Permalänk
Medlem

@Icte: Box Royals kanske? Kommer i maj till novelkeys. Finns lite små-recensioner ute, kanske kan vara något!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

@Icte: Box Royals kanske? Kommer i maj till novelkeys. Finns lite små-recensioner ute, kanske kan vara något!

Ja men perfekt!!! Detta är nog precis det jag är ute efter! Jag läste just om dessa för ett par dagar sen men tänkte inte alls på dem:

https://www.reddit.com/r/MechanicalKeyboards/comments/85lis7/...

"These are a super tactile switch, with a longer drawn out bump. Think BOX Navy with a bump that lasts just a bit longer."

Tråkigt att man måste vänta till maj + någon vecka men det är de nog värda!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Dom lär nog inte bli billiga tyvärr, men vi får se!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Beatnutz: *tråd inflyttad*
Tänkte att den trivs bättre här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

@Icte: Dom lär nog inte bli billiga tyvärr, men vi får se!

Ja, ser att de kommer att kosta $0.5 / switch enl. Reddit-tråden ovan. Lyckligtvis är man ju snart en ägare av ett Planck där dessa kommer att sitta på så priset lär inte bli för högt (behöver enbart 48 st)

Jag tror nog jag kommer att slå till på BOX Navy (de är clicky men jag kan nog använda tangentbordet hemma framöver) tills dessa har släppts då delarna för mitt Planck tangentbord är i tullen här i Sverige just nu. Är det CandyKeys som gäller om man ska köpa dessa switchar inom Europa eller finns det något bättre/billigare ställe?

https://www.candykeys.com/product/kailh-box-navy/?attribute_a...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Jag vet faktiskt inte. Jag har beställt alla mina switchar på novelkeys och kbdfans senaste tiden. Jag skulle tro att kdbfans är billigast. Gratis frakt över $40 och dessutom sägs det att grejerna går via usa så att man slipper betala tull och moms ibland. Jag slapp iaf senast jag beställde tangentbord och caps för $330.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

https://static1.squarespace.com/static/563c788ae4b099120ae219e2/t/5aafa6a20e2e7254480b21bf/1521460924978/RAMA-M60-A-03.688.jpg?format=2500w

Vilken skönhet! Hade gärna sett en mattsvart/grå variant också .. då hade jag garanterat slagit till.
Går att förhandsbeställa tangentbordet nu för leverans någon gång i sommar.

https://rama.works/m60-a

Hmm, det är ju trevligt att se att det erbjuds lite fler färger än vad som är brukligt, men jag kan inte säga att jag personligen tilltalas av designen. I mina ögon ser den inte harmonisk ut och det är något i proportionerna som inte stämmer. Som om han försökt kopiera HHKB, men gjort flertalet småmissar som gör att designen inte flyger.

Personligen föredrar jag TX60. Säljs också nu, men skickas även nu (mitt är någonstans här i landet). Inte så många färger att tillgå kanske, men i mina ögon funkar kins design rätt mycket bättre.

Permalänk
Medlem

@SYRE: Ja KBDFans har jag beställt ifrån ett par ggr och det har ju alltid varit smidigt, men kommer inte riktigt upp till $40-strecket denna gång och sen tar det även lite längre tid NovelKeys hade en fraktkostnad på ~$25 och hamnar man på moms och tull som jag verkar ha gjort med alla mina paket från USA på sistone så blir det nog lite dyrare. Nej, blir nog Candykeys denna gång med deras €5 DHL frakt! Skickar tydligen från Tyskland

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Jag väntar på GMK Blue on Black från Candykeys just nu! Fick dock betala €16 i frakt, men det kanske är dyrare med caps än brytare? Beställde i måndags, kommer förhoppningsvis på måndag eller tisdag!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

@Icte: Jag väntar på GMK Blue on Black från Candykeys just nu! Fick dock betala €16 i frakt, men det kanske är dyrare med caps än brytare? Beställde i måndags, kommer förhoppningsvis på måndag eller tisdag!

Ah ja det blir nog lite dyrare frakt då! Använde du någon rabattkod vid köpet?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Nope, har ingen kod på lager tyvärr!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

@Icte: Nope, har ingen kod på lager tyvärr!

