Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nu vet jag varför jag inte orkar eller har tid för billiga androidprylar...

Haha.. Den kommentaren med din sign passar väl ihop.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av PlogarN97:

Man ska ha tid också.

Skickades från m.sweclockers.com

För vad? Man behöver inte göra något av det där.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Haha.. Den kommentaren med din sign passar väl ihop.

Absolut!

Använder massor av olika system från olika tillverkare (ingen fanboy av något), men just Android undviker jag. Numera (mina första touchtelefoner som jag köpte var Android, men tröttnade på strulet).

Så mina inköp speglar helt klart mina preferenser och erfarenheter. (Sedan har jag mycket mer prylar än så.)

Skrivet av Zargoz:

Du har rätt. Android är bara för teknik intresserade och de som är lite händiga med elektronik.

Älskar teknik, både i jobbet och privat. Men har lite mer pengar än tid.

Skrivet av PlogarN97:

Man ska ha tid också.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt!

När jag var yngre så hade jag tid att pilla en massa med datorer och elektronik ner på detaljnivå. Älskar kul teknik och prylar, men nu har jag dåligt tålamod med saker som inte fungerar väl och som strular. Det skall fungera "out of the box" i så stor utsträckning som det är möjligt (är tyvärr aldrig så till 100%).

Då är det kul, och man slipper gråa hår (i förtid ivf.).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Källa på att det inte går att säga upp abbonemanget som saknar bindingstid?

Det står såhär på sidan
”Minsta totala kostnad: 1 439 kr”

Skickades från m.sweclockers.com

Jag lyckades ångra mitt abonnemang direkt idag, killen på kundtjänsten tog bort det direkt utan någon kostnad.
Plattan kommer alltså kosta mig 1240:-
Bra pris, mycket nöjd

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim:

...Jag lyckades ångra mitt abonnemang direkt idag...

Tele2 har även 30 dagars öppet köp på abonnemang[0]. Det går alltså att testa abonnemang upp till 30 dagar och avsluta utan kostnad om man inte är nöjd av någon anledning (eventuella extrakostnader så som sms-parkering med mera får man naturligtvis betala). Fungerade utmärkt på deras Blackfriday-deals.

[0] https://www.tele2.se/support/mobiltelefoni/bli-kund/oppetkop

Permalänk
Medlem

Hmm, när jag köpte min Huawei P10 hos Tele2 för några månader sen för 2990kr så behövde jag inte betala någon avgift alls. Och jag är inte kund hos Tele2.

Ringde in på telefon och beställde mobilen, och ringde tillbaka och sa upp abonnemanget samma dag som jag fick telefonen. Ingen övrigt avgift ö.h.t

Permalänk

Finns det en 4k/hdr/smart tv under 10k som är populär för rea? Storlek/panel kvittar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schneebly:

Audio Technica ATH-AD1000X för 3100 kr inkl. frakt och tull från amerikanska Amazon, skickas och säljs av Amazon.

Billigast på Prisjakt 7000 kr.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2371738

Blev extremt sugen på dessa pga priset!

Sitter idag med Onkyo A800 via en Pro-Ject Head Box S.

Har vi någon audiofil där ute som kan motivera "uppgraderingen"? Kan man förvänta sig en relevant skillnad mot A800 tro? Tyvärr är det nog inte många som testat mina A800 men för den påläste kanske det går att läsa ut ungefär vilken kvalitet de håller genom spec och recensioner (M3 / Ljud&Bild / Användarrecension).

Min följdfråga blir också om det "räcker" med Pro-Ject Head Box S för att driva 1000x lurarna eller om man bör investera i någonting mer påkostat?

Tack på förhand.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Blev extremt sugen på dessa pga priset!

Sitter idag med Onkyo A800 via en Pro-Ject Head Box S.

Har vi någon audiofil där ute som kan motivera "uppgraderingen"? Kan man förvänta sig en relevant skillnad mot A800 tro? Tyvärr är det nog inte många som testat mina A800 men för den påläste kanske det går att läsa ut ungefär vilken kvalitet de håller genom spec och recensioner (M3 / Ljud&Bild / Användarrecension).

Min följdfråga blir också om det "räcker" med Pro-Ject Head Box S för att driva 1000x lurarna eller om man bör investera i någonting mer påkostat?

Tack på förhand.
- Mansion

Inga problem, de är relativt lättdrivna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@martinot: man kan älska teknik och ändå inte ha någon förståelse om hur det funkar. Min mamma har ipad för att hon tycker att samsung tab är svårare.
Jag skulle dock aldrig byta min samsung tab s2 mot någon padda. Jag gillar inte att ha min händer bakbundna. Men som de säger "each to his own".

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@martinot: man kan älska teknik och ändå inte ha någon förståelse om hur det funkar.

Absolut.

Själv så har jag en rätt hyfsad teknikförståelse allmänt, och inte allra minst en just datorvetenskaplig sådan (både privat, och får dessutom, som många andra här på SweC, riktigt grymt bra betalt för att även ha det professionellt).

Skrivet av Zargoz:

Min mamma har ipad för att hon tycker att samsung tab är svårare.
Jag skulle dock aldrig byta min samsung tab s2 mot någon padda. Jag gillar inte att ha min händer bakbundna. Men som de säger "each to his own".

Min dotter ville absolut ha Samsung Galaxy S6 för några år sedan, så köpte en till henne. Hon var åtta år då, så tror inte ålder alltid är avgörande för valen (hon kände kompisar som hade Samsung, och hon villa ha den bästa).

Har även tipsat om ett par Androider i denna tråden. Bra med valfrihet och att det finns olika att välja på.

Huvudsaken är att vi hjälper varandra att göra bra fynd, och det gör vi ju tillsammans i denna tråden!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcg:

Minsta storleken på skärm om man ska spela sänkt hos Inet igen:
Acer 34" Predator X34A G-Sync IPS Curved - 8999 kr
https://www.inet.se/produkt/2205512/acer-34-predator-x34a-g-s...
Cdon har samma pris.
Pris hos andra butiker 10990 kr
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3635998

Skrivet av Daggemanz:

Acer Predator Z35P

7 990 kr hos Elgiganten.

Närmsta återförsäljare tar 11 269 kr enligt Prisjakt.

Tjo!
Någon som kan rekommendera vilken som man ska ha?
Vad är det för skillnad förutom den lilla storleksskillnaden och IPS/VA-panel?

Tack på förhand!

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tippen:

Tjo!
Någon som kan rekommendera vilken som man ska ha?
Vad är det för skillnad förutom den lilla storleksskillnaden och IPS/VA-panel?

Tack på förhand!

Den första isf, den andra är skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Den första isf, den andra är skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Undrar samma sak som personen ovan. Varför är den skit? Det är VA förstår jag men är det så mycket sämre än IPS varianten?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: Ghosting.

Permalänk
Medlem

@Ryzer: Okej, det kommer man ju inte undan. Det är ju nämligen en 1000-lapp skillnad i pris (just nu) mellan Z35P och X34A så jag antar att det är värt det?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@mocka x34a skulle jag verkligen köpa. Just ips-skärmen är rätt göttig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

@Ryzer: Okej, det kommer man ju inte undan. Det är ju nämligen en 1000-lapp skillnad i pris (just nu) mellan Z35P och X34A så jag antar att det är värt det?

Ja, själv väntar jag på årets skärmar och ser vad dom erbjuder.
X34A är helt klart det rätta valet här, men dom är tungdrivna och 1080+ rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Är de lika krångliga att ställa in som Philips väckarklocka-lampa med en bruksanvisning där det blandas mellan italienska och svenka (svenska i blå minimalisk oläslig text).

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Är de lika krångliga att ställa in som Philips väckarklocka-lampa med en bruksanvisning där det blandas mellan italienska och svenka (svenska i blå minimalisk oläslig text).

Nej. Väldigt simpelt.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk

hej hej jag har köpt en sådan här dator för något år sedan https://fyndiq.se/product/1369045-speldator-a6/?gla=true&gcli...

Ibörjan blev jag väldigt besviken då jag inte kunde spela csgo särskilt bra så jag upgraderade mitt grafikort från 1050 till en 1060 3gb vilket jag kan ändå tycka gjorde lite skilland men inte så mycket som jag trodde att det skulle göra... Nu undrar jag om ni skulle kunna berätta vilka delar som är mest värda att uppgradera för bättre prestation i spelet csgo för ett så biligt pris som möjligt.¨

Min fråga är då alltså vad i mitt system är sämst just nu och måste bytas ut med andra ord och jag kan inte köpa en helt ny dator då min budget inte räcker till

ps min budget på nya delar ligger på 2-3 tusen.
tack för mig

Permalänk
Medlem

@TrevligaPetewr: Du behöver byta cpu och moderkort för att få bättre FPS i csgo. Rekommenderar även dig att aldrig köpa en dator från fyndiq igen.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk

@Leyer: tack för ditt goda rådd jag önskar att jag visste det lite tidigare men men. Några förslag på vilken cpu och moderkort jag bör köpa istället?

Permalänk
Medlem

@TrevligaPetewr: Eftersom du har grafikkort så skulle jag kolla Swec marknad. Denna (i5 4690k + z87 gaming + 8gb ddr3 ram) duger och blir över: https://www.sweclockers.com/marknad/150610-saljer-i5-4690k-z8...

Har själv en lika dan men med billigare grafikkort och testade spela med ett GTX 680. Inga problem. Nu har jag den som Unraid-server. Säljer inte!

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Bra köp?

JBL control X wireless för 2500kr.
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hogtalare/CONTROL...

Ska ha till TVn.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Bra köp?

JBL control X wireless för 2500kr.
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hogtalare/CONTROL...

Ska ha till TVn.

Denna recension ger en bra bild https://www.whathifi.com/jbl/control-x-wireless/review

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Slängde iväg en beställning hos tele2, verkar ju vara en bra deal även om plattan inte är den bästa!
Beställde detta fodralet också, ifall någon är intresserad

https://www.ebay.co.uk/itm/122694310496

Jag har detta skalet till min platta. Jag tycker det sitter riktigt bra och är väldigt nöjd.

https://www.ebay.com/itm/Tasche-Etui-Hullenabdeckung-Hulle-Ca...

Jag tycker om plattan också. Jag har den i jobbet till mail och läsning av PDF. Bra batteritid. Har inget att anmärka faktiskt.

Permalänk
Medlem

Köpte precis 3 styck Fractal Design Venturi Hf-14 :D. 80kr rabatt är inte så dåligt, kan man säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

@mocka x34a skulle jag verkligen köpa. Just ips-skärmen är rätt göttig

Mjo, du har nog rätt. IPS är inte alls dumt.

Skrivet av Ryzer:

Ja, själv väntar jag på årets skärmar och ser vad dom erbjuder.
X34A är helt klart det rätta valet här, men dom är tungdrivna och 1080+ rekommenderas.

Det är väl iofs sant men om de börjar på 12-14 tusen så är det verkligen i det högsta laget.
Har ett 1080Ti men känner att det är rätt så precis att det räcker för 4K TVn. Förvisso är 3440x1440 mindre upplösning än 4K men man vill ju samtidigt ha mer än 60fps (helst 100).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9