Permalänk
Avstängd
Skrivet av kristallkrona:

Nej, du är inte kort. Jag är 155 cm, 27 år. (jag är tjej) Sluta oroa dig om du är kort eller inte. Alla vara kort har sina fördelar ibland, man kommer förbi folksamlingar lätt t.ex.

Jo han är kort.

Sedan brukar tjejer vara kortare än män ***bort/mod***

§1.5/§1.6 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Det man mår dåligt över är hur många tjejer som direkt väljer bort en pga sin korta längd.

Jag tycker det är ett väldigt gnäll på att du inte får tjejer för att du är kort. Om du har problem att träffa tjejer så är jag helt säker på att det inte är längden som är den direkta orsaken.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Jubileumsmästare

Hur är det att vara runt 160cm, påverkar det vardagen på något sätt? Det mesta är väl byggt för att passa personer runt 175-185cm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag tycker det är ett väldigt gnäll på att du inte får tjejer för att du är kort. Om du har problem att träffa tjejer så är jag helt säker på att det inte är längden som är den direkta orsaken.

Alltså jag dejtar en tjej nu så det är lugnt men tyvärr så är det världen ser ut. Längd spelar roll just nu. Killar ska vara långa för det är maskulint. Skägg är inne. Det är ju saker som kommer och går. Tjejer har ju precis samma saker att hantera, många gillar korta tjejer då det ses som feminint etc etc, Om några år så kanske det är inne att man ska vara lika långa eller så men ärligt talat så är man ignorant om man inte kan se trenderna som pågår nu. Sen kan jag helt ärligt säga att jag antagligen inte är den snyggaste personen, är asiat vilket inte gör saken lättare. Finns studier som visar vad svenskar föredrar, vita män och kvinnor hamnar högst upp samt asiatiska kvinnor. Längst ner på listan är svarta kvinnor och asiatiska män. Du kan ju ignorera det om du vill men statistiken är ganska klar, precis som med längd.

Skrivet av Svaniis:

Hur är det att vara runt 160cm, påverkar det vardagen på något sätt? Det mesta är väl byggt för att passa personer runt 175-185cm.

Man når inte upp är väl det största problemet. Matvarubutiker kan vara tungt om man vill nå något högt uppe. Något som också kan vara irriterande är skrivbord och liknande som man inte kan justrera, kan bli riktigt eländigt hur man har armarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Alltså jag dejtar en tjej nu så det är lugnt men tyvärr så är det världen ser ut. Längd spelar roll just nu. Killar ska vara långa för det är maskulint. Skägg är inne. Det är ju saker som kommer och går. Tjejer har ju precis samma saker att hantera, många gillar korta tjejer då det ses som feminint etc etc, Om några år så kanske det är inne att man ska vara lika långa eller så men ärligt talat så är man ignorant om man inte kan se trenderna som pågår nu.

Så kan det vara och jag förstår då inte vad du ser som ett problem. Uppenbarligen går det ju att hitta quinns även om man är lite kort i rocken.

Sen tror jag att statistiken är en sak, men det är en helt annan när två personer möts i verkligheten. Du kan säga att du gillar x och inte alls är intresserad av y - men när du väl ställs framför en person av modell y så kanske du bli jätteintresserad ändå. Statistiken kan säkert påverkas av fördomar.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta: Att det hade varit lättare om man var längre? ARgumentent har aldrig varit att livet är omöjligt om man är kort. Dock så tycker jag det är bullshit att folk säger att längd inte spelar roll. Precis som att det är bullshit att ras inte spelar roll, eller hur snygg man är, eller hur rika föräldrar man har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

@scienta: Att det hade varit lättare om man var längre? ARgumentent har aldrig varit att livet är omöjligt att vara kort. Dock så tycker jag det är bullshit att folk säger att längd inte spelar roll. Precis som att det är bullshit att ras inte spelar roll, eller hur snygg man är, eller hur rika föräldrar man har.

Som sagt, teoretiska studier kontra verkligheten är två olika saker. Att det påverkar går kanske inte att förneka, men det blir långt ifrån avgörande och därmed "spelar det ingen roll".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Som sagt, teoretiska studier kontra verkligheten är två olika saker. Att det påverkar går kanske inte att förneka, men det blir långt ifrån avgörande och därmed "spelar det ingen roll".

Förstår inte alls det argumentet? Bara för att det inte avgör om du lever eller dör så blir det alltså irrelevant? Tycker du samma sak om etnicitet till exempel? Eller socioekonomiskt status hos föräldrarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Förstår inte alls det argumentet? Bara för att det inte avgör om du lever eller dör så blir det alltså irrelevant? Tycker du samma sak om etnicitet till exempel? Eller socioekonomiskt status hos föräldrarna?

Det blir irrelevant på så vis att du effektivt inte lär märka av det.

Sen förstår jag inte varför du blandar in etnicitet och ekonomi?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Nej, du är inte kort. Jag är 155 cm, 27 år. (jag är tjej) Sluta oroa dig om du är kort eller inte. Alla vara kort har sina fördelar ibland, man kommer förbi folksamlingar lätt t.ex.

Medellängden för män är 180 och 165 för kvinnor. Bara för att han är längre än dig gör det inte honom lång. Två personer kan vara korta samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

längden behöver inte vara den direkta orsaken, men indirekt. jag har en polare som är 160cm typ, vet inte exakt, men han är kort, väldigt kort. Han är svinskön, får folk o garva, bjuder på sig själv, har lätt för att träffa nytt folk yadda yadda. Men när det kommer till tjejer har han extrema komplex för sin längd och väljer därför aktivt bort att ens försöka få till det med tjejen han vill ha, utan han går på den fula kompisen istället. Han menar att tjejer inte vill ha korta snubbar, men jag tror att minst 50% av det sitter i hans eget huvud, sen finns det givetvis tjejer som vill ha längre killar men skulle tro att långt ifrån alla bryr sig om längd. knappast så att snubbar bryr sig i någon större utsträckning, min sambo är 167 cm men jag hade förmodligen tyckt precis lika mycket om henne om hon vore 147 cm eller 187 cm.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk

Har sällan stött på en kort person som är ointelligent. Tänk inte på vad du inte har tänk på fördelarna med din längd.

Permalänk
Skrivet av Svaniis:

Det mesta är väl byggt för personer av medellängd, men eftersom medellängd för kvinnor är omkring 167,7 cm (män 181,5) så borde nog ditt längdspann ändras lite... Saker byggs för att vi ska kunna använda dem också.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

Min bror är också sådär kort, inte sett att något hindrat honom i livet förutom att han kanske inte ser så bra vid konserter

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Det man inte har i längd lär man sig tidigt att kompensera med brains eller annat. Jag är 167 men sattes i fotbollskarriären tidigt på mittfältet (under grundskolan) för min spelförståelse och taktiska kunnande. Idag skyfflade jag runt några miljarder på jobbet för att jag har en enastående sinne för pengaflöden - lite som en följd av att jag sedan barnsben tvingat mig själv att försöka vara smartare än andra. Lär känna dina styrkor och kapitalisera på dem, även om de baseras på dina tillkortakommanden. Självklart skulle det vara praktiskt att vara längre, folksamlingar är ju vidrigt pga att det känns som om man drunknar och har noll överblick. Tänk fullpackade tåg eller konserter. Men då kan man välja att cykelpendla (läsa på om stack & reach i ramgeometri etc för att köpa cykel på nätet) och skaffa konsertbiljetter på läktarplats.

De flesta finner sin väg

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Det går att ändra sin längd men det är troligtvis inte något du får om du inte verkligen behöver det i Sverige. Problemet är att det är en utdragen och smärtsam process som ofta involverar en del smärtlindring.

Om man vill bli längre kapar man benen man vill förlänga och installerar motoriserade skruvar som drar ut benen några gånger per dag, ett problem är att muskler inte går att förlänga på samma sätt och man kan får problem med ledarna mm.

Länkar:
https://www.vk.se/plus/1957399/filips-ben-blir-lange-med-moto... (första jag hittade på svenska)

https://www.theguardian.com/world/2016/may/09/i-have-to-be-ta...

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2105995/The-agonising...

Visa signatur

[HTPC AMD RYZEN 2200G, ROG Strix x470-I, 2x8GB Vengence 3000MHz, intel 525 240GB. Chassi Fractal Node202/]
[SPEL Intel 3570K @4,35GHz, Gigabyte Z77X, 2x8GB Vengence 1600MHz, GTX 1070 8GB. Chassi Fractal Define R4/]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flexiblus:

Har sällan stött på en kort person som är ointelligent. Tänk inte på vad du inte har tänk på fördelarna med din längd.

För mig är det raka motsatsen.
Ofta är det korta personer som hänger i gäng som är väldigt uppkäftiga.

Kanske är det så att hur intelligent inte har något med hur lång man är att göra?

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lorault:

Jag är 26 år gammal. Men mina arbetskollegor som jag har träffat påstått att jag är kort. Det är inte bara arbetskollegor men också "utanför" arbetet. Dem är yngre men också längre. Jag är mellan 160-165cm. Men alltså jag hålla med lite. Jag är väl kort för att vara en 26-åring. Något att bli orolig över?

Kortväxt är nya benämningen på dvärg som det hette förr i världen. För att räknas som kortväxt ska man ha en längd på max 150cm vilket du är över. Men svar på din fråga, du är något kort ja.

Permalänk
Medlem

Lol, behöver din tjej ta ner saker från hyllan för dig?

195 checking in aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay. 130kg for da mass.

Att få plats i en bil är en insult.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Läst hela tråden och något jag observerat är att flera har sagt att de inte bryr sig om längden vilka varit långa män som menat den motsatta könet.

Jag har inte än läst ett enda inlägg där en kvinna sagt att hon inte bryr sig om längden på det motsatta könet vilket @Karazhan varit inne på.

