Colocation för Raspberry Pi?

Permalänk
Medlem

Colocation för Raspberry Pi?

Hej,

Ställde mig i kö hos FS Data för deras colo för några år sen. Jag har inte hört något sen dess, så den tjänsten verkar ha gått i graven.

Är det någon som vet om någon annan som erbjuder detta?

FS Datas colocation var ju gratis vilket hade uppskattats, men det är inte ett måste, så länge det är någorlunda prisvärt.

Permalänk
Medlem

http://www.playstar.se/apps/pilo kanske? Inte helt säker på om tjänsten fortfarande är aktiv dock.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

@weezy: varför inte bara ha den hemma? Om du kör så kritiska tjänster att den bara måste vara online 24/7/365 hade jag valt någon form av molntjänst istället, det är inte vad RPi är tänkt för eller byggd för.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

http://www.playstar.se/apps/pilo kanske? Inte helt säker på om tjänsten fortfarande är aktiv dock.

Jo hittade dom också, har använt deras formulär, inget svar där heller... på två månader :/ Tänkte mest ifall det är någon här som idag har sin paj hos någon annan, som också tar emot nya.

Skrivet av zarkov:

@weezy: varför inte bara ha den hemma? Om du kör så kritiska tjänster att den bara måste vara online 24/7/365 hade jag valt någon form av molntjänst istället, det är inte vad RPi är tänkt för eller byggd för.

Jag letar inte colo för att komma åt redundant kyla och UPS.

Permalänk
Medlem

Grejen är väl att det kostar mindre för valfri molnleverantör att hyra ut ett par kärnor VM än att tillhandahålla ett fysiskt utrymme med det som krävs för att köra Pi (ström och ethernet). Sedan alla supportärenden när någon behöver få den omstartad, bytt SD-kort o.s.v (alt. styra fysisk access till "pajhallen"). Är det inte lönsamt blir det få/inga som tillhandahåller tjänsten.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD