Den självläkande skärmen(Aldrig mera Inet igen.).

Permalänk
Medlem

Jag själv hatar att köpa skärmar för det är inget annat än problem.

Problemet är att ALLA ÅF smäller dörren i nyllet på kunderna så fort du fått din skärm.

Det är så behändigt att säga " detta är numret till service företaget som sköter ärenden för detta skärm fabrikat", ring dit istället, klick.

Ofta kopplar dom en dit eller så får man ringa själv göt majoriteten av ÅF vill inte ha med skärmar att göra annat än att få in stålarna.

Man kan och har rätt att be ÅF ta skärmen men oftast är dom motstridiga och mer eller mindre hotar med att "då tar det mycket lägre tid ser du, veckor, månader, ja eller så gör du det själv hos tillverkaren så har du en ny om en vecka".

Haft en kass Samsung från Inet, fick ringa Samsung själv och dom löste det varpå jag fick en helt ny.

Köpte en kass NEC från Komplett, komplett hävdade att ett kluster av döda pixlar, en som var fast i rött och att halva skärmen var nikotingul pga trasig LED belysning varken täcktes av pixel garanti och att man allt får "kalibrerar" bort det gula på halva skärmen.
Är ju bara så att det inte går på den skärmen för den har kalibrerad belysning från fabrik vilket NEC visste och NEC supporter sa samma sak, slutade med att NEC hade ett snack med Komplett varav komplett gav mig en ny skärm och NEC gav komplett en ny Skärm, var policy enligt NEC som kallade min enligt komplett hela skärm för SKROT.

Komplett var inte glada men som jag sa jag ska ha en sådan skärm så ge mig en ny, NEC erbjöd sig att fixa det också men jag hatar när ÅF myglar sig, dom ska fan ta sitt ansvar.

Inet orkar jag inte med för deras support är bara bra så länge du har enkla frågor eller vill köpa nåt, ja väntar fortfarande på min order från inet, över en månad nu så snabba är dom inte alltid.

Jag har även haft och göra med enmans företag som sålt skärmar, samma sak så stora eller små så vill dom bara ha ens pengar, köpa skärm hade nog varit bättre gjort direkt från tillverkaren och får support och garantier direkt av dom, ser inte varför ÅF ska ha en krona när dom inte erbjuder mervärde.

Var med en och lämnade tillbaks en skärm till NetonNet, använd i 1-2 veckor och var inget fel på den, han ville bara ha pengarna tillbaks, inga problem sa Netonnet, kanske skulle prova dom istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Även om jag gillar weballen så gissar jag du hade fått exakt samma svar där med böjd pinne i sockeln, då de i fabrik använder olika tekniker för att kolla detta. -Jag har hört rykten om sparade foton.

I vilket fall böjd moderkortspinne är i princip alltid ett handhavarfel och jag gjort själv likadant för runt 10 år sedan utan att för den del vara slarvig, men jädrar vad jag slet med att få på kylanordningen.

Webhallen är för övrigt den butik jag handlar mest i privat, bra priser, bra service och butik på väg mellan hem och jobbet. Det är så lätt att man impulsköper lite dataprylar då..

Det stämmer.
Men om vi ska snacka bra service, så var jag med om exakt detta hos komplett.
Jag tog bort plastskyddet efter jag monterat kortet, och ser direkt att 1st pinne är nedtryckt, för jag har en kraftig lampa, och det sken upp rätt mycket.
Jag handlade på