Jag hade för mig att de hade en kod de gav ut när man besökte hemsidan för någon vecka sedan, men jag blandar nog ihop det med KBDFans Hursomhelt blev det ett köp från CandyKeys, KBDFans har $5 på deras shipping och då var den icke-spårbar samt tar lite längre tid! Ska bli spännande att testa BOX Navy

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Någon som köpte nuclear data? Base-kit är redan slut, så för er som missade är mechmarket bästa alternativet.

https://pimpmykeyboard.com/sa-nuclear-data-keyset/

Permalänk
Medlem

Fick hem ett sånt här idag. Ska bli trevligt att bygga någon dag när jag har lite tid över.

@aaaaaaaaaa: Jag skaffade Nuclear Data i första rundan. Det var snyggt, men riktigt otrevligt att skriva på. Så det fick gå.

Permalänk
Medlem

@khers

Oj vad snygg! Tx-tangentbord har verkligen den bästa skrivkänslan och den nya designen är riktigt bra. Vad ska du använda för switchar?

Är väl inget jättefan av SA direkt, men har alltid haft ett gott öga till både uniform R3 och ND-färgerna, men vi får väl se hur länge det håller i sig.

Permalänk
Medlem

@aaaaaaaaaa: Nixies, så klart

Nuclear Data ser riktigt fint ut på tangentbordet. Riktigt fint. Jag är inget direkt fan av färgglada hattar i största allmänhet, men ND håller det på en, för mig, perfekt nivå. Som sagt kunde jag dock inte skriva på dem, och jag gillar att skriva på mina tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Någon som köpte nuclear data? Base-kit är redan slut, så för er som missade är mechmarket bästa alternativet.

https://pimpmykeyboard.com/sa-nuclear-data-keyset/

Ja detta kit var nog trevligt, men att handla direkt från PMK låter ju rejät dyrt med tanke på deras shipping costs. Det enda vettiga fram tills nyligen var ju Grab Bags, men förra veckan lyckades de dra upp kostnaden för frakten till $55 (untrackable) till Europa från $17 international. Visst skyller de på USPS nu och letar efter att minska kostnaderna för international shipping (kommer de lyckas måntro?), men nu har de ju även slopat e-mail notifikationerna för att "50 out of 850 people managed to grab it and 800 people are now upset". Det är ju first come, first served - förstår inte varför de slopade detta överhuvudtaget.

/endofrant

https://pimpmykeyboard.com/grab-bags/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ja detta kit var nog trevligt, men att handla direkt från PMK låter ju rejät dyrt med tanke på deras shipping costs. Det enda vettiga fram tills nyligen var ju Grab Bags, men förra veckan lyckades de dra upp kostnaden för frakten till $55 (untrackable) till Europa från $17 international. Visst skyller de på USPS nu och letar efter att minska kostnaderna för international shipping (kommer de lyckas måntro?), men nu har de ju även slopat e-mail notifikationerna för att "50 out of 850 people managed to grab it and 800 people are now upset". Det är ju first come, first served - förstår inte varför de slopade detta överhuvudtaget.

/endofrant

https://pimpmykeyboard.com/grab-bags/

Skulle snarare säga att $200 för ett komplett set med 4 add-on kits är väldigt bra, så 245 med frakt. Grab bags tycker jag är extremt dåligt värde för pengarna, även med 17 frakt. ~70 usd/600 sek för random keys som man inte kan använda på ett tangentbord. Hellre spenderar jag lite mer för ett GMK GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

[/i]https://t00.deviantart.net/ali--WU8GGBjwrfbPvSf1ZRrQ-4=/fit-in/700x350/filters:fixed_height(100,100):origin()/pre00/de32/th/pre/f/2018/086/4/f/my_keyboard___mars_2018_by_hundone-dc72deo.jpg

Samma som sist, men (förhoppningsvis) lite bättre bild. Jag är väldigt nöjd med det, men det blir att byta ut mina Tealios mot Cherry MX Silent Red. Jag köpte några för att testa och jag gillade dem mer än jag hade förväntat mig.

Snyggt byggt! Var fick du tag på din esc? Jag söker en likadan, tänkte matcha med kabel i samma färg från clarkkable (har en annons i marknaden för att försöka få tag på en liknande cap).

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Snyggt byggt! Var fick du tag på din esc? Jag söker en likadan, tänkte matcha med kabel i samma färg från clarkkable (har en annons i marknaden för att försöka få tag på en liknande cap).

Tack! Det är SKD Cables från England.

https://skdcables.com/index.php/product/blanks/

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

@Hund: Tack!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Inaktiv

**Inlägg flyttade från "Visa ditt Tbord-tråden" till Diskussionstråden //Mod **

Permalänk
Medlem

Har senaste tiden fått testa en Vortex Pok3r-bräda av en polare, och har verkligen börjat uppskatta storleken. Tänkte slå till på ett likadant själv men lite osäker på vart man ska köpa det. MaxGaming har det för 1 490 spänn, men finns också på Amazon som är betydligt billigare. Är det exakt samma tangentbord? Brädorna som finns på Amazon har KBC i namnet (här är ett annat exempel på RGB-versionen som också heter KBC), men vad jag hittar så verkar KBC bara vara de som designade brädan och sen är de alla faktiskt tillverkade av Vortex. Någon som vet om detta stämmer? Tänkte nog beställa från Amazon tack vare prisskillnaden men vill veta att de brädorna är "legit"

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem

@Hund: Jag försökte undvika vidare diskussion just för att det inte var diskussionstråden men om det nu är flyttat så passar jag på att fråga: hur transparenta är capsen? Ser man brytaren genom din cap?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daggemanz:

Har senaste tiden fått testa en Vortex Pok3r-bräda av en polare, och har verkligen börjat uppskatta storleken. Tänkte slå till på ett likadant själv men lite osäker på vart man ska köpa det. MaxGaming har det för 1 490 spänn, men finns också på Amazon som är betydligt billigare. Är det exakt samma tangentbord? Brädorna som finns på Amazon har KBC i namnet (här är ett annat exempel på RGB-versionen som också heter KBC), men vad jag hittar så verkar KBC bara vara de som designade brädan och sen är de alla faktiskt tillverkade av Vortex. Någon som vet om detta stämmer? Tänkte nog beställa från Amazon tack vare prisskillnaden men vill veta att de brädorna är "legit"

Det är exakt samma ja! Beställde mitt också från Amazon av Vortexgear KBC är någon udda benämning men det är samma modell, står inget om KBC på själva brädan. Slå till och njut!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det är exakt samma ja! Beställde mitt också från Amazon av Vortexgear KBC är någon udda benämning men det är samma modell, står inget om KBC på själva brädan. Slå till och njut!

Grymt, tack för att jag fick det bekräftat! Blev en beställning

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daggemanz:

Grymt, tack för att jag fick det bekräftat! Blev en beställning

Schysst! Mycket nöje

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@Hund: Jag försökte undvika vidare diskussion just för att det inte var diskussionstråden men om det nu är flyttat så passar jag på att fråga: hur transparenta är capsen? Ser man brytaren genom din cap?

Duger dessa bilder?

https://i.imgur.com/jWQfFH3.jpg

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daggemanz:

Har senaste tiden fått testa en Vortex Pok3r-bräda av en polare, och har verkligen börjat uppskatta storleken. Tänkte slå till på ett likadant själv men lite osäker på vart man ska köpa det. MaxGaming har det för 1 490 spänn, men finns också på Amazon som är betydligt billigare. Är det exakt samma tangentbord? Brädorna som finns på Amazon har KBC i namnet (här är ett annat exempel på RGB-versionen som också heter KBC), men vad jag hittar så verkar KBC bara vara de som designade brädan och sen är de alla faktiskt tillverkade av Vortex. Någon som vet om detta stämmer? Tänkte nog beställa från Amazon tack vare prisskillnaden men vill veta att de brädorna är "legit"

Skrivet av Icte:

Det är exakt samma ja! Beställde mitt också från Amazon av Vortexgear KBC är någon udda benämning men det är samma modell, står inget om KBC på själva brädan. Slå till och njut!

KBC som numer heter ikbc är enligt Desktoritys wiki en agent åt KBT, Ducky och Vortex. Vad de menar med en agent vet jag inte, men det står "ikbc is agent of KBT\Ducky\Vortex in China mainland". Jag skulle tro att de snarare syftar på att det är ett dotterbolag snarare än agent. Med tanke på "is agent" och "China mainland" skulle jag tro att de är någon från Kina som skapat den artikeln om företaget och ordet "agent" var det bästa ordet de hade att tillgå.

https://deskthority.net/wiki/KBC

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Fick nyss in denna. Ska bli kul att testa ett ergonomiskt tangentbord. Bästa wrist-restet jag sett!