Permalänk
Medlem

Glömde distanserna till moderkortet

Hej! Som rubriken säger har jag glömt några av distanserna till moderkortet när jag bytade cpu kylare för några dagar sedan, detta kom jag på idag. Och igår så började det med att jag inte fick någon signal ifrån datorn till skärmen och sedan efter några sekunder dog fläktarna och allting annat.

Efter några minuter kan jag starta datorn som vanligt men efter en timma händer samma sak, kan detta bero på att jag glömde vissa av distanserna?

Mvh.

Permalänk
Medlem

Skruva ur mobo och installera med distanserna?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrDiDO:

Hej! Som rubriken säger har jag glömt några av distanserna till moderkortet när jag bytade cpu kylare för några dagar sedan, detta kom jag på idag. Och igår så började det med att jag inte fick någon signal ifrån datorn till skärmen och sedan efter några sekunder dog fläktarna och allting annat.

Efter några minuter kan jag starta datorn som vanligt men efter en timma händer samma sak, kan detta bero på att jag glömde vissa av distanserna?

Mvh.

Ja, absolut, det kan det vara. Beror på många olika faktorer såsom vilka distanser du glömt, vilken låda du har, hur lådan står, placering av tunga komponenter (kylare), osv. Har du otur kan du till och från få kortslutning på olika delar av moderkortet.

Var det verkligen distanserna, eller bara skruvarna som fäster moderkortet i distanserna? Det är en bra idé att montera tillbaka både distanser och skruva fast moderkortet i de, hur som helst.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Meshify C, Core i7-8700k @ 5,0 GHz (AVX -3) luftkyld med Cryorig R1 Universal, Asrock Z370 Fatal1ty Professional Gaming i7, 64 GB Corsair Dominator Platinum @ 3466 MHz CL16 (XMP), ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti Gaming, Win10 Pro, Acer XB271HU (gamla bilder med GTX 970)
i7-8700k 5.0 GHz OC: CPU 50x, Vcore 1,310V, LLC 2 (1=max, 5=min), BCLK 100.0, AVX offset -3, Cache 45x
Server: Xeon E3-1226v3 3,3 GHz, 32 GB ECC DDR3, VMware ESXi 6, 10 Gbps fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av kai:

Ja, absolut, det kan det vara. Beror på många olika faktorer såsom vilka distanser du glömt, vilken låda du har, hur lådan står, placering av tunga komponenter (kylare), osv. Har du otur kan du till och från få kortslutning på olika delar av moderkortet.

Var det verkligen distanserna, eller bara skruvarna som fäster moderkortet i distanserna? Det är en bra idé att montera tillbaka både distanser och skruva fast moderkortet i de, hur som helst.

Jag menade ju såklart skruvarna till distanserna men såg nu med att jag till och med satt moderkortet på fel distanser vilket gjorde att det inte stämde överens! Får ta och fixa detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Skruva ur mobo och installera med distanserna?

Tänkte mest om ingen misstänkte något annat, det va som sagt inte distanserna jag menade utan skruvarna till distanserna.

Skickades från m.sweclockers.com