Permalänk
Medlem

Action kamera, vilken?

Hej

Modern min vill ha en action kamera av någon oförstålig anledning. Ivf, jag har noll koll på action kameror så jag frågar här om vilken hon bör skaffa. Fadern min är inne på en Sony FDR-X3000.

Filmingen lär vara med lågintensiva scener mestadels i Sveriges natur och dess dåliga ljussättning.

Vad säger ni?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd

xiami yi 4k+ verkar trevlig

Permalänk
Avstängd

xiaomi eller fan den heter

Permalänk
Medlem
Skrivet av datanooben1:

xiami yi 4k+ verkar trevlig

Visste inte att Xiaomi gjorde action kameror, de verkar även vara bra för sitt pris.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Jag har en Yi 4k (inte plus) som jag visserligen använt rätt sparsamt hittils men tycker den verkar leverera riktigt bra. Kan beställas från Aliexpress så den skickas från tyskland, så går det fort och man slipper åka på extra avgifter pga förtullning osv.
Xiaomi har ju även den äldre "Yi", om man nöjer sig med 1080p. Den var ju nästan revolutionerande när den kom mtp att den levererade riktigt bra för ett riktigt billigt pris. Den saknar dock skärm, vilket är en nackdel, IMO.

Vill man komma billigt undan och inte har några problem att vänta på leverans från kina verkar Eken H9R leverera riktigt bra i förhållande till priset.

Gitup Git2 Pro verkar vara en del som tycker är prisvärd.

Edit:
Glömde nämna Firefly 6S som även den verkar bra. Bättre bildkvalitet än Eken H9R men lite dyrare.

Kan väl även nämna att Eken H9R inte har äkta 4k, iaf inte @25fps.