Permalänk
Medlem

Vad finns det för meningen ?

Ja som rubriken låter så tycker jag att det inte känns så lönt att ha detta forumet uppe längre. Vad är meningen med att ha forum där man kan leta efter en klan/community eller medlemmar till sin klan/community. När ändå Geeks Gaming tar allt folk till sig. Om det är någon som skriver jag letar efter folk att spela med då är Geeks Gaming där direkt och tar åt sig andra klaner/communitys hinner inte att skriva till dom då har redan Geeks Gaming tagit dom in hos sig.

Jag har varit med om det flera gånger när man har skrivit PM till folk här om de har sökt efter folk att spela med då tackar de nej och säger att de redan sitter på Geeks Gamings discord och spelar med andra redan då har det kanppt gått en dag sen han la ut det i forumet.

Tycker dom kan lägga ner alla forum som har med klaner/communitys att göra då det inte är någon ide att söka folk här längre. Jag har varit en aktiv medlem här och letat efter folk här eller sökt efter en klan/community men innan man kommer in hit så ser man redan att det finns något som heter Geeks Gaming på forumet.

Och Klaner, servrar och evenemang ligger efter Geeks Gaming. Med allt detta så menar jag på vad är meningen att lägga upp en tråd där man letar efter folk eller en klan/community. När redan Geeks Gaming tar upp all plats en då man måste gå in på Geeks Gaming för att komma vidare till Klaner, servrar och evenemang . Tycker det är lite dåligt att man ska ha för tur på folket när man ändå äger sidan och kan göra vad man vill här ändå.

Och detta är kritik till er på Sweclockers och jag tycker att om vi lever i en demokrati så tycker jag att jag har all rätt att yttra mig om just detta. Och låta andra medlemmar här se vad just vad jag tycker om detta och nej det ligger inte i fel forum då det handlar just om detta forumet.

Permalänk
Medlem

@Nox11:

Jobbar du för Geeks Gaming eller? Behöver inte vara här om det inte passar.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Inaktiv

Vad är en Geeks Gaming för något? Handlar det om överklockning?

Permalänk
Medlem

Tryck på enter ibland när du skriver så går det 10 gånger så fort för oss andra att läsa texten sen.

Permalänk
Medlem

Kanske inte tillför så mycket, men det var mycket svårläst...

Permalänk
Medlem

@Vimsig: Nä jag jobbare inte för dom men som medlem här vill man ändå känna att det är rättvist för alla eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nox11:

@Vimsig: Nä jag jobbare inte för dom men som medlem här vill man ändå känna att det är rättvist för alla eller ?

Rättvist? Vad pratar du om?

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

Ja du, jag undrar också vad det finns för mening med denna tråden...

(Och om du inte kan lägga 5 sekunder på att göra det du skriver mer lättläst, varför ska folk bry sig? Jag läste igenom din OP men förstår fortfarande inte riktigt vad du vill ha sagt.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag hörde att Bill Gates har massa pengar. Tycker det är rättvisst för alla ifall vi andra också får lika mycket pengar.

Permalänk
Medlem

@Vimsig: Ja läs vad jag skrev så förstår du exakt vad jag menar med att det inte är rättvist

Permalänk
Medlem

@Pwncake: Han har väl ändå jopbbat för dom eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nox11:

@Vimsig: Nä jag jobbare inte för dom men som medlem här vill man ändå känna att det är rättvist för alla eller ?

rättvist? Tar detta sub-forum upp plats för annat eller? Nej precis. Snacka om icke-problem du kommer med.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Vad jag kan urskilja ur din röriga text liknar du geeks gaming med stasi, eller? Jag ser inte riktigt vad problemet är.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Nox11: om du tänker på det här inlägget så får jag be om ursäkt.
Jag har aldrig sett detta som en tävling utan är ute efter att hjälpa de forummedlemmar som har frågor.

Tanken är att SweClockers ska kunna fungera som en gemenskap, om då någon på SweClockers forum känner sig utanför så vill jag gärna hjälpa till.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

Ibland kanske man bara ska tala in text till datorn och skjuta ifrån sig ansvaret att fysiskt knappa in det man önskar få ur sig. Det saknas kommatecken, punkter och allt möjligt, för att underlätta läsningen!

Hur som haver! Jag har iallafall läst igenom all denna vägg med text. Det är uppenbart att poäng med tråden saknas. Det är mer en text skapad i irritation om att man inte kan skaka fram folk till clan/community. Saknas all substans man letar efter som kan erbjuda en tolkning av att du iallafall försöker komma med något konstruktivt.

Såå... jag antar att vi som läser ska agera som en mobb med andra ord...i stil med..."Ja, du sa det" "Nä på dem bara".

Om man nu ska anamma en seriösare infallsvinkel så kanske det är läge att du skapar ett eget communityforum så du kan ragga gamers?

Permalänk
Keeper of Traditions

@Nox11:

Du säger emot dig själv... Du tycker att alla ska ha samma möjligheter, men att Geeks Gaming inte ska ha dessa möjligheter?

Visst kan man vara bitter över att andra "klaner" är större, men vad är det som gör att andra inte har samma möjligheter?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Jag försöker se det ur ditt perspektiv; och det enda jag kan komma fram till är att du anser att Sweclockers bör sluta existera eftersom Geeks Gaming får in folk på deras Discord till följd utav att sidan fortfarande finns? Och att det då (antar jag) är synd om ditt community eftersom.. ja..

Du kanske ska fokusera på att spela spelen du gillar och leta folk därigenom?

Förövrigt så raggar du nog enklare folk till din clan - genom att skriva hyfsat korrekt.

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med vad folk tycker här om det jag har skrivit eller ens vad jag tycker. Jag vill bara veta vad folk tycker. Och om det bara är jag som ser problemet eller så är folk bara här inne och ska vara jobbiga och irriterande och inte alls tänka efter eller så

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Nox11:

Jag har inga problem med vad folk tycker här om det jag har skrivit eller ens vad jag tycker. Jag vill bara veta vad folk tycker. Och om det bara är jag som ser problemet eller så är folk bara här inne och ska vara jobbiga och irriterande och inte alls tänka efter eller så

Det är bättre att du försöker förtydliga och förklara vad du anser problemet är istället för att gå till angrepp mot personer som ställer en genuin fråga.

Kan du peka på någon konkret tråd eller ett inlägg där du anser att det blivit fel i någon rekrytering?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Heter det inte "Vad finns det för mening"?

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad geeks gaming är o behöver inte veta heller.

Men vill du ha folk o spela med, sök på ditt spel efter en grupp på facebook Brukar alltid finnas grupper, vissa väldigt stora o där hittar man busenkelt folk

PUBG Sverige rekommenderas om det är spelet du letar folk för De har en stor discord också.

Permalänk
Medlem

Hat hat hat jag har inte hatat på Geeks Gaming eller på Sweclockers utan jag vill bara veta varför Geeks Gaming ska ha mer fördelar på medlemmar en de andra som också söker medlemmar. Om det ska vara så tar bort Klaner, servrar och evenemang för det känns ju inte lönt att ha den kvar när Geeks tar de flesta av folket. Ja nu är jag ju inte dum och inte förstår att detta är ju deras hemsida och de gör vad de vill osv men jag tycker att Klaner, servrar och evenemang inte känns lönt att ha kavar bara.

Permalänk
Medlem

Sen ni som skriver att man skriver konstigt och fel med mera. Var så god försätt ju mer ni skriver och kommentera det ju roligare för mig blir det. Ni ska vara glada att ni själva inte har dyslexis. Det kan jag lova er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nox11:

Hat hat hat jag har inte hatat på Geeks Gaming eller på Sweclockers utan jag vill bara veta varför Geeks Gaming ska ha mer fördelar på medlemmar en de andra som också söker medlemmar.

På vilket sätt har Geeks gaming fördelar på Sweclockers i praktiken? Exakt var är det skon klämmer?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Vad har de för fördelar?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nox11:

Hat hat hat jag har inte hatat på Geeks Gaming eller på Sweclockers utan jag vill bara veta varför Geeks Gaming ska ha mer fördelar på medlemmar en de andra som också söker medlemmar. Om det ska vara så tar bort Klaner, servrar och evenemang för det känns ju inte lönt att ha den kvar när Geeks tar de flesta av folket. Ja nu är jag ju inte dum och inte förstår att detta är ju deras hemsida och de gör vad de vill osv men jag tycker att Klaner, servrar och evenemang inte känns lönt att ha kavar bara.

Jag förstår dock inte vad din poäng är för den har sprungit förbi allihopa nämligen. Om det inte finns klaner och sevrar... Vad vill du ska finnas då?

Geeks Gaming har inga fördelar mer än att en moderator eller annan medlem kanske hänvisar dit. Sen är det väl upp till individen att ta sig dit eller avstå.
Om du har en Clan som du representerar eller vill påbörja någon form av representation för, så är det väl upp till dig hur du marknadsför?

Det är lite som ett företag. Om du skulle bedriva ett företag genom att gå till tidningen och gråta ut för att konkurrensen är för kraftig så är det kanske inte din grej!

Så frågan kvarstår då. Vad är din poäng? Vill du vara del av ett community / en clan men inte Geeks Gaming. Du kanske vill skapa en egen? Varför är då Geeks Gaming ett hinder? Är din eventuella Clan så dålig eller beror det på något annat?

Ge oss svar kompis, det saknas ju så mycket här!

Permalänk
Avstängd

Fan jag föll för det..nu vet jag vad Geeks gaming är för något..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

Fan jag föll för det..nu vet jag vad Geeks gaming är för något..

Haha genialiskt om det var i marknadsföringssyfte!

Tror dock inte det...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Nox11:

Hat hat hat jag har inte hatat på Geeks Gaming eller på Sweclockers utan jag vill bara veta varför Geeks Gaming ska ha mer fördelar på medlemmar en de andra som också söker medlemmar. Om det ska vara så tar bort Klaner, servrar och evenemang för det känns ju inte lönt att ha den kvar när Geeks tar de flesta av folket. Ja nu är jag ju inte dum och inte förstår att detta är ju deras hemsida och de gör vad de vill osv men jag tycker att Klaner, servrar och evenemang inte känns lönt att ha kavar bara.

Du har fortfarande inte gett något exempel. Vad är det för fördelar GG har som ingen annan har? Vad är det som du inte kan göra?

Du kan inte bara klaga utan att vara objektiv och ge exempel.

Skrivet av Nox11:

Sen ni som skriver att man skriver konstigt och fel med mera. Var så god försätt ju mer ni skriver och kommentera det ju roligare för mig blir det. Ni ska vara glada att ni själva inte har det det kan jag lova er

Varför skulle det bli roligare för dig? Du verkar mest frustrerad?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Livet är ingen Disneyfilm. Så vad är problemet? Tycker du det är jobbigt att folk hittar folk att spela med?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White