PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk

När kommer nya mappen #maga

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Kommer ALDRIG att förlåta Nvidia Highlights... Förtvivlad är bara förnamnet. Hade en riktigt grym runda i Solo Squads där jag gjorde grymt solida wipes av bl. a. 3 olika squads på 4 man vardera. Insåg dock efter sista killen i den sista fighten att Highlights inte registrerade det jag gjorde och sprängde sen mig själv med en granat i ren förtvivlan. Jag har haft många bra rundor, jag har haft många kycklingar, jag har haft många kills, men aldrig en så pass solid solorunda under alla mina timmar.

Någon annan som har upplevt att Highlights har krånglat på senare tid? Det är andra gången för mig på ungefär 2 veckor. Första problemet uppstod efter Windows update där jag inte kunde ha Spotify igång samtidigt som jag spelade för då ville inte Geforce Experience aktivera Highlights in-game.

Söker inte tips på andra inspelningsprogram.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

När kommer nya mappen #maga

Någon gång under 2018 skulle jag gissa på.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Kommer ALDRIG att förlåta Nvidia Highlights... Förtvivlad är bara förnamnet. Hade en riktigt grym runda i Solo Squads där jag gjorde grymt solida wipes av bl. a. 3 olika squads på 4 man vardera. Insåg dock efter sista killen i den sista fighten att Highlights inte registrerade det jag gjorde och sprängde sen mig själv med en granat i ren förtvivlan. Jag har haft många bra rundor, jag har haft många kycklingar, jag har haft många kills, men aldrig en så pass solid solorunda under alla mina timmar.

Någon annan som har upplevt att Highlights har krånglat på senare tid? Det är andra gången för mig på ungefär 2 veckor. Första problemet uppstod efter Windows update där jag inte kunde ha Spotify igång samtidigt som jag spelade för då ville inte Geforce Experience aktivera Highlights in-game.

Söker inte tips på andra inspelningsprogram.

Tror det kan krångla bla om man streamar/tidigare streamat via Shadow Play. Eller så är det något jag fått för mig. Det känns också som att om man ändrar inställningen så kan man behöva starta om PUBG. Men, ja, jag upplever det en aning också.

EDIT: trodde först jag missade detta lilla missöde, men Nvidia visade sig vara snälla denna gången hehe:
https://youtu.be/va9e7Opeb7I

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

PUBG's absolut bästa feature. Låt mig få presentera... LAGG!

Karman för att man är lite av en gnällspik såhär på morgonkvisten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

https://youtu.be/0EvX9jC7m4M

HAHAHAHA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Någon gång under 2018 skulle jag gissa på.

Vafan... Först var det "Efter sex månader så går spelet ur sin Early Acess-stage"...

Btw, var det bara vi som laggade som fan igår? Hela dagen så laggade det som satan när vi spelade duo.

Visa signatur

RTX 4080 - AMD RYZEN 7 7800X3D - CORSAIR 1000W - FURY BEAST RGB 32GB RAM @ 6000 MHZ - CORSAIR 4000D AIRFLOW - MSI PRO X670-P - CORSAIR - H100I ELITE CAPELLIX - KINGSTON M.2 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Lite så... Vart en facepalm och ett litet skratt efter den.

Skrivet av cubeR:

Vafan...

Först var det "Efter sex månader så går spelet ur sin Early Acess-stage"...

Här sitter jag och ljuger som den mytoman jag är.

"PUBG is still set leave Early Access by the end of the year, with the desert map and vaulting being the headline additions for the 1.0 release."

Så... kanske nästa år ändå?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

"PUBG is still set leave Early Access by the end of the year, with the desert map and vaulting being the headline additions for the 1.0 release."

Haha ja när sånt där händer så suckar jag rejält.. Bluehole kan det här med spel...

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Haha ja när sånt där händer så suckar jag rejält.. Bluehole kan det här med spel...

https://i.redditmedia.com/PL-trF-mQmD2-K9-9TjCBOYjfCe1pduuiXFVO0zETuQ.png?w=1024&s=dbd70d882e1aee3c7111a29712163824

Lite sådär ja. Men jag säger det - det är ju skönt att åtminstone en av deras features verkar fungera mer eller mindre felfritt på senaste.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Kan dom lägga ut skiten nu eller?

Kan någon länka discorden?

Visa signatur

RTX 4080 - AMD RYZEN 7 7800X3D - CORSAIR 1000W - FURY BEAST RGB 32GB RAM @ 6000 MHZ - CORSAIR 4000D AIRFLOW - MSI PRO X670-P - CORSAIR - H100I ELITE CAPELLIX - KINGSTON M.2 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

https://youtu.be/0EvX9jC7m4M

Alltid detta som händer när man försöker landa på byggnader som sitter tätt intill varandra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hnib:

Alltid detta som händer när man försöker landa på byggnader som sitter tätt intill varandra..

Rekommenderar att du ser på videon innan du försöker att rätta mig. Fallet i sig skedde pga att det laggade till precis innan landning, men nu klagade jag ju inte på själva fallet, utan på LAGG. Efter jag har landat kunde jag inte springa en meter då jag bara studsade bakåt, varpå en annan helt felfritt kunde springa fram och slå ihjäl mig.

För övrigt landar jag nog på byggnader iallafall hälften av alla mina rundor och det fungerar vanligtvis helt felfritt. 9/10 fall där man ramlar av byggnaden så beror det på en dålig landning. Alltid är nog att ta i.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Rekommenderar att du ser på videon innan du försöker att rätta mig. Fallet i sig skedde pga att det laggade till precis innan landning, men nu klagade jag ju inte på själva fallet, utan på LAGG. Efter jag har landat kunde jag inte springa en meter då jag bara studsade bakåt, varpå en annan helt felfritt kunde springa fram och slå ihjäl mig.

För övrigt landar jag nog på byggnader iallafall hälften av alla mina rundor och det fungerar vanligtvis helt felfritt. 9/10 fall där man ramlar av byggnaden så beror det på en dålig landning. Alltid är nog att ta i.

Försökte inte rätta dig. Berättar bara om min erfarenhet:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

14 kills och chicken dinner, lagom stolt men lyckas inte ta en printscreen.
får bara en svart bild när jag klistrar in i paint och steams f12 verkar inte funka alls i pubg.

Hur gör folket för att ta skärmdumpar ?

Använder ShadowPlays alt+f
1 för skärmdumpar i spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunilu:

Använder ShadowPlays alt+f
1 för skärmdumpar i spel.

Hade inte Nvidia då, nu är jag dock tillbaka på team grön igen och det fungerar galant

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ni som spelat/spelar H1Z1 också, vilket tycker ni är bäst, PUBG eller H1Z1? För och nackdelar?
Har aldrig spelat H1Z1, så har ingen aning...

Permalänk
Medlem

@Swennis:

Blev dödad av några som helt säkert spelade i par på solo. Så irriterande.

Hade dödat den ena och blev dödad av den andra.

Innan hade jag sett två springa in i samma byggnad.

Det var bara vi där.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ni som spelat/spelar H1Z1 också, vilket tycker ni är bäst, PUBG eller H1Z1? För och nackdelar?
Har aldrig spelat H1Z1, så har ingen aning...

Köpte H1Z1 för ett tag sedan, vilket slöseri med pengar! Tots midget-view så är spelkänslan bra mycket bättre i PUBG.

Permalänk
Medlem

Gjorde ett litet klipp idag när jag vann ett solo-game. Satan vilken puls man hade i slutet hehe.

Winner winner, chicken dinner!

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Sjusovarn

Fungerar Discord Overlay för er ingame? Hur har ni gjort isf och vilken version av Discord har ni?

Permalänk
Medlem

För er som vill komma åt övre våningen på mellanlägenheten i militärbasen. Enjoy!

Notera att detta gäller Test Servers iom att det är klättring involverat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Crazy:

Vad jag läst är inte kartan anpassad för klättrande och hoppande. Om ökenkartan är det vet jag inte.

Undra hur spelet kommer rulla i Los Leonas på nya kartan. Staden ser ganska stor ut på bilderna som nyligen släppts. Spännande blir det. Kartan verkar också erbjuda fina bakhållsmöjligheter i squads för attackera fordon i rörelse mellan städer då vägarna bitvis måste passera kanalliknade passager. Svårt att avgöra givetvis men jag tolkar kartan så i dagsläget.

Förövrigt ser jag framemot när moddarna sätter tänderna i PUBG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@Crazy:

Vad jag läst är inte kartan anpassad för klättrande och hoppande. Om ökenkartan är det vet jag inte.

Undra hur spelet kommer rulla i Los Leonas på nya kartan. Staden ser ganska stor ut på bilderna som nyligen släppts. Spännande blir det. Kartan verkar också erbjuda fina bakhållsmöjligheter i squads för attackera fordon i rörelse mellan städer då vägarna bitvis måste passera kanalliknade passager. Svårt att avgöra givetvis men jag tolkar kartan så i dagsläget.

Förövrigt ser jag framemot när moddarna sätter tänderna i PUBG.

Håller med dig på samtliga punkter! Kommer att bli väldigt intressant hur pass den nya kartan kommer att kunna utvidga det sätt vi idag spelar PUBG på, MEN främst av allt ser jag fram emot framtida moddar till spelet. Fullt modstöd är underbart!

Visa signatur

Permalänk
Sjusovarn

Jag undrar verkligen hur de kommer tänka gällande maps och utformning av banorna när spelet väl är släppt: kommer de lansera en ny bana var tredje månad; kommer det bara vara en bana som är aktiv samtidigt?

Ponera att det finns fyra olika "main maps", ex. vanlig natur/miljö, såsom dagens bana ser ut alltså, tre månader under våren. Ökenklimat som den kommande mappen under sommaren. Tropiskt, med mycket skog och kuperad terräng under hösten och en bana vars miljö liknar den som är förbi polcirklarna - Tundra, berg, glaciärer - under vinterhalvåret.

Permalänk
Medlem

Jasså, det kommer ha fullt modstöd? Hoppas det är smidigt att installera etc då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Jag undrar verkligen hur de kommer tänka gällande maps och utformning av banorna när spelet väl är släppt: kommer de lansera en ny bana var tredje månad; kommer det bara vara en bana som är aktiv samtidigt?

Ponera att det finns fyra olika "main maps", ex. vanlig natur/miljö, såsom dagens bana ser ut alltså, tre månader under våren. Ökenklimat som den kommande mappen under sommaren. Tropiskt, med mycket skog och kuperad terräng under hösten och en bana vars miljö liknar den som är förbi polcirklarna - Tundra, berg, glaciärer - under vinterhalvåret.

Jag tror inte att man ska förvänta sig ett kartupplägg så som i t ex Battlefield eller liknande där de kommer att släppa banor på löpande band. Jag skulle gissa på att det kanske max dyker upp en karta per 8-12 månader, om en det. Vad vi vet så är iallafall en till karta utöver sandkartan på väg som bland annat ska ha lite snö.

Skrivet av Swennis:

Jasså, det kommer ha fullt modstöd? Hoppas det är smidigt att installera etc då...

Greene har nämnt att de gjort spelet med mods i åtanke och att de ser fram emot att få se vad deras community kan skapa för spelet.

Visa signatur

Permalänk
Sjusovarn

@Crazy:

Nej, det tror inte jag heller. Därför jag fick iden om säsongskartor vars städer och terräng som förändras mellan varje år. I stort omsminkade banor på samma "plattform".

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

@Crazy:

Nej, det tror inte jag heller. Därför jag fick iden om säsongskartor vars städer och terräng som förändras mellan varje år. I stort omsminkade banor på samma "plattform".

Det skulle för övrigt vara rätt nice. Skulle inte direkt säga nej till en vinterversion av Erangel med footprints.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@MyScnd: Det är viktigt att det bildas ett meta game som ändras och går i trender, att banorna är tillräckligt bra för att spelarna ska orka nöta banorna en och en i taget. Det är viktigt i min mening för att det skapas ett riktigt djup i spelet. Ett kul format skulle kunna vara en månad speltest med bugg och glitchtest följt av två månaders rankade ladders. sedan en liten putsning på banan som dom gjorde med t.ex stalber med två nya månader med ladders.