Permalänk
Medlem

@g0a: Tack för snabbt svar!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

Ni får ursäkta den dåliga kvalitén.

Tangentbordet är ett billigt jag beställde från Wish, blå switchar, blev glatt överraskad med tanke på att det trots allt är Wish.

Visa signatur

7800X3D-32gb-7800XT
Hexacore Anne Pro 2 Iso - Philips Fidelio X2HR
BAHNHOF <3

Permalänk
Medlem

Ingen som kan dela med sig av lite smaskiga bilder på sitt gh60 med underglow? Är bra sugen på ett sådant

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Nu var det lite klent med bilder igen.

Byggde ihop mitt ergodox idag! Blev dock grymt besviken, antingen är mina händer för små eller så är jag för van med tumknappsplaeringen på planck-tangentborden. I vilket fall så är det inte alls så skönt att använda som jag hade hoppats på, måste sträcka på fingrarna jättemycket för att använda det.

Fult är det också. Men det visste jag ju när jag köpte det.
Förhoppningsvis är jag bara trött och har lågt blodsocker..

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fick hem carbon caps idag. De ska egentligen sitta på en svart bräda, men kunde inte hålla mig från att slänga på dom på nuvarande 60%.
Vilket ser bäst ut?

Dolch som satt på förut:

....eller carbon?

Permalänk
Medlem

I väntan på att alla delar ska trilla in till nästa bygge samt att tid ska infinna sig så får man roa sig med annat.
NightCaps Poisoned summer Fugu

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av dorf_se:

I väntan på att alla delar ska trilla in till nästa bygge samt att tid ska infinna sig så får man roa sig med annat.
NightCaps Poisoned summer Fugu

https://i.imgur.com/DbkRIdG.jpg?1
https://i.imgur.com/0YtHYU4.jpg

Jag fick hem min fugu igår, och även jag väntar på delar till nästa bygge.

Permalänk
Medlem

Pok3r med Originative Carbon Black

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Dumma mig!
Permalänk
Medlem

Vackert! Älskar dasher/dancer och matchande case på det.

Permalänk
Medlem

@huttala:
Tycker bägge är riktigt snygga. Carbon är lite roligare och känns aningen fräschare. Dolch-kapsen ser också väldigt bra ut men sticker inte ut lika mycket, särskilt när de kommer sitta på en svart bräda. Så vad som blir snyggast beror på hur rummet ser ut i övrigt. Har du flashiga saker i varje hörn? Då hade jag tagit Dolch. Om rummet är mer subtilt inrett skulle jag valt Carbon. En fråga om balans helt enkelt, men båda är värda att titta på så det blir nog bra hursom

Permalänk
Medlem

Banana Split 60 med diverse SA-keycaps

Visa signatur

3700X | X570 Taichi | Flare X 32GB 3200C14 OC | 3080 TUF OC | HHKB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Äksol:

Banana Split 60 med diverse SA-keycaps
https://i.imgur.com/FB2T8oZ.jpg

Snyggt, gillar din Unicorn Vomit stil! Keycaps från en PMK Grabbag?

Hur kommer det sig f.ö. att du valde att köra med en Banana Split 60 istället för t.ex. Pok3r eller något annat biligar 60% fullt programmerbart tangentbord? Har inte förstått varför The Van tangentborden är så dyra gentemot konkurrenterna och varför man skulle välja ett sådant gentemot andra, billigare alternativ? (Visst, Pok3r är inte fullt programmerbart men det kostar inte mycket att ta bort PCB:n och wira själv till en Teensy)

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Snyggt, gillar din Unicorn Vomit stil! Keycaps från en PMK Grabbag?

Hur kommer det sig f.ö. att du valde att köra med en Banana Split 60 istället för t.ex. Pok3r eller något annat biligar 60% fullt programmerbart tangentbord? Har inte förstått varför The Van tangentborden är så dyra gentemot konkurrenterna och varför man skulle välja ett sådant gentemot andra, billigare alternativ? (Visst, Pok3r är inte fullt programmerbart men det kostar inte mycket att ta bort PCB:n och wira själv till en Teensy)

Tackar ja, keycaps kommer från PMK men jag köpte dem från mechmarket.

Jag lockades av de dedikerade piltangenterna och det delade mellanslaget som banana split erbjuder. Såvitt jag vet är det bara DZ60 som erbjuder samma layout (som finns att köpa). Den fanns dock inte tillgänglig när jag köpte banana split. Annars vill jag tro att det som erbjuds av t.ex. thevankeyboards är av högre kvalité gentemot kinesiska kopior, men det är bara spekulation. För övrigt tycker jag att en minivan är alldeles för dyr för vad det är. Har ett handwirat projekt i pipelinen också

Visa signatur

3700X | X570 Taichi | Flare X 32GB 3200C14 OC | 3080 TUF OC | HHKB

Permalänk
Inaktiv

Dumma mig!
Permalänk
Medlem

@anon257891:

Var beställde du det? Snyggt!

Permalänk
Medlem

Inget märkvärdigt, Ozone StrikeBattle MX Brown, med lite custom korean keycaps

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk

En clack

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Efter lång väntan kom mitt Canvas till slut!

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Äntligen har mitt ergodone kommit! Det är en pina att skriva med, blir dock bättre sakta men säkert. Måste få ordning på layouten bara..

Kolfibercase från KBDFans och vanliga lasrade DSA caps. Vettetusan om DSA är något för mig dock.

Permalänk
Medlem

Byggde ihop ett ECO board för att locka in en kompis i tangentbordsträsket.
Bruna gateron och chassi från cotter plus en liten list för att täcka hålet in under pcb:t framåt och bakåt. Testade även att fylla det med bitumen från biltema, blev betydligt tyngre och dämpade ljudet lite.
Han ville tyvärr ha svenska caps och rätt tecken på (de flesta) knapparna, så beställde ett svenskt keycapset från maxfps.
Hela tangentbordet kostade uppskattningsvis runt 800, så det är nog det billigaste jag byggt någonsin.
Ber om ursäkt för de extremt varma bilderna.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Dumma mig!
Permalänk
Medlem

nästan färdigbyggt, behöver bara två pro micro.

Permalänk
Medlem

@g0a: Iris i hemmabyggt case? 😊

Permalänk
Medlem

Bandbredd!

RS68 med lila alphas från XDA Milestone / Canvas XDA Icon modifiers:

Fortfarande inte fått skickat ersättningstangenter från Milestone international, därav lite konstigheter.

Permalänk
Medlem

@SYRE: stämmer bra det toppat med dsa otaku från pimpmykeyboarf

Permalänk
Medlem

Har kört 60% (pok3r) i 1.5 år och ville testa TKL igen, så blev ett K65 lux när Komplett hade rea.

Kontentan av det hela är att jag beställde ett VA69M V2 Nordic direkt från Varmilo..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Ska fixa nya bilder, postar senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Har kört 60% (pok3r) i 1.5 år och ville testa TKL igen, så blev ett K65 lux när Komplett hade rea.

https://i.imgur.com/Ikvxw9V.jpg

Kontentan av det hela är att jag beställde ett VA69M V2 Nordic direkt från Varmilo..

Once you go 60% you never go back. Hade inga problem med fullstora tangentbord fram tills dess att jag börjat använda 60% på heltid. Nu på jobbet är mitt stora tangentbord endast i vägen...

Men snappa upp en bild på ditt VA69M när du kan!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Once you go 60% you never go back. Hade inga problem med fullstora tangentbord fram tills dess att jag börjat använda 60% på heltid. Nu på jobbet är mitt stora tangentbord endast i vägen...

Men snappa upp en bild på ditt VA69M när du kan!

Så är det, älskar formfaktorn men saknade DEL + PG UP/DOWN direkt på brädan. Kommer bilder när jag får Varmilot!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra