst och mest underhållande indeed. Day9 var analytikern

Skickades från m.sweclockers.com