Postnord anmäls till konkurrensverket

Permalänk
Melding Plague

Postnord anmäls till konkurrensverket

Efter införandet av en avgift om 75 kronor för momshanteringen på importpaket anmäler nu en privatperson Postnord till konkurrensverket för utnyttjande av marknadsdominans.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

I like! Dö åt Postmord!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Härligt! Detta ska följas med spänning!

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Mats Ericsson for president!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Stackars människor som måste betala 75 kr för något som nån måste lägga ner arbete för och annars får noll kronor i ersättning för. Gratis ska det va! Snöflingor.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Master of Overkill

Tycker kan höja avgiften för kina paket till minst 300kr +.

Beställa en nyckel ring från kina för 4kr och få den gratis frakt är ej rimligt.
Vidrigt beteende dom som sitter hela dagarna köper små paket från Kina bara för det är billigt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Stackars människor som måste betala 75 kr för något som nån måste lägga ner arbete för och annars får noll kronor i ersättning för. Gratis ska det va! Snöflingor.

Fast det handlar ju om ett dåligt avtal med Kina som gett Kina stora förmåner. Man borde arbeta på att få ett bättre avtal med Kina istället för att lasta över det dåliga avtalet man har med Kina på enskilda kunder.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tycker kan höja avgiften för kina paket till minst 300kr +.

Beställa en nyckel ring från kina för 4kr och få den gratis frakt är ej rimligt.
Vidrigt beteende dom som sitter hela dagarna köper små paket från Kina bara för det är billigt.

Jag håller med.
Men....
Att låta en mellanhand ta ut egna avgifter för något som redan är betalt är fel.
Vid köpet skall det framgå hur mycket jag som köpare skall betala i frakt.
De har varit jeffligt duktiga i Kina när de lyckats avtala fram så låga fraktkostnader som de har.
Något är uppenbarligen helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Stackars människor som måste betala 75 kr för något som nån måste lägga ner arbete för och annars får noll kronor i ersättning för. Gratis ska det va! Snöflingor.

fast nu ljuger du ju, det är ju inte gratis och marknaden sätter priserna, inte kunder eller hur. kostar nåt 10 kr så gör det så för att dom tror dom kommer gå vinst på det. ingen säljer skare i hopp om att gå förlust på det. kolla svenska priser tex, inte fan är en iphone /s9 värda 8000 kr men vi betalar för marknaden styr

Permalänk
Medlem

*suck*

Kanske denna Mats borde kolla och se att även andra fraktbolag tar liknande avgifter och har gjort i flera år. Aja... vissa vill bara inte betala utan tror att frakt över hela jorden är gratis och moms ska inte betalas.

Blir förvånad om inte handläggaren lägger ner detta nästan direkt.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag håller med.
Men....
Att låta en mellanhand ta ut egna avgifter för något som redan är betalt är fel.
Vid köpet skall det framgå hur mycket jag som köpare skall betala i frakt.
De har varit jeffligt duktiga i Kina när de lyckats avtala fram så låga fraktkostnader som de har.
Något är uppenbarligen helt fel.

"De har varit jeffligt duktiga i Kina när de lyckats avtala fram så låga fraktkostnader som de har."
Vi har handels avtal med Kina sedan långt tillbaka det är därför.
Och mellanhand är Staten i Sverige 60 % och Danmark 40 % som äger, så indirekt vi som tjänar på detta och "förlorar" för man måste betala avgiften.

Hade detta varit ett företag ej statligt hade jag hållit med inte nu dock.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Paddanx:

*suck*

Kanske denna Mats borde kolla och se att även andra fraktbolag tar liknande avgifter och har gjort i flera år. Aja... vissa vill bara inte betala utan tror att frakt över hela jorden är gratis och moms ska inte betalas.

MM lite så, köpte saker från Kina för 2400kr och betala 400kr frakt och va still 2500kr billigare än köpa från ÅF i Sverige som ändå förlorar på om jag köper av dom för inköpspris för dom är samma som säljpris typ.

