Gtx titan x, Fråga angående byte av kylpasta

Permalänk

Gtx titan x, Fråga angående byte av kylpasta

Hej!
Skall byta kylpasta och eventuellt Värmeledande tejp (om tajpen behövs bytas) på mitt Titan x, har ni några bra förslag på vad jag skall använda för något ?

Permalänk
Medlem

@piplarsson: Jag brukar köra med antingen Cooler Master MasterGel Maker "Nano" eller Thermal Grizzly Kryonaut. Dessa två kylpastor har jag använt på näst intill allting där du kan applicera kylpasta. CPU, GPU samt moderkortets North/Southbridge/PCH.

Visa signatur

CPU: Intel i9 7980XE @ 4.4 GHz | Moderkort: ASUS Rampage VI Extreme | Grafikkort: MSI 1080 Ti Seahawk EK X | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 64 GB @ 3466 MHz | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Seasonic Prime 1000W Titanium | Kylning: Custom singel loop, 4 radiatorer och 2 pumpar | Skärm: LG 38UC99

Permalänk
Inaktiv

Här har du ett litet test på pasta.

Jag själv kör med Arctic MX-4 med mycket gott resultat.

Permalänk
Avstängd

Kör flytande metall i så fall, annars kommer du inte vinna mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det är så att när jag spelar Car Mechanic Simulator 2018 så ligger temp på ca 80-85 grader, i övriga spel ligger den inte på mer än ca 60. Tänkte då att kylpastan behövs bytas då den inte är bytt sedan den va ny. Vad tror ni om "Thermal Grizzly Conductonaut" sen är frågan vad man skall ha för Värmeledande tejp ?