Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

North 6 mars, e-shop.

One Eyed Kutkh 9 mars, e-shop.

Fuzzy Wuzzy Games‏ håller på att utveckla ett nytt spel mer info kommer att avslöjas den 3:e juli.

Källa

Owlboy som släpps idag på e-shop kommer även att ha video capture. Spelet kommer även att finnas att köpa i fysiskt format i vår.

Källa

Permalänk
Inaktiv

Ubisoft verkar vara nöjd med Switch som plattform: https://nintendoeverything.com/ubisoft-very-happy-with-mario-...

Låter bra i mitt tycke, ökar chansen för mer spel och sammarbeten också.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Bayonetta ∞ CLIMAX EDITION [Switch]

Går att beställa på NinNinGame.com.
Priset har höjts till €138,06 med den dyrare frakten får du paketet till Frankrikes Amazon och sedan leverans från EU.

Permalänk
Medlem

Hallå!
Jag köpte Breath of The Wild i höstas, och trotts att jag har varit Zelda-fan sedan 2D tiden så vart det ganska tradigt efter man hade kommit en bit i spelet. Spelandet uteblev. Tog mig i kragen för en vecka sedan och tänkte ge det en andra chans, nu med DLC:n och master mode. Visserligen hade jag bara tagit två devine beasts i "normal mode", men jag tyckte verkligen inte om att känna mig som super-man efter att man vaknat från att vara sövd i 100 år.
Jösses vad kul spelet blev. Har spelat nästan non-stop så fort jag haft ledig tid, och precis klarat en devine beast (Ruta). Hela grejen med att behöva uppgradera gear och koka potions blir mycket mer central. Jag gillar verkligen utmaningen att behöva jobba sig upp för att bli jämnlik med de fiender man möter. Man kan heller inte utnyttja den oändliga tillgången med bomber för att kite:a runt bossar/starka fiender, eftersom de nu reggar HP när man inte skadar dem. Svårighetsgraden har helt klart närmat sig de första Zelda-spelen (även om shrines fortfarande har för enkla pussel).
Rekommenderas starkt! Jag kommer nog aldrig spela klart min "normal mode" save.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Mulaka kommer 1 mars, e-shop.

De Blob från THQ Nordic är på väg till Switch, TBA.

Dold text

Källa

Franska indie utvecklarna Hashieve Games har startat en kickstarter kampanj för spelet: Subscribe & Punch!

Den fysiska kopian av Portal Knight's har letat sig ut till butikerna i NA (går att beställa i Sverige med). För att hedra det kinesiska nyåret har de startat en vårfestival i spelet. Eventet håller på till den 5 mars, 2018 och du kan samla på dig exklusiva saker som djur, items samt en ny ö.

New players will be immediately treated to an in-game Spring Festival event in celebration of Chinese New Year. This special event, running until March 5, 2018, will task players with helping the Emperor solve the mysterious troubles plaguing his island. Completing quests in this event will reward players with exclusive Spring Festival themed items and pets such as adorable pandas and dragons. Players also have the potential to unlock a brand new themed island!

Källa

Zoink Games har lagt upp en bild på hur spelikonen ser ut till Fe. Fe släpps samma dag som Bayonetta 1 och 2, 16 februari.

Undead Horde är under utveckling till Switch.

Källa

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Priset har höjts till €138,06 med den dyrare frakten får du paketet till Frankrikes Amazon och sedan leverans från EU.

https://i2.wp.com/nintendosoup.com/wp-content/uploads/2018/02/bayonetta-climax-edition-photo-b2g-1.jpg?w=1280&ssl=1

Vill ha, vill ha, vill ha, vill ha! Meeeeeen varför ska det kosta en njure för

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Vill ha, vill ha, vill ha, vill ha! Meeeeeen varför ska det kosta en njure för

Väldigt dyr men man kan trösta sig med att den bara har en print och att den kommer att stiga i värde. På ebay ligger de på 1500:- exklusive import/tull.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Väldigt dyr men man kan trösta sig med att den bara har en print och att den kommer att stiga i värde. På ebay ligger de på 1500:- exklusive import/tull.

Så dumt att denna version är den enda som har båda spelen i fysisk form

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Min vänstra är likadan. Inte så att den glider av när man spelar, men det går om man tar i lite. Tittar jag på joyconens pigg som ska låsa fast i switchen, så syns ett litet spår där. Troligen har jag misslyckats med att trycka in låsknappen ett par gånger och då har metallhaken på switchen grävt ett spår i piggen på joyconen (som är i plast). Vet inte om det blev förståeligt men kolla på joyconen när du trycker på låsknappen så ser du piggen, som ska låsa fast i switchen, röra sig.

Har faktiskt lämnat in min joycon pga detta till Bergsala. Det var "förslitningsskada" trots att jag ryckt i/ur den extremt, sällan, ska tilläggas. Så ej garanti där inte.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

https://i2.wp.com/nintendosoup.com/wp-content/uploads/2018/02/bayonetta-climax-edition-photo-b2g-1.jpg?w=1280&ssl=1

Blev ett köp.......blir knäckemacka resten av månaden

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Blev ett köp.......blir knäckemacka resten av månaden

Najs att du köpte det lär vara värt det

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

yeah!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Så länge man inte bryter förpackningen då...
Det är ju väldigt märkligt att det första spelet inte släpps i fysiskt format någon annanstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ågren:

Det är ju väldigt märkligt att det första spelet inte släpps i fysiskt format någon annanstans.

Jag köper spel för att spela så den kommer garanteras öppnas!

Håller med till 100%

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ågren:

Ja värdet sjunker om man öppnar men även öppnade har ett värde då del 1 är i fysisk version.
Sen är det typiskt Japan att bara släppa den som fysisk utgåva. Sen t e x Monster boy släpps i fysisk format endast till NA inte ens Japan får vara med.

Tur att Switch är regionsfri jag gav 1000:- för bayonetta climax edition (inkl import/tull) sen har de saltat på med priset.

Permalänk
Inaktiv

Lite störande när bara ena spelet är fysiskt och de båda släpps samtidigt. Lika med Resident Evil Revelations duologyn. Men är väl en kompromiss pga storlek på lagringsmediat om jag nu inte minns helt galet.

Sugen på att skaffa till Switch men blir att vänta känner jag. Blir bara hoppandes mellan en massa spel utan att komma igenom något. Senaste spelet jag faktiskt klarat av är Mario Odyssey vid lanseringen, sedan en hel del hoppande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lite störande när bara ena spelet är fysiskt och de båda släpps samtidigt. Lika med Resident Evil Revelations duologyn. Men är väl en kompromiss pga storlek på lagringsmediat om jag nu inte minns helt galet.

Ja, vi diskuterade det någon sida bakåt i tråden och det är den förklaring som jag också har hört. Hur som helst är det ett väldigt märkligt beslut när det andra spelet släpps fysiskt och jag tror nog alla hade föredragit ett prispåslag på 50kr för att få fysiska utgåvor av båda spelen.

Även om det är portningar av gamla spel är det väldigt prisvärt med ca 500kr för två AAA-spel.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Ja, vi diskuterade det någon sida bakåt i tråden och det är den förklaring som jag också har hört. Hur som helst är det ett väldigt märkligt beslut när det andra spelet släpps fysiskt och jag tror nog alla hade föredragit ett prispåslag på 50kr för att få fysiska utgåvor av båda spelen.

Även om det är portningar av gamla spel är det väldigt prisvärt med ca 500kr för två AAA-spel.

Precis, känns som det kunde skötas lite snyggare. Kan ju hända att en ny utgåva dyker upp framöver med båda spelen på kassett när det är möjligt.

Permalänk
Medlem

Det är ren BS. Japanerna får båda Bayonetta-spelen fysiskt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Någon som testat owlboy?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

World Conqueror X kommer till Switch:

We're pleased to announce that World Conqueror X, by @ieasytech, is coming to the #NintendoSwitch eShop. We'll reveal more details in the coming weeks.

Källa

Veckans skvaller Spyro kan komma till Switch 2019?

The Spyro remaster will be announced for PS4, with PS4 Pro support, sometime in March 2018, and will be releasing in Q3 2018. One source suggested that September would be the launch month, which would be in line with Spyro the Dragon‘s 20th anniversary.

While this detail will not be part of the announcement in March, the game will be a one-year timed exclusive for PS4, before being ported to other systems in 2019. Apparently, the Crash Bandicoot N. Sane Trilogy is tied to similar one year exclusivity window, so expect to see multiple ports of that in 2018.

Although the article doesn’t specifically mention Switch, it offers further confirmation that Crash was indeed a timed exclusive, adding fuel to the reports that Crash will be getting a Switch port. If that’s the case, then it’s highly likely that Spyro will be coming to Switch too in 2019.

Källa, Källa II

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Capcom vet om önskan att användare vill att Monster Hunter ska portas till Switch. Problemet är inte att de lyssnar utan att det är svårt att porta till Switch enligt Toyo Keizei som intervjuar Capcoms president Haruhiro Tsujimoto.

“We recognise that there is such demand,” Capcom President Haruhiro Tsujimoto said in an interview with Toyo Keizei (as translated by Google). “However, considering various conditions, now it is difficult to put out Monster Hunter World for the Switch.”

Källa

Kritiken är befogad eftersom Japan fick Monster Hunter XX men totalt negligerade NA och EU.
Frågan kvarstår är det fortfarande svårt att skaffa engelsk text till MH XX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Capcom vet om önskan att användare vill att Monster Hunter ska portas till Switch.

De får släppa Monster Hunter Stories till Switch istället! Funkar fint på min gamla 3DS och känns inte alls så segt som många tidigare pratat om.

Då borde även frågan med översättning till engelska vara löst:
https://www.androidpolice.com/2017/12/04/capcoms-3ds-title-mo...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Gillar du Zelda BTOW nu har du chansen att undersöka Hyrule Castle genom att skapa en egen 3D print av modellen.

Ritning till modellen finns här.

Den japanska officiella Kirby sidan finns uppe nu.

Källa

Superola and The Lost Burgers har en ny trailer spelet kommer till Switch 22:e februari.

Källa

En reddit-användare har redan fått tag i sin Bayonetta Climax edition och lagt upp bilder.

Alla bilder finns i spoilern nedan:

Dold text

Ace of Seafood har listats i Australien den 22:e februari. Så det kommer säkert upp till oss snart med.

Källa

Uppdatering gällande Wonder Boy The dragon's trap är försenad för Europa.

We have been informed that the release date of Wonder Boy: The Dragon’s Trap (Nintendo Switch) (Catalog Number: WBTDTNS), which you have on order with us, has been changed to 19 April 2018.

På tyska Amazon finns även den europeiska versionen från Headup:

Spelet finns redan ute i NA med Nicalis som utgivare.

God Wars: Legendary Battle of Japan, TBA.

Källa

Slayaway Camp: Butcher’s Cut, TBA.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

En reddit-användare har redan fått tag i sin Bayonetta Climax edition och lagt upp bilder.

https://i.imgur.com/H3rTi0i.jpg

Alla bilder finns i spoilern nedan:

Perfekt att English är comfirmed och diggar dubbel game card slot på Steel caset!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hoppas på att min Switch kommer tillbaka från servicereparation från Bergsala snart..

Har ju Rayman Legends som ligger och väntar Planerar även att införskaffa Dragon Quest och Fe snarast. Härligt med nya spel på g!

Permalänk
Inaktiv

Kan bidra med lite länkar till Digital Foundrys utvärdering av Bayonetta 1 + 2 till Switch och jämförelser med andra versioner av båda spelen: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-is-swit...

Permalänk
Medlem

Hah! Super-Ola and the lost burgers, Vilket jäkla namn på ett spel. Antagligen bara kul för oss i Sverige men ändå. Enda som kunde gjort det bättre var om karaktären hette Randy-Bobandy istället.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk

Satt på ett nytt skärmskydd på min switch och fick fula luftbubblor.. Har ett till skydd som jag kan montera, har ni några bra tips för att slippa dessa hemska bubblor?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Manticore - Galaxy on Fire dyker upp 22 mars NA, e-shop.

Källa

BlobCat

Bayonetta 2 EU versionen har ett omvänt omslag med Bayonetta 1: