Sound Blaster Z problem HJÄLP

Permalänk
Medlem

Sound Blaster Z problem HJÄLP

Beställde ett Creative Sound Blaster Z från ComputerSalg.dk och då kortet var framme så kom det inlindat i bubbelplast i en kartong. Såg ut på följande vis: https://pasteboard.co/GSplpma.jpg
DVS utan delar (mic, kartong, installationsskiva etc)

Nu till problemet. Jag kan inte få SBX pro Studio att funka.. Kan det vara att den "typen" av Sound Blaster Z jag köpte inte stödjer SBX Pro Studio?
Ska det programmet följa med alla korten i Sound Blaster serien?
Jag har försökt tanka drivisar och själva EQ'n men ingen funkar.. Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

En del program brukar ligga enbart på skivan som ska medfölja, råkat ut för detta tidigare med Creative (t.ex. Volympanelen). Står att skiva medföljer så be dem om detta.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

En del program brukar ligga enbart på skivan som ska medfölja, råkat ut för detta tidigare med Creative (t.ex. Volympanelen). Står att skiva medföljer så be dem om detta.

Okej, låter ju mindre bra.
Varan redan beställd, men kan man kräva en installationsskiva för att få det att funka?

Läste också att det finns olika varianter t ex SB1500, SB1502, SB1506 etc.. På min står det SB1500 som Modell, men på hemsidan lite luddigare. Läst att SB1502 ska vara den billigare modellen och sämre hårdvara + utan medföljande grejor. Misstänker att det är detta kortet. Men SBX borde funka i alla fall.. Oavsett vad betalade jag för hela paketet, och det framgick inte på sidan att endast kortet man betalade för.

Permalänk
Medlem

Jag hade proppsat på att de får skicka en skiva eller usb med programmen på. Det är ett ganska vanligt kort så kanske någon här inne kan hjälpa till.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide