Permalänk
Medlem

Hjälp med ram minne

Tjena.
Har precis börjat köpa hem lite delar till en ny dator. DOCK har jag problem med vilka RAM minne jag ska köpa till.
Det jag har köpt är:
ASUS X399 ROG Zenith Extreme

Och min fundering är vilka jag ska köpa för bästa resultat:

G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL14 Ripjaws V Svart
https://www.inet.se/produkt/5300310/g-skill-32gb-2x16gb-ddr4-...

eller

G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL14 Flare X Svart
https://www.inet.se/produkt/5300429/g-skill-32gb-4x8gb-ddr4-3...

Har kollat igenom olika trådar och hittar inte var jag ska lägga denna fråga. Så om någon admin kan och vet var jag ska lägga den så ber jag er flytta den till rätt ställe

Mvh Gohrok

Permalänk

Moderkortet (och processorn) stöder väl quad channel så då är det ju 4 minnesstickor du ska ha? Vet inte om det ändå fungerar med dual channel eller hur det i så fall påverkar prestandan.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen. Ska köra 4st minnen oavsett vilka jag tar men undrar mer vilket minne av flare eller ripjaws som är bäst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gohrok:

@fantomsmurfen. Ska köra 4st minnen oavsett vilka jag tar men undrar mer vilket minne av flare eller ripjaws som är bäst

Skickades från m.sweclockers.com

Samma specifikationer på båda, de är likadana.

Permalänk
Medlem

Att det är samma specifikationer det vet jag också, tänkte mer då det står så här om Flare minnen

"Optimerade minnen för AMD Ryzen
Flare X Serien är designade för AMD Ryzen processorer.
Levererar både hög prestanda och kompatibilitet.
Uppgradera ditt nästa AMD-system till den ultimata speldatorn eller arbetsstationen med Flare X-serien!"

så tänkte om dom på någon sätt är bättre för att jag köra AMD etc.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gohrok:

Att det är samma specifikationer det vet jag också, tänkte mer då det står så här om Flare minnen

"Optimerade minnen för AMD Ryzen
Flare X Serien är designade för AMD Ryzen processorer.
Levererar både hög prestanda och kompatibilitet.
Uppgradera ditt nästa AMD-system till den ultimata speldatorn eller arbetsstationen med Flare X-serien!"

så tänkte om dom på någon sätt är bättre för att jag köra AMD etc.

Av dem så ta de "billigaste". Du lär få samma prestanda oavsett om de är för AMD eller för Intel.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)