Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Lagerrensning hos Inet med bland annat en MSI Gamingjacka för 199kr! Har kostat 799kr!
Den saknar RGB men man kan ta av ärmarna.
https://inetimg.se/img/688x386/6600004_0.jpg
https://www.inet.se/produkt/6600004/msi-gamingjacka-med-avtag...

Om någon mot förmodan är intresserad av något annat finns hela kampanjen här.
https://www.inet.se/kampanj/2749/lagerrensning?utm_medium=ban...

"Jackan finns enbart i storlek L." Vad är det för fördomar som MSI har om gamers?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

"Jackan finns enbart i storlek L." Vad är det för fördomar som MSI har om gamers?

Vet inte men det är inte ok! DO nästa....

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanLW:

Grunt att tipset kom till nytta, funderar själv på en
Verkar vara en schysst deal!

Det tycker jag du ska göra. Det var en snabb leverans och jag och frugan har suttit och spelat Super Mario World hela helgen.

Har en NES Mini också, men tycker faktiskt den här är bättre. Gillar att man får med två handkontroller och att sladden till dom är längre.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Galaxy tab A (2016) för 990, men du måste ta abonnemang med, men det kan man ju säga upp.

https://www.tele2.se/surfplattor/samsung/samsung-galaxy-tab-a...

Skickades från m.sweclockers.com

+250 kr uppläggningsavgift?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dekkan:

+250 kr uppläggningsavgift?

Den kostar nästan 2700:- hos nästa seriösa försäljare, så ~1250:- känns ändå som ett väldigt bra pris. Skärmen verkar inte vara helt klockren, men man verkar få mycket för pengarna trots allt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Den kostar nästan 2700:- hos nästa seriösa försäljare, så ~1250:- känns ändå som ett väldigt bra pris. Skärmen verkar inte vara helt klockren, men man verkar få mycket för pengarna trots allt.

Tänkte de kunde va bra att lägga till bara.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Slängde iväg en beställning hos tele2, verkar ju vara en bra deal även om plattan inte är den bästa!
Beställde detta fodralet också, ifall någon är intresserad

https://www.ebay.co.uk/itm/122694310496

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Varför vill inte Tele 2 att man betalar den direkt för 990 kr? Tillkommer fakturaavgift eller annat utöver uppläggning? Annars förstår jag inte varför de helst vill att man köper på avbetalning, inflation osv.

Sen kanske det kan va värt att kolla ifall LTE-modellen fått Nougat, det har den utan LTE fått tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Slängde iväg en beställning hos tele2, verkar ju vara en bra deal även om plattan inte är den bästa!
Beställde detta fodralet också, ifall någon är intresserad

https://www.ebay.co.uk/itm/122694310496

Fick du någon bekräftelse på plattan? Tyckte det blev nåt knas när jag beställde nämligen och har inte fått någon ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Fick du någon bekräftelse på plattan? Tyckte det blev nåt knas när jag beställde nämligen och har inte fått någon ännu.

Yes! Den kom direkt efter jag beställt. Är dock redan kund hos tele2, så vet inte om det kanske hade något med saken att göra?

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Varför vill inte Tele 2 att man betalar den direkt för 990 kr? Tillkommer fakturaavgift eller annat utöver uppläggning? Annars förstår jag inte varför de helst vill att man köper på avbetalning, inflation osv.

Sen kanske det kan va värt att kolla ifall LTE-modellen fått Nougat, det har den utan LTE fått tror jag.

För att kunden ska tro att det blir krångligare/omöjligt att avsluta enbart abonnemanget och behålla plattan? Plattan är ju en lockvara för att få dig köpa ett abonnemang.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Yes! Den kom direkt efter jag beställt. Är dock redan kund hos tele2, så vet inte om det kanske hade något med saken att göra?

Hm det är jag med. Frågan är om jag ska ringa dom imorgon eller dra en ny. Produkten bör ju inte ta slut hoppas jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Hm det är jag med. Frågan är om jag ska ringa dom imorgon eller dra en ny. Produkten bör ju inte ta slut hoppas jag.

Eller så gäller erbjudandet endast tills idag 23:59, vem vet?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharadkingboy:

Admin ta bort

Ta bort själv genom att trycka på "Redigera inlägg" -> bocka i rutan "Radera inlägg" -> radera inlägget.

VIKTIGT!!!!

Är folk verkligen så lättlurade??

Givetvis kan du INTE köpa den med abonnemang och sedan säga upp abonnemanget; då blir du debiterad mellanskillnaden!!!!

Man har 14 dagars ångerrätt man kan utnyttja tack vare lagen om distansavtal.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

VIKTIGT!!!!

Givetvis kan du INTE köpa den med abonnemang och sedan säga upp abonnemanget; då blir du debiterad mellanskillnaden!!!!

Källa på att det inte går att säga upp abbonemanget som saknar bindingstid?

Det står såhär på sidan
”Minsta totala kostnad: 1 439 kr”

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Jag har fått nougat till min LTE-modell, fanns att ladda ner direkt när jag fick hem den i december.

Visa signatur

|R5 3600|Noctua NH-U12S|Vengeance LPX 2x8GB @3200MHz|Intel 660p 512GB|MSI B450 Tomahawk MAX|Gigabyte RX 5700 XT 8GB GAMING OC |Phanteks P300A|
MSI Optix MAG241CP 144Hz|Xtrfy M3 Heaton|Xtrfy K4 RGB TKL|RIG 400 Pro|

Permalänk
Medlem

VIKTIGT!!!!

Du behöver ju tagga ner med utropstecken. Folk har ju gjort så här vid varje erbjudande från tele2.
Fungerat alldeles utmärkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

VIKTIGT!!!!

Tele2 har ingen bindningstid

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Källa på att det inte går att säga upp abbonemanget som saknar bindingstid?

Det står såhär på sidan
”Minsta totala kostnad: 1 439 kr”

Skrivet av Dekkan:

Du behöver ju tagga ner med utropstecken. Folk har ju gjort så här vid varje erbjudande från tele2.
Fungerat alldeles utmärkt.

Skrivet av jonthan:

Tele2 har ingen bindningstid

Mitt fel, Sorry, hade blandat ihop det med Comviq....

Permalänk
Medlem

@sharadkingboy: Jag hittar ingen bättre källa så jag är osäker men jag tror att det inte är lagligt längre med bindningstid på mobilabonnemang. https://www.svd.se/tack-och-hej-till-bindningstider
Det är nog därför alla operatörer lägger betalning (både engångsköp och avbetalning) på mobilen/enheten separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

@sharadkingboy: Jag hittar ingen bättre källa så jag är osäker men jag tror att det inte är lagligt längre med bindningstid på mobilabonnemang. https://www.svd.se/tack-och-hej-till-bindningstider
Det är nog därför alla operatörer lägger betalning (både engångsköp och avbetalning) på mobilen/enheten separat.

Jodå, det är tillåtet att ha bindningstid. Det där var en bristfällig artikel, som enbart visar på att man kan köpa telefonen kontant och ha ett obundet abonnemang. Så har det (så vitt jag kan minnas) alltid fungerat, bara det att Tele2 försökte (och lyckades?) lansera det som någon slags revolutionerande nyhet.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Köpte Galaxy S8 på black Friday från tele2. Inga problem att avsluta abonnemanget men jag fick betala 680kr för uppläggningsavgift, en månads abonnemang och lite annat smått och gott. Valde det billigaste abonnemang och sa upp det samma dag som jag fick pappren i brevlådan. Förväntar mig samma på plattan, men det är ändå en ruggigt bra deal.

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem

Fungerar fint med comviq också så länge du inte har valt bindningstid, du behöver dock läsa vad du faktiskt tecknar för avtal.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Tydligen så droppar dessa ner ganska regelbundet till det här priset i USA. Men jag är lite sugen. Har någon erfarenhet av dessa och helst AKG K712 som jag också har haft ögonen på. För både musik och spel.

Audio Technica ATH-AD1000X för 3100 kr inkl. frakt och tull från amerikanska Amazon, skickas och säljs av Amazon.

Billigast på Prisjakt 7000 kr.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2371738

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Erbjudandet borta från Tele2 nu?

Permalänk
Medlem

Plattan såldes för 1400-1500 under hela BF och Julen, köpte själv en då.
Den har nougat stock, men stock romen kändes slö.
Slängde in denna romen och kör magisk + xposed på det utan problem också.

https://forum.xda-developers.com/galaxy-tab-a/development/rom...

Får se om dom lyckas fixa en stabil Lineage Oreo eller inte
Finns beta av den för LTE versionen, dock ibland fungerar dessa även på T580 likadant. En del issues så. Får se om dom kan få den stabil och sen släppa en gjord för T580 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Plattan såldes för 1400-1500 under hela BF och Julen, köpte själv en då.
Den har nougat stock, men stock romen kändes slö.
Slängde in denna romen och kör magisk + xposed på det utan problem också.

Får se om dom lyckas fixa en stabil Lineage Oreo eller inte
Finns beta av den för LTE versionen, dock ibland fungerar dessa även på T580 likadant. En del issues så. Får se om dom kan få den stabil och sen släppa en gjord för T580 också.

Nu vet jag varför jag inte orkar eller har tid för billiga androidprylar...

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nu vet jag varför jag inte orkar eller har tid för billiga androidprylar...

Du har rätt. Android är bara för teknik intresserade och de som är lite händiga med elektronik.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Var inne på Elgiganten i Jönköping igår (2018-01-29) och de har ett par Kingston Hyper X Predator 16 GB (2x8 GB hynix B-die) 3200 MHz cl16 i butikslager för 1590kr som inte finns listat på deras hemsida https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3724714 bra pris för 16 GB ddr4 3200 MHz med tanke på inflationen som skett på marknaden för ram

Hoppas någon i Jönköpings trakten nappar på detta och sparar ett par 100-lappar sett till att köpa motsvarande kit via e-handel

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Du har rätt. Android är bara för teknik intresserade och de som är lite händiga med elektronik.

Man ska ha tid också.