@raGGGe: Detta har hänt mig också, men Bredbandsbolaget har verkligen skött sig uruselt.
Jag sa upp abonnemanget i april 2017 och bad om en fraktsedel. Jag var tydlig att denna skulle skickas till en annan adress än där abonnemanget fanns, eftersom lägenheten skulle stå tom. Jag har nu i efterhand fått veta att denna fraktsedel aldrig skickades. De har alltså erkänt att de missade detta.
Jag väntade och väntade på retursedel som ju aldrig kom. Men i september 2017 kommer en digital faktura på 500 kr. Jag ringde därefter 3 gånger och bad om fraktsedel. Varje gång sa de att de skickat (men som de förstås aldrig gjorde). Efter fjärde försöket erhöll jag retursedel och jag kunde returnera modemet.
Döm om min förvåning när det nu i veckan dyker upp ett inkassokrav från Intrum på ca 780 kr. Jag har ringt och under 50 minuter förklarat till kundtjänsten på Bredbandsbolaget om händelseförloppet ovan. Men de vägrar att lösa inkassokravet, utan de säger att de inte gjort något fel. Det är så anmärkningsvärt usel kundhantering och kundbemötande så att jag häpnar.
De menar att det var "mitt fel" att jag inte upptäckte att ingen fraktsedel skickades ut i april i samband med att jag sa upp abonnemanget.
Så sjukt att de inte lyckas skicka ut fraktsedlar för att sedan kunna skicka en faktura på 500 kr för modemet. Det är uppenbart att de satt detta i system för att driva in pengar.
Att vi är flera som behandlas på detta brutala och hänsynslösa sätt av Bredbandsbolaget / Telenor gör att jag börjar fundera om vi borde driva detta tillsammans. Kruxet är att jag känner att jag redan lagt för mycket tid i förhållande till de 780 kr som Bredbandsbolaget lurat till sig.
Jag kommer aldrig någonsin att befatta mig med Bredbandsbolaget och jag varnar alla andra att se upp för att hamna i samma situation. Akta er för Bredbandsbolaget som helt uppenbart lurar kunderna.
- Mats, Luleå