Äntligen byggde jag mitt drömbygge (nästan i all fall)

Permalänk
Medlem

Äntligen byggde jag mitt drömbygge (nästan i all fall)

Hallå alla glada (hoppas jag i alla fall) clockers, tänkte dela med mig av mitt senaste bygge. Tagit många år att spara ihop till detta monster då det inklusive skärmen gick allt som allt på hela 40.000 svenska riksdaler. Jag är dock väldigt nöjd, nästan i alla fall. Egentligen skulle jag velat göra en helt custom vattenkylning med ett annat chassi men det får bli såhär för tillfället. Därav köpte jag en hybrid version av GTX 1080ti med vattenkylning och lyftkylning så jag kan koppla på vatten lite senare. Längre fram planerar jag att göra en helt egen custom loop i ett nytt chassi, uppdaterar galleriet då också!

Här är datorns specs:

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X HERO (WI-FI AC) - ATX / Z370
Processor: i7 8700K
RAM-minne: CORSAIR 32GB DDR4 3200MHz
Grafikkort: ASUS ROG POSEIDON GeForce GTX 1080Ti 11gb Platinum
Nätaggregat: be quiet! Dark Power Pro 11 1000W
M.2 SSD: Samsung SSD 960 PRO 512GB
Hårddisk: Seagate Intern Hårddisk Firecuda 2TB SSHD
Chassi: DEEPCOOL GENOME II ROG
Skärm: LG 32UD99-W 4K HDR
Tangentbord: Kingston HyperX Alloy FPS Cherry MX Red
Mus: ROCCAT Kone Aimo 12000DPI RGB

Är nyfiken på vad ni tycker! Det enda jag inte är helt nöjd med är delar av kabeldragningen vilket jag ska försöka fixa till också.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

snyggt, precis som du sa, kabel dragningen, köp eller gör egna sleevade kablar så blir det perf

Permalänk

Skitsnyggt MEN Man kan inte köra ett poseidon kort på enbart luft! Blir ledsen i ögat
Fixa kablarna med!!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Skitsnyggt MEN Man kan inte köra ett poseidon kort på enbart luft! Blir ledsen i ögat
Fixa kablarna med!!

ROG Poseidon grafikkort levererar på båda fronterna. Med nästa generation DirectCU H20 hybridkylning och patenterade Wing-Blade 0dB-fläktar som låter dig välja mellan luft- och vätskekylning kombinerar ROG Poseidon utmärkt prestanda med grym flexibilitet. När det gäller utseende och design ger ASUS Aura Sync och en unik, oändlig reflektionsdesign fantastiska RGB-effekter, vilket gör det möjligt för dig att bygga en gamingdator som verkligen överträffar många andra datorer.

Det kan han visst, han skriver dessutom att han i framtiden skall ha vatten.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Skitsnyggt MEN Man kan inte köra ett poseidon kort på enbart luft! Blir ledsen i ögat
Fixa kablarna med!!

kör mina på luft fungerar ok, dock blir det övre varmt pga mina intake fläktar är i botten så det nedre kortet blockar luften

Visa signatur

Chassi: Hex Gear R80 CPU: i7 6950X RAM: Corsair Dominator Platinum 64GB DDR4 2800MHz Grafik: ASUS GTX 1080Ti ROG Poseidon SLI Moderkort: MSI X99A XPOWER GAMING TITANIUM Kylning: Custom loop SSD: Samsung 960 PRO 1TB Nätagg: Corsair AX1200i Ljudkort: ASUS Essence STX II Bildskärm: 55" LG OLED55B7V Keyboard: Ducky MIYA Pro Sakura

Permalänk
Medlem

Ser bra ut är kabel dragningen kvar som alla andra säger

Permalänk

Kabeldragningen är inte bra Men riktigt fina komponenter

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm