High End Speldator Shift X - Klarar den tempen?

Permalänk

High End Speldator Shift X - Klarar den tempen?

Hej jag skapade en tråd för inte alls länge sedan och skapade en spel dator för 20K med ytterligare 5K för style med hjälp av er.

Jag är kär i evolve shift X tornet och älskar den smala designen med glas på båda sidor, det är det bästa chassit jag kan hitta i dess design för high end PC.

Jag vänder mig nu till er kära sweclockers för att ge mig råd om kylning, tror ni att 1080 Ti utan vattenblock kommer bli varm? Dessutom har jag en M.2 500gb som kommer sitta tight, kan det bli ett problem?
Designen för evolve shift X är lite knepig just för GPU, nu har jag inte hittat någon som har haft högre än 65C+ på deras builds under stress, men har hört att turbulensen just kring GPU kan höja tempen en del (vill inte ha en sämre frekvens).

Visar en bild hur den skulle sitta i chassit tillsammans med CPU vattenkylningen, GPU på bilden är en vanlig 1080.
(Dålig kvalle på bilderna dessvärre)

Här är Kundvagns listan som jag byggt ihop tillsammans i tidigare tråd med er:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11262791/

All hjälp innan jag sätter mig in i detta bygge uppskattas! Jag vet att det finns mycket bättre alternativ med chassin osv men då blir det ju ingen utmaning Style och performance går sällan hand i hand.

Här är även mer info om just Evolve shift X:
http://www.phanteks.com/Enthoo-Evolv-Shift-X.html

Permalänk
Avstängd

@Douglas920: Ett 2,5 slots grafikkort får inte plats i Shift chassin. Sen ska det vara mITX moderkort till Shift chassin, och inte ATX. Du kan inte heller montera någon 3,5" enhet om du ska använda en AIO kylare.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

@Peppar2014:
Jag tittade på en asus Gaming-I först men när jag läste på chassit tyckte jag det stod ATX slots, måste läst fel.

och hade total missat GPU storleken, tack för heads up

*edit* är du säker på att GPU inte får plats då moderkortet är roterad 90 grader?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Douglas920:

@Peppar2014:
Jag tittade på en asus Gaming-I först men när jag läste på chassit tyckte jag det stod ATX slots, måste läst fel.

och hade total missat GPU storleken, tack för heads up

*edit* är du säker på att GPU inte får plats då moderkortet är roterad 90 grader?

Shift chassina är mITX modeller. Och en 2,5 slots GPU får inte plats.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Shift chassina är mITX modeller. Och en 2,5 slots GPU får inte plats.

Permalänk
Avstängd

Enklare om du skriver vilket grafikkort det är.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Enklare om du skriver vilket grafikkort det är.

ASUS GeForce GTX 1080 Founders Edition

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Avstängd
Skrivet av affeiorby:

ASUS GeForce GTX 1080 Founders Edition

Konstigt, bilden visar att det är ett ASUS Poseidon kort.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Konstigt, bilden visar att det är ett ASUS Poseidon kort.

haha:p Ja det är ett Poseidon. Som tar upp en 2,5 slots plats xD.. Så det går. Tänkte bara att din kommentar inte var så hjälpsam till han som försöker bygga sin nya dator.
En snabb titt på google så hittar du en snubbe i England som har fått in sitt 1080 Ti Strix. lite neggo attityd tyckte jag bara:P allt går

Permalänk
Medlem

Hellre 'neggo attityd' än felaktiv information.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

@Peppar2014: läste hans han galleri bara, bytte kanske

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Skrivet av frong:

Hellre 'neggo attityd' än felaktiv information.

+1

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Hellre 'neggo attityd' än felaktiv information.

Fast det är ju inte fel info?... Jag har ett 2,5 slots kort i och det är inga problem. Och här är en som fått i sitt 1080 Ti Strix, som också är ett 2,5 slots kort. Satt jag vet inte vad som är fel i den infon ?

Skrivet av affeiorby:

@Peppar2014: läste hans han galleri bara, bytte kanske

Vill inte peppar skriva här längre ? Och ja, 1080 founders kortet sitter i Shiften nu ist för Shift X, som har fått ett Poseidon

Skrivet av affeiorby:

(y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av affeiorby:

ASUS GeForce GTX 1080 Founders Edition

Skrivet av Frilllan:

haha:p Ja det är ett Poseidon. Som tar upp en 2,5 slots plats xD.. Så det går. Tänkte bara att din kommentar inte var så hjälpsam till han som försöker bygga sin nya dator.
En snabb titt på google så hittar du en snubbe i England som har fått in sitt 1080 Ti Strix. lite neggo attityd tyckte jag bara:P allt går

Skrivet av Frilllan:

Fast det är ju inte fel info?... Jag har ett 2,5 slots kort i och det är inga problem. Och här är en som fått i sitt 1080 Ti Strix, som också är ett 2,5 slots kort. Satt jag vet inte vad som är fel i den infon ?

Okej. Då går vi igenom detta pedagogiskt för att du påstår att jag har fel när jag inte har det.

1) Peppar2014 frågar vilken GPU det är.
2) Affeiorby påpekar att det är ett ASUS GeForce GTX 1080 Founders Edition varpå Peppar2014 påvisar att det är Poseidon-varianten.
3) Du påpekar att Peppar2014 har en negativ attityd för att han bidrar med korrekt information till diskussionen.
4) Du påstår att att GTX 1080 FE är samma kort som GTX 1080 Poseidon med citatet "Fast det är ju inte fel info?"; då det skulle vart fel info om du förstått att det är två olika modeller.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Shift chassina är mITX modeller. Och en 2,5 slots GPU får inte plats.

Denna kommentaren jag pratar om ingen annan.

Skrivet av frong:

Okej. Då går vi igenom detta pedagogiskt för att du påstår att jag har fel när jag inte har det.

1) Peppar2014 frågar vilken GPU det är.
2) Affeiorby påpekar att det är ett ASUS GeForce GTX 1080 Founders Edition varpå Peppar2014 påvisar att det är Poseidon-varianten.
3) Du påpekar att Peppar2014 har en negativ attityd för att han bidrar med korrekt information till diskussionen.
4) Du påstår att att GTX 1080 FE är samma kort som GTX 1080 Poseidon med citatet "Fast det är ju inte fel info?"; då det skulle vart fel info om du förstått att det är två olika modeller.

När har jag påstått att du har fel? XD Det ända du har skrivit är "Hellre 'neggo attityd' än felaktiv information." Jag uppfatta hans svar som lite drygt och lite neggo. Visst är det bra att han påpekar att det inte ska gå in 2,5 slots kort. Men han som ska bygga datorn har specat med ett strix kort. Då kan man ju lätt googla lite "tycker jag" för att snabbt få fram att det faktiskt går att få in ett 2,5 slots kort i chassit Här är killen i england med ett strix kort: http://www.overclock.net/t/1639894/phanteks-enthoo-evolv-shif...

Och jag har fått i mitt Poseidon utan problem, som också är ett 2,5 slots kort När påstår jag att 1080 FE och Posiedon är samma kort ? Jag har båda korten och vet mycket väl att det är två helt olika kort:P

Jag tror vi har missuppfattat varandra lite:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frilllan:

När har jag påstått att du har fel? XD Det ända du har skrivit är "Hellre 'neggo attityd' än felaktiv information."

Jag hävdade "Hellre 'neggo attityd' än felaktiv information." och du svarade med "Fast det är ju inte fel info?" alltså påstår du att jag har fel.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag hävdade "Hellre 'neggo attityd' än felaktiv information." och du svarade med "Fast det är ju inte fel info?" alltså påstår du att jag har fel.

Är min info felaktig eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frilllan:

Är min info felaktig eller?

... suck

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Haha, varför är du ens i denna tråd och kommenterar? Vad har du bidragit med för hjälp till killen som startat tråden?

Skickades från m.sweclockers.com