Så köpte direkt av tillverkaren.
*

Tycker va vettigt betala den frakten för distansen och tyngden på typ 3 kilo.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tycker kan höja avgiften för kina paket till minst 300kr +.

Beställa en nyckel ring från kina för 4kr och få den gratis frakt är ej rimligt.
Vidrigt beteende dom som sitter hela dagarna köper små paket från Kina bara för det är billigt.

Men säg att du beställer något från t.ex Amazon UK/DE och får frifrakt ska du straffas då med, klart vi ska minst 300kr

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Fatmajk:

Okej säg 500kr om det får dig fatta va problemet innebär.

Men köp du plastmuggar för 20kr och få dom gratis hemskickade.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Haziza:

Men säg att du beställer något från t.ex Amazon UK/DE och får frifrakt ska du straffas då med, klart vi ska minst 300kr

Det där ju inte ens närheten samma sak ...... vi har handels avtal med Kina som tillåter att ÅF i Kina kan skicka paketen gratis och Sverige får stå för notan..

Om Amazon bjuder på fri frakt så går dom ju back inte Sverige, för dom har avtal med DHL UPS Postnord etc etc etc.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Stackars människor som måste betala 75 kr för något som nån måste lägga ner arbete för och annars får noll kronor i ersättning för. Gratis ska det va! Snöflingor.

Skrivet av tvelander:

Tycker kan höja avgiften för kina paket till minst 300kr +.

Beställa en nyckel ring från kina för 4kr och få den gratis frakt är ej rimligt.
Vidrigt beteende dom som sitter hela dagarna köper små paket från Kina bara för det är billigt.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Fruktansvärt slöseri på energi. 99% av det som handlas är skräp. Varför ska vi premiera tillverkning av sopor? Dessutom en sån fruktansvärd miljöbov detta är. Inte nog med att det tillverkas utan några krav alls (förrutom att det ska vara gratis), det ska även skickas runt halva jorden.

Svensson vänjer sig vid att en USB-kable kostar 9kr inklusive frakt. Kablen är såklart oftast oanvändbar, men ändå, prisbilden har etsats sig fast. När sen en seriös svensk butik tar ut 150kr för en högkvalitativ kabel som fungerar perfekt så är ingen beredd att betala det.

Det måste få ett slut det här. Höj avgiften till 1000kr/försändelse!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Lessismore:

Kunde inte sagt det bättre själv.
Fruktansvärt slöseri på energi. 99% av det som handlas är skräp. Varför ska vi premiera tillverkning av sopor? Dessutom en sån fruktansvärd miljöbov detta är. Inte nog med att det tillverkas utan några krav alls (förrutom att det ska vara gratis), det ska även skickas runt halva jorden.

Svensson vänjer sig vid att en USB-kable kostar 9kr inklusive frakt. Kablen är såklart oftast oanvändbar, men ändå, prisbilden har etsats sig fast. När sen en seriös svensk butik tar ut 150kr för en högkvalitativ kabel som fungerar perfekt så är ingen beredd att betala det.

Det måste få ett slut det här. Höj avgiften till 1000kr/försändelse!

Oftast inte ens CE märkt sen brinner deras lägenhet ner och dom får 0 kr i försäkrings pengar kul grej.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Okej säg 500kr om det får dig fatta va problemet innebär.

Men köp du plastmuggar för 20kr och få dom gratis hemskickade.

Jag förstår exakt vad problemet är men det ligger nog lite mer i hållet att jag aldrig gillat PostNord av många olika skäl (som många andra). Så för mig är det snarare "I don't give a sh*it", krast sagt. Förmodligen inte korrekt väg att tänka så men ja...I don't give a sh*it.

Skrivet av tvelander:

Oftast inte ens CE märkt sen brinner deras lägenhet ner och dom får 0 kr i försäkrings pengar kul grej.

DET om något är dock sant. Man får helt enkelt vara lite smart och eftertänksam vad man handlar från Kina, om man nu gör det.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Fatmajk:

Jag förstår exakt vad problemet är men det ligger nog lite mer i hållet att jag aldrig gillat PostNord av många olika skäl (som många andra). Så för mig är det snarare "I don't give a sh*it", krast sagt. Förmodligen inte korrekt väg att tänka så men ja...I don't give a sh*it.

Men säg vi tar bort handels avtalet med Kina och alla får betala frakten som man får göra från tex USA Så kommer paketen sluta med enorma %

Edit : Fått slänga 10-15 kablar hos folk som är ej CE märkt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv

Det borde anmälts till konkurrensverket innan Postnord realiserade (och sänkte) avgiften (1 mars)! Det var konkurrenterna (som alltid haft avgift) hade andra villkor (jmf. med PN).

Nu har alla speditörer/logistikföretag/frakbolag (snar-)lika förutsättningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Men säg vi tar bort handels avtalet med Kina och alla får betala frakten som man får göra från tex USA Så kommer paketen sluta med enorma %

Är inte riktigt hundra på vad du vill säga?

Permalänk
Medlem

Avgiften får gärna vara kvar, och höjas! Dessa Kinapaket är miljöförstöring och slår dessutom mot Svensk handel vilket innebär färre jobb för vår egen nation. Men det tänker väl folk inte på bara de får köpa sina snorbilliga mobilskal?? SKÄMS ta mig fan!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fatmajk:

Är inte riktigt hundra på vad du vill säga?

Om vi inte har handelsavtal där staten i princip betalar frakten kommer de kinesiska företagen inte kunna skicka saker gratis längre, då får du en rimlig fraktkostnad på flera 100 kronor som du som kund får betala, istället för att jag som skattebetalare ska betala för dina små kinapaket osv.

Permalänk
Medlem

Heta diskussioner bland alla medlemmar som tycker olika.

Jag undrar om det finns nån fond för att finansiera Mats och stötta hans kamp?
Sätter gärna över några tusen i hans namn som bidrag för att få en förändring.
Om vi är många som gör likadant har Mats en ärlig chans att förbättra för ett helt jävla land. Det vore fantastiskt!

Bättre att omförhandla avtalen med Kina än att lägga på en vinstgivande avgift.
Man ska inte kunna vara ensam och själv diktera priserna, det leder till manipulerade monopolpriser. Monopol är enligt lag förbjudet, men i diktatursamhället förbises sånt.

Vi går mer och mer mot diktatur i Sverige, jag vill inte ha det så.
Jag vill ha alternativ hela tiden. Jag tycker posten är kass på alla plan, inte en enda gång har ett paket jag skickat eller tagit emot varit utan skador. Värst va en TV som hade ett stort fotavtryck mitt på, som om någon trampat och gått på en stor kartong. Fick returnera paketet utan att öppna eftersom det garanterat va stora skador på innehållet. Inget konstigt tycker posten, sånt man får räkna med tydligen. Okej?

Posten är dessutom störst inom smuggel i landet, och enormt effektiva på att forsla in knark och annan skit. Det är tydligen helt okej, men att min son laddar hem en film är det höga böter för mig som abonnerar på internet, och eventuellt fängelse.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Stackars människor som måste betala 75 kr för något som nån måste lägga ner arbete för och annars får noll kronor i ersättning för. Gratis ska det va! Snöflingor.

Gratis?
Vad pratar du om?

Frakten är redan betald en gång och det på storlek och vikt, så du menar att det sen ska vara en dold avgift för mottagaren, sjukt!
Skulle vilja se dig hämta ut bilen på verkstad på ett avtlat pris, men när du ska batala så står det med en hanteringsavgift på 500:-

Att postnord av konkurenssyfte har valt att ta ut en låg fraktkostnad från kina är deras problem, inte mottagarens.
Tror inte att du har en aning om att postnords frakt från sverige till kina är 3~5 gånger högre än frakt från kina till sverige. Kostnaderna borde vara dom samma då färden för försändelsen går i samma terminaler,i samma logistik, samma sträcka, samma fraktsätt och samma företag. Att postnord valt att sätta ett lågt pris i frakt från kina säger rätt mycket om postnord!
Synpunkter?
Någon förklaring på den stora skilnaden i fraktkostnad?
Det är bara riktningen som skiljer...
Ser du bilden?
Ett monopol... Och nu inte brädspelet om du skulle tro det

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Kunde inte sagt det bättre själv.
Fruktansvärt slöseri på energi. 99% av det som handlas är skräp. Varför ska vi premiera tillverkning av sopor? Dessutom en sån fruktansvärd miljöbov detta är. Inte nog med att det tillverkas utan några krav alls (förrutom att det ska vara gratis), det ska även skickas runt halva jorden.

Svensson vänjer sig vid att en USB-kable kostar 9kr inklusive frakt. Kablen är såklart oftast oanvändbar, men ändå, prisbilden har etsats sig fast. När sen en seriös svensk butik tar ut 150kr för en högkvalitativ kabel som fungerar perfekt så är ingen beredd att betala det.

Det måste få ett slut det här. Höj avgiften till 1000kr/försändelse!

Har du någonsin handlat på Kjell & Co? Exakt samma skräpkabel fast med en plastpåse bärandes deras namn och en prislapp på 10-100 ggr listpriserna från kina. En kinatillverkad kabel köpt i sverige kan naturligtvis vara bättre testad, men jag tvivlar på att kabeln är 10-100 ggr bättre än den som kommer direkt från kina.

Kan berätta att jag en gång köpte en billig adapterkabel för DisplayPort från en av de stora datorkedjorna i sverige, när den knäckte mitt grafikkort samma helg kontrollmätte jag adaptern och jordledaren i skärmen (höljet på kontaktdonet) saknades helt. Det blev alltså en fin transient på upp till 110V på bildsignalspinnarna vid inkoppling eftersom jordpotentialen inte var utjämnad innan de kopplades in. Hade jag köpt samma kabel från kina hade jag kontrollmätt den först, men nu litade jag på att det redan var gjort på inköpsavdelningen som tog in den.

Kontentan är att ett dyrt kort strök med för att det är samma skräp oavsett vilken inköpskanal det går genom och vad den kostar. Och för bövelen, kontrollmät alltid kablar som ansluts till dyra saker!

Skickades från m.sweclockers.com

typo
Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

mmmh, all these delicious tears <3

Postnord är fortfarande billiga på denna avgift, jämfört med konkurrenterna!

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Oftast inte ens CE märkt sen brinner deras lägenhet ner och dom får 0 kr i försäkrings pengar kul grej.

Du drar lite alla över en kant. Jag har beställt reservdelar billigt online (plastbitar) som ej går få tag på annat sätt.
Så där är det nog miljövänligare och laga och återanvända än och slänga prylen i soptunnan.

Skrivet av tvelander:

Tycker kan höja avgiften för kina paket till minst 300kr +.

Beställa en nyckel ring från kina för 4kr och få den gratis frakt är ej rimligt.
Vidrigt beteende dom som sitter hela dagarna köper små paket från Kina bara för det är billigt.

Är det miljöpåverkan du anser är det vidriga?
Jag är mot överkonsumtion också men det gäller ju inte bara produkter som köps från kina, det kan lika gärna gälla produkter som köps i svenska butiker också.

Många här skriker sig gula och blå om moral och miljöpåverkan och går sedan och köper någon ny teknikpryl och leka med, tex en ny cpu som är 5% snabbare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan jag anmäla Mats Eriksson för att han driver ett företag som endast verkar överleva genom att han undviker att betala tull och moms och för att svenska skattebetalare tvingas betala kostnaderna för att han skall få sina varor levererade?

Permalänk
Medlem

DHL och DB Schenker tar väl också ut avgifter, förstår inte hur detta är något annorlunda

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"