Visa signatur

Siter som tar upp Frame Times/99th percentile/1% low fps i sina grafikkortstester: http://www.gamersnexus.net/, http://www.guru3d.com/, http://www.custompcreview.com/, http://arstechnica.co.uk/ http://www.pcper.com/, http://techreport.com/, http://www.tomshardware.com/,
Site som tar upp om spelen som är testade i deras grafikkortsrecensioner är sponsrade eller utvecklade i samarbetade med Nvidia/AMD: http://techgage.com/category/graphics-and-displays/

Permalänk
Medlem

När det pratas om längd, jag är väl precis ungefär 175 och det jag kan tycka "personligen" det är skumt när tjejer längre än jag som är faktiskt nära genomsnittets längd 1.81 men jag är 5 cm snitt mindre.

Ser skumt ut och se långa tjejer.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av FishTank:

Läst hela tråden och något jag observerat är att flera har sagt att de inte bryr sig om längden vilka varit långa män som menat den motsatta könet.

Jag har inte än läst ett enda inlägg där en kvinna sagt att hon inte bryr sig om längden på det motsatta könet vilket @Karazhan varit inne på.

Då får jag väl bli den första, längd ligger långt ner på listan över vad jag prioriterar hos en kille.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Det man inte har i längd lär man sig tidigt att kompensera med brains eller annat. Jag är 167 men sattes i fotbollskarriären tidigt på mittfältet (under grundskolan) för min spelförståelse och taktiska kunnande. Idag skyfflade jag runt några miljarder på jobbet för att jag har en enastående sinne för pengaflöden - lite som en följd av att jag sedan barnsben tvingat mig själv att försöka vara smartare än andra. Lär känna dina styrkor och kapitalisera på dem, även om de baseras på dina tillkortakommanden. Självklart skulle det vara praktiskt att vara längre, folksamlingar är ju vidrigt pga att det känns som om man drunknar och har noll överblick. Tänk fullpackade tåg eller konserter. Men då kan man välja att cykelpendla (läsa på om stack & reach i ramgeometri etc för att köpa cykel på nätet) och skaffa konsertbiljetter på läktarplats.

De flesta finner sin väg

Vad har du för superjobb?
Är själv riktigt bra på siffror, men inga miljarder för det.

OT du kan fixa fram genotropin, så blir du 10-15cm längre, men vet i fan om det är värt den smärtan för det

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det blir irrelevant på så vis att du effektivt inte lär märka av det.

Sen förstår jag inte varför du blandar in etnicitet och ekonomi?

Det märks ganska tydligt när tjejer sagt till en rakt i ansiktet att de aldrig skulle dejta någon som är under 175.

Etnicitet och ekonomi hos föräldrarna är ju högst relevant när vi pratar om egenskaper vi inte har någon kontroll över. Båda 2 avgör ju inte om du lever eller dö(om vi inte snackar om riktigt skitiga förhållanden a la nordkorea) men har en inverkan på vilka möjligheter ditt liv kommer ge dig, men det är alltså också irrelevant enligt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Etnicitet och ekonomi hos föräldrarna är ju högst relevant när vi pratar om egenskaper vi inte har någon kontroll över. Båda 2 avgör ju inte om du lever eller dö(om vi inte snackar om riktigt skitiga förhållanden a la nordkorea) men har en inverkan på vilka möjligheter ditt liv kommer ge dig, men det är alltså också irrelevant enligt dig.

Håller med. Vågar även gissa på att de flesta studier håller med. Dock är det inställningen - på individnivå - som skiljer människor åt. En del använder nackdelarna som bränsle genom livet och når hur långt som helst. Andra använder det som ursäkter och faller som värst in i kriminalitet eller knasiga religioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Jag är 26 år gammal. Men mina arbetskollegor som jag har träffat påstått att jag är kort. Det är inte bara arbetskollegor men också "utanför" arbetet. Dem är yngre men också längre. Jag är mellan 160-165cm. Men alltså jag hålla med lite. Jag är väl kort för att vara en 26-åring. Något att bli orolig över?

Varför vara orolig för man är kort?

Förr när det inte fanns tillgång till lika mycket mat som idag var normen att man var kortväxt.

Snarare nackdelar med att vara för lång (speciellt när man blir äldre och blodflödet minskar, mindre blod till fötterna och mindre känsel= att man inte känner om man får skavsår).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det med att tjejer väljer bort korta killar verka stämma till viss del..har haft denna typ av diskussion uppe med min sambo och hon säger samma sak att hon och många av hennes väninnor väljer bort korta killar..deras anledning är helt enkelt att de inte vill känna sig större än killen. De vill att killen skall invagga dem i trygghet och tydligen så görs det baserat på storleken på killen. Helt bananas tycker jag. Men sen är jag faktiskt lite åt samma håll, jag skulle inte kunna ha en tjej som är fysiskt större/fetare än vad jag är..tänder helt enkelt inte på det..
@scienta:

Permalänk
Avstängd

Bara Jag som gillar feta tjejjer med stora rumpor? Har faktiskt alltid tyckt det är attraktivt av någon anledning, Bigger is better... 8) Ha ha!
(Jag är själv inte extremt överviktig)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Är själv hyffsat vältränad och vädersätter då att den kvinnliga kroppen är av samma dignitet
@Mizzarrogh: