Förhör på polisen imorgon (Tv-licens) Edit: Även dragen till tingsrätten i November. Edit: I won!

Permalänk
Medlem

Grattis! Fasen som man längtat efter ett avslut på detta Kul att det gick din väg till sist.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Grattis! Jävligt märkligt att det gick så pass långt så Radiotjänst uppenbarligen inte hade något att komma med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Grattis! Berätta gärna mer om hur han sköt sig själv i foten och hur han försökte lägga fram det hela!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Gratttis! Länge leve!

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk

Att en tråd på SweC skulle skapa så mycket ilska hos både mig och resten av medlemmarna hade jag aldrig trott, innan denna skapades

Underbart att se att systemet fungerar och att målet lades ner.

Önskar dig en mycket trevlig helg i din nya säng!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Grattis! I told you! Har du något målnummer?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

@Allexz: Vad bra att det löste sig. Nu närmar sig helgen - fira på!

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Medlem

Härligt, skönt att höra att det kan gå rätt till.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Allexz:

Målet ogillas/avskrivs

Blev ingen guantanamo bay för mig:D

Nu bär det av hemåt!

Haha fack yes!

Permalänk
Medlem

Grattis! Väl kämpat.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Haha grattis, nu kommer frågan, kan man kräva dom på ersättning för något här? Hade varit rätt åt dom ifall dom fick betala något för att ha ödslat din tid occh dragit dig till rätten. Fakturera dom med 1000:- per timme du lagt på detta xD .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Haha grattis, nu kommer frågan, kan man kräva dom på ersättning för något här? Hade varit rätt åt dom ifall dom fick betala något för att ha ödslat din tid occh dragit dig till rätten. Fakturera dom med 1000:- per timme du lagt på detta xD .

Nej, det kan man inte.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Grattis till en tidig julklapp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Nu har vi alltså ett domstolsutslag på att det inte räcker med att en kontrollant ser en TV som visar TV-program, det kan ju vara en dator med datorskärm.

Kontrollanten får inte gå in och titta närmare på utrustningen. Innehavaren behöver inte visa upp någonting, iallafall inte där och då.

Radiotjänst har rimligen kontinuerlig uppföljning av rättsläget och kommer rimligen att informera alla kontrollanter om detta.

Permalänk
Medlem

@Rokkoko:
Varför kan man inte det för?
Det tar tid att sammanställa bevisen.
Dessutom har Radiotjänst bevisligen falskanklagat TS för att fuska med TV-licensen och därmed också beskyllt honom som lagbrytare.

Självklart ska TS ha ekonomisk kompensation för Radiotjänst falska anklagelser och ersättning för den tid som TS lagt ner på fallet allt sedan Radiotjänst beskyllde TS för fusk med TV-licensen.

Finns ju möjlighet att stämma Radiotjänst nu för ärekränkning och falskanklagelser.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Äntligen kom inlägget jag väntat efter!

Grattis och bra kämpat!

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Kul att det äntligen har löst sig
Möjligt få någon ersättning för all spenderad tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

@Rokkoko:
Varför kan man inte det för?
Det tar tid att sammanställa bevisen.
Dessutom har Radiotjänst bevisligen falskanklagat TS för att fuska med TV-licensen och därmed också beskyllt honom som lagbrytare.

Självklart ska TS ha ekonomisk kompensation för Radiotjänst falska anklagelser och ersättning för den tid som TS lagt ner på fallet allt sedan Radiotjänst beskyllde TS för fusk med TV-licensen.

Finns ju möjlighet att stämma Radiotjänst nu för ärekränkning och falskanklagelser.

Jag kan inte svara på det eftersom jag inte är lagstiftare. Men nu är det så. Och nej, det handlar inte om någon ärekränkning.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Jag kan inte svara på det eftersom jag inte är lagstiftare. Men nu är det så. Och nej, det handlar inte om någon ärekränkning.

Hur kunde du då säga nej direkt i min förfrågan om exakt samma sak? Du säger att det är så men vet inte varför O.o .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Hur kunde du då säga nej direkt i min förfrågan om exakt samma sak? Du säger att det är så men vet inte varför O.o .

Jodå, jag vet varför. Det är därför att rekvisiten för det brottet inte är uppfyllda.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon214822:

Nu har vi alltså ett domstolsutslag på att det inte räcker med att en kontrollant ser en TV som visar TV-program, det kan ju vara en dator med datorskärm.

Kontrollanten får inte gå in och titta närmare på utrustningen. Innehavaren behöver inte visa upp någonting, iallafall inte där och då.

Radiotjänst har rimligen kontinuerlig uppföljning av rättsläget och kommer rimligen att informera alla kontrollanter om detta.

Nej de kommer göra precis samma sak som lapplisor och skita i det. Det kommer pengar in och den stora skaran kommer ej överklaga. Inte ens kommuner som hade dålig parkerings märkning brydde sig om detta i Kallas faktas undersökning, då det kom så mycket pengar in. https://www.aftonbladet.se/nyheter/article23466938.ab

Dock borde vi privatpersoner upplysas, problemet är bara att vi från runt 2019 kommer få betala för tvavgiften på skatten. -Jo jag vet, jobbar man i norge och ej bor vid gränsen så kan man få skatta i norge.

Permalänk
Medlem

@anon159643:

Ganska mycket regler runtom det men var inte orolig, har man boet i Sverige så kommer det regleras. Allt annat vore en ren överraskning.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Underbart att få följa detta och riktigt starkt av dig att stå på dig! Längtar efter att läsa domen.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Nu har vi alltså ett domstolsutslag på att det inte räcker med att en kontrollant ser en TV som visar TV-program, det kan ju vara en dator med datorskärm.

Kontrollanten får inte gå in och titta närmare på utrustningen. Innehavaren behöver inte visa upp någonting, iallafall inte där och då.

Radiotjänst har rimligen kontinuerlig uppföljning av rättsläget och kommer rimligen att informera alla kontrollanter om detta.

Dock tingsrättsdom, knappast prejudicerande på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santia:

Dock tingsrättsdom, knappast prejudicerande på något sätt.

Nej, i synnerhet inte när 4 andra dömts i tingsrätt nyligen. Man ser från fall till fall och bevisningen är det avgörande. Det går alltså inte att dra för stora växlar av detta fall även om det för mig kändes troligt att TS skulle frias.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Inaktiv

Man får gratulera

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Santia:

Dock tingsrättsdom, knappast prejudicerande på något sätt.

Domen är inte prejudicerande men det behöver den inte heller vara. Vi har fri bevisprövning och det är fritt fram att hänvisa till den, till vad nytta det nu kan ha. Om någon i samband med nästa fall letar i databaserna efter liknande fall kommer man att hitta den.

Radiotjänst gillar inte att förlora, varje gång man gör det så innebär det att man har agerat yrkesmässigt oskickligt. En dom behöver inte alls vara prejudicerande för att påverka hur dom jobbar. Det är mycket allvarligare for Radiotjänst (och för kontrollanten) att förlora ett sådant mål än vad det är för en privatperson.

Permalänk
Medlem

Grattis!

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog se till att ha en utskrift av domen tillgänglig hemma ifall de kommer på besök fler gånger. Helst borde du fästa den på ytterdörren tillsammans med en poängtavla:
*ditt namn* - Radiotjänst
1 - 0

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Jag skulle nog se till att ha en utskrift av domen tillgänglig hemma ifall de kommer på besök fler gånger. Helst borde du fästa den på ytterdörren tillsammans med en poängtavla:
*ditt namn* - Radiotjänst
1 - 0

Som en tidigare tidningsutdelare har man sett några roliga lappar på dörrarna, men en sådan hade nog tagit priset...
Hade nog gjort mångas dag..!

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD