Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Satt på ett nytt skärmskydd på min switch och fick fula luftbubblor.. Har ett till skydd som jag kan montera, har ni några bra tips för att slippa dessa hemska bubblor?

I instruktionerna för AmFilm rekommenderar de att man applicerar skyddsfilmen i ett fuktigt badrum för att undvika damm men det kanske även hjälper en aning mot luftbubblor?

Jag fick ett par riktigt ordentliga luftbubblor och efter en jäkla massa skrapande fick jag till slut bort dem. Fördelen med ovan nämnda skyddsfilm är att det sitter ytterligare ett skyddande lager just för att man ska kunna skrapa riktigt hårt utan att skada skärmskyddet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk

Hoppas jag inte är offtopic nu men vad menas med dessa "memer" som jag stöter på titt som tätt ute på nätet där folk tar bilder på sig själva med öppen mun bredvid en Nintendo Switch?

Exempel: https://imgur.com/a/olm3A

Vad är det roliga? Förstår inte :/.

Visa signatur

i7-920 D0 @ 4.2GHz | MSI GTX 970 |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ZealONeal:

Hoppas jag inte är offtopic nu men vad menas med dessa "memer" som jag stöter på titt som tätt ute på nätet där folk tar bilder på sig själva med öppen mun bredvid en Nintendo Switch?

Exempel: https://imgur.com/a/olm3A

Vad är det roliga? Förstår inte :/.

Vet inte syftar du på Nu-males?

Permalänk
Medlem

Satt på ett nytt skärmskydd på min switch och fick fula luftbubblor.. Har ett till skydd som jag kan montera, har ni några bra tips för att slippa dessa hemska bubblor?

Min erfarenhet är att bubblor försvinner inom en dag eller 2 om det är bra skydd man köpt. Nu sisst köpte jag amFilm Premium Tempered Glass Screen Protector och fick en luftbubbla på kanske 1 cm i diameter längst upp som inte gick att få bort hur jag än gjorde. Nästa dag var den helt borta.

Du känner säkert redan till det men för att minska risken för damm så lägg på skyddet på toaletten efter att man duschat varmt, det kan hjälpa en hel del faktiskt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Någon som testat owlboy?

Nej, men det blir nog nästa köp för mig. Minns att det var omtyckt när P3 Spel recenserade det. På PC då förstås.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Limited run games

Har en hel del på gång till Switch:

Just got a product code for an upcoming Switch release that will make some people happy. This will be historically significant. We're publishing it digitally and physically! Should be out in the Summer barring any issues.

Källa

En 7 min film om Labo.

En ny produkt har lagts till Nintendo Labo:

Källa

Det finns en ny uppdatering till One Piece: Pirate Warriors 3 Deluxe Edition som kom i december 2017 till Japan.
Bilden visar att man kan spela co-op med två joy-cons. Förhoppningsvis kommer detta spel till oss 2018 eftersom det inte har släppts varken i NA eller EU.

Källa

Suda51 delar med sig om nya detaljer till Travis Strikes Again: No More Heroes.
Två nya vapen "Golden gun" och "Demon spear"

Källa

Subsurface Circular 1 mars, $5.99 e.shop.

Four Princess Knights Training Story, Alpana of the Kamara.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ågren:

Jag var faktiskt inne på eBay igår och kikade efter en nedladdningskod till Yooka-Laylee och såg att det finns folk som designar egna omslag till spel som saknar fysisk utgåva.

Kul grej för alla samlare men det vore smidigare om man bara kunde köpa designen eftersom en stor del av kostnaden utgörs av frakt från USA. Det kanske finns en del på Deviantart?

Här är en sida där de lägger upp omslag till Switch, du kan även önska att de skapar omslag.

Permalänk
Medlem

Nu är iaf Bayonetta special edition på väg ifrån Inet
Och sen släpps ju även Fe imorgon.....
Kommer bli en trevlig helg

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Shaq Fu: A Legend Reborn kommer våren 2018 även en fysisk utgåva ska dyka upp.

Toki Tori 2+, 23 februari e-shop.

Källa

Radiation Island 22 februari e-shop.

Magical Drop III och Heroic Episode 22 februari.

Totes the Goat 1 mars e-shop.

Skvaller: Mega Man Legacy Collection 1 och 2 släpps som ett spel inte två våren 2018.
Igår rapporterades från en australisk källa att det kunde bli två spel men nu ser det ut som det är endast ett spel.

Källa, Källa II, Källa III

Veckans releaser:

Switch Retail

Bayonetta – €10.00 for purchasers of Bayonetta 2; regularly €29.99 (available February 16)
Bayonetta 2 – €30.00 for purchasers of Bayonetta; regularly €49.99 (available February 16)
The Longest Five Minutes – €39.99 (available February 16)
Monster Energy Supercross – The Official Videogame – €59.99

Switch Download

ACA NeoGeo Fatal Fury 3 – €6.99
Aqua Kitty UDX – €7.49
Billiard – €6.99
Escape Trick: 35 Fateful Enigmas – €19.99
The Fall Part 2 Unbound – €14.20
Fe – €19.99 (available February 16)
Joe Dever’s Lone Wolf – €14.99
Owlboy – €22.99
Samurai Aces – €6.99
TorqueL: Physics Modified Edition – €9.99
Wanderjahr TryAgainOrWalkAway – €9.99

Switch Pre-Order

Mulaka – €19.98
Ace of Seafood – €7.39
Super Toy Cars – €8.99 until March 2; regularly €9.99
Toki Tori 2+: Nintendo Switch Edition – €9.99 until March 9; regularly €14.99

Switch Demo

Wanderjahr TryAgainOrWalkAway

Switch DLC

LEGO Marvel Super Heroes 2 – Marvel’s Black Panther Movie Character and Level Pack – €2.99
Fire Emblem Warriors: Shadow Dragon DLC Pack – €8.99
Pic-a-Pix Deluxe – Small Puzzles 2 – €1.99
Pic-a-Pix Deluxe – Mixed Puzzles 2 – €1.99
Pic-a-Pix Deluxe – Large Puzzles 2 – €1.99

Switch Demos NA

Quest of Dungeons
Violett
Wanderjahr TryAgainOrWalkAway

Källa, Källa II

Permalänk
Avstängd

Tjaba alla swesclockers.. en snabb fråga, mincecraft spelet på nentendo eshop är den likadan som kommer att släppas fysiskt eller är det nån skillnad ? samt nån som kan svara om det funkar bra dvs finns det bugar osv ?

tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Jag har Stardew Valley på Steam, men om jag köper det också till Switch måste jag då börja om eller kan man på något sätt logga in på Switchen?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Stardew Valley multiplayer

På deras blogg finns det nu mer info om multiplayer. De planerar att släppa en beta i vår om allt går enligt planerna.

Work on the new features is done, and we’ve sent all the new text off to be translated into the different languages. Meanwhile, we are working on bug fixes. Once we’ve received the translated text and integrated it back into the game, we’ll begin a serious QA phase involving thorough testing of all new features in both multiplayer and single player contexts. When that is finished, the update should be ready for a public beta. I am still shooting for a spring release for the beta.

When the beta gets closer to launch, I’ll fill you guys in on more specifics as to how multiplayer will work, as well as a more complete list of the new features in the update.

I’ll also be sure to let you guys know as soon as we’ve determined a more concrete timetable for release.

For now, here’s a screenshot of the new signs in action:

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av finally:

Jag har Stardew Valley på Steam, men om jag köper det också till Switch måste jag då börja om eller kan man på något sätt logga in på Switchen?

Du får börja om. Hjälper inte att du har det på steam men du har lättare att veta vad du ska lägga tid på eftersom de redan har det på steam.

En annan sak är att har du t e x Binding Isaac från USA och kör på den europeiska switch versionen får du också börja om eller vice versa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Du får börja om. Hjälper inte att du har det på steam men du har lättare att veta vad du ska lägga tid på eftersom de redan har det på steam.

En annan sak är att har du t e x Binding Isaac från USA och kör på den europeiska switch versionen får du också börja om eller vice versa.

Ok tack för svar

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Det går att ladda ned Fe och Bayonetta 1 och 2 redan nu.

Candleman kommer till Switch.

Utvecklarna till Payday 2 ger oss ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

Tjaba alla swesclockers.. en snabb fråga, mincecraft spelet på nentendo eshop är den likadan som kommer att släppas fysiskt eller är det nån skillnad ? samt nån som kan svara om det funkar bra dvs finns det bugar osv ?

tacksam för svar

Minecraft Switch är i princip exakt samma spel som Minecraft till Wii U. Men spelet uppdateras och patchas fortlöpande, så det är svårt att svara på din fråga om eshop-spelet motsvarar det fysiska spelet som inte är släppt än.

Minecraft funkar finfint på Switch förresten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Du måste köpa det på nytt och börja om från början.

Permalänk
Medlem

Nintendo Labo. Ser faktiskt riktigt intressant ut. Ungarna hemma är helsålda så det blir nog att skaffa den ena (inte robotryggsäcken):

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Liar Princess and the Blind Prince har en ny trailer. Förhoppningsvis kommer det även en utgåva med engelsk text.

Nippon Marathon kommer i höst till Switch.

I Am the Hero e-shop TBA.

Då både Bayonetta 1 och 2 har släppts idag talar Hideki Kamiya om en Bayonetta 4 fast 3:an inte ens har kommit ut.

Although Bayonetta 3 is still in development for Nintendo Switch and both Bayonetta and Bayonetta 2 are coming to Nintendo Switch tomorrow, Kamiya mentioned on Twitter that he already has ideas and concepts for Bayonetta 4.

Källa

Permalänk
Medlem

Det blev en Switch till slut, mycket nöjd! Mitt problem är att strömsladden till dockan inte är tillräckligt lång! Undrar om någon har tips på en annan sladd man kan använda som fungerar? Laddaren till mobilen har jag provat med men den klagade på att det inte går använda den med dockan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Det blev en Switch till slut, mycket nöjd! Mitt problem är att strömsladden till dockan inte är tillräckligt lång! Undrar om någon har tips på en annan sladd man kan använda som fungerar? Laddaren till mobilen har jag provat med men den klagade på att det inte går använda den med dockan.

Man bör noga vara försiktig med att använda andra laddare än Nintendos egna och göra lite efterforskningar innan man för det. Läst om folk som förstört sina Switch genom att använda tex tredje parts docks.

Var inte exakt det du gjort i det här fallet men better safe than sorry.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Det enklaste med minst risk att förstöra något är en vanlig 220V el-förlängningskabel (av någon anledning ofta ännu billigare med grendosa).
Standarden för elnätet är lite enklare att följa än alla de olika USB-standardena.

Edit:
Är mobilladdaren original så är risken att ha sönder något minimal.
Däremot räcker effekten den kan ge och som Switchen kan ta emot (ofta inte samma sak) troligtvis inte tillräcklig för att driva dockan. Då krävs något med stöd för USB-PD i rätt spänning/strömkombination.
Utan USB-PD går det ofta att ladda en odockad avstängd switch och med lite tur med laddaren kanske även långsamt ladda en Switch som är igång. Det verkar vara en riktig djungel med vilken laddare som kan ge vad till Switchen.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Marmut:

Jag skulle köpt en usb-c förlängning, är nog det smidigaste. Nu hittade jag ingen hos någon svensk återförsäljare när jag tittade lite snabbt, men Amazon UK har bra utbud, här är två.
https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B06WD5VXTB/ref=mp_s_a_1_1?ie...
https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B01FM4ZL2A/ref=mp_s_a_1_4?ie...

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara varför Switch Odyssey bundle är ~400kr dyrare än att köpa ordinarie utgåva (inkl. spel dvs)? Begränsat antal?

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av fromis:

Någon som kan förklara varför Switch Odyssey bundle är ~400kr dyrare än att köpa ordinarie utgåva (inkl. spel dvs)? Begränsat antal?

Är det inte special joy-con's i den bundlen, röda i färgen, om jag kommer ihåg rätt.

Edit bild
http://gstylemag-zippykid.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/10/Nintendo-Switch-Super-Mario-Odyssey-Bundle-Edition-Unboxing-10.jpg

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Wtf, vad är detta om kartong-tillbehör till Switchen? Som att en helt ny våg av fattigdom som slår västvärlden. Jag trodde först att det var nåt skämt som läckt ut, men på riktigt: är det verkligen en grej? Minsta gnutta handsvett och allt blir till geggamojja

Även om samma saker var tillverkade av plast så är jag helt mållös. Vem i helskotta kommer köpa de där prylarna? Helt fruktansvärt. Någon som kanske vill köpa ett vikbart skohorn av papper också, om någon nu ändå håller på och köper meningslöst skräp?

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

RiME Switch v1.0.2 kommer ut den 19 februari.

RiME Switch 1.0.2 Patch Notes

- Increased visual fidelity, bloom and post-processing

- Sharpened image resolution

- Opening Cinematics visually improved

- Fixed possible stage exploits that would enable players to skip parts of the stages

- Increased texture quality in specific areas

- Increased view distance

- Fixed an issue with foliage density, shadows, and render distances

- Updated texture mipmaps for the Fox

- Improved global mipmaps

- Improved shadow distance and quality

- Fixed instances of foliage pops

- Stabilized FPS

- Optimized the Boys cape and hair physics

- Rebuilt streaming volumes

- Fixed an issue that allowed you to see outside of the map in later stages.

- Updated lighting to prevent bleed through

- Updated the quality of trees in earlier stages where they would display poorly.

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

The Missing är en ny titel som har avslöjats av Hidetaka Suehiro.

Källa

Digital Sun’s Moonlighter är också på gång till switch. En film finns tillgänglig via Instagram.

Tips för er som spelar BOTW bågspinnsattack:

Permalänk
Medlem

Fick hem Bayonetta igår, och satan vad jag har saknat det!
Exakt lika bra som man minns det. Nu har man lite att göra i helgen!
Tyvärr inte Non-stop climax edition, men är iaf både 1an och 2an

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Flutters:

Fick hem Bayonetta igår, och satan vad jag har saknat det!
Exakt lika bra som man minns det. Nu har man lite att göra i helgen!
Tyvärr inte Non-stop climax edition, men är iaf både 1an och 2an

https://i.imgur.com/kUhM2GO.jpg

Jag fick den med igår har öppnat den. Det roliga med den boxen är att amerikaner importerar den från Amazon eftersom de fick inte en enda box

Så det är inte alltid bra att bo i USA boxen är löjligt liten men snygg jag kommer inte öppna min climax edition. Brorsan köpte både climax och Special edition men ville inte ha den europeiska så jag köpte den. Dessutom verkar den digitala koden inte fungera för folk i NA:

Apparently they’ve had issues with many boxes erroneously having a serial code instead of a download code printed on the insert.

I believe the indicator that you have an incorrect code printed is that your download code starts with URPH

Only solution is to call Nintendo Support. Only about 10 min wait and they’ll work through with you to get Bayonetta downloaded.

Källa