Köpråd - grym dator och skärm för max 20,000:-
Tjena allihopa, det var längesen sen jag hängde på Sweclockers.
Ni gör ett dunderjobb, nu skulle jag behöva eran hjälp.
Nu är det dags för datorköp.
Jag ska använda datorn främst till att spela pubg,csgo,overwatch och liknande spel.
Jag vill kunna streama via Twitch utan problem, så jag ska kunna ha två skärmar inkopplade samtidigt.
Att multitaska ska inte vara några problem, jag vill kunna ha webbläsaren med flera flikar
samt spotify igång när jag lirar.
För två år sedan köpte jag en dator för 10500:-, den var inte nog bra för att kunna streama
med och den var inte laggfri i csgo ens.
Nu vill jag alltså ha en bättre dator som jag inte laggar med, vill kunna spela med de
bästa spelinställningarna på de spelen jag har skrivit upp.
Vill kunna kolla på 4K videos, vill även ha en skärm som passar bra till gaming.
Jag använde BenQ XL2411 24” för två år sedan till den datorn.
Skärmen var grym då, vill minst ha en 144hz skärm. Det viktigaste är en grym spelupplevelse
i alla spelen.
Jag avskyr när datorer blir varma och låter, kylning är jätteviktigt.
Jag vill att det ska vara enkelt att kunna uppgradera datorn när jag känner för det.
Jag vill inte ha en liten datorlåda ,utan ett vanligare chassi.
Headset vet jag redan vilket jag vill ha, HyperX Cloud Gaming Headset (749:-).
Mus kommer jag troligtvis köpa något i stil med en Rival 300 (5-700).
Mousebungee (150-200).
Musmatta kommer jag troligtvis köra med steelseries qck++ (cirka 300).
Budget: Det bästa hade varit om jag kunde köpa dator,skärm,headset,mus,musmatta,mousebungee till
ett pris under 20,000:-. Men nu vet jag inte om det är möjligt att få in allt det jag kräver
för det priset.
Jag kan väldigt lite om datorbygge, så de jag beställer hos måste kunna bygga ihop den.
Jag gillar netonnet för de har 12mån delbetalning med 0% ränta och jag tänkte därför bli kund hos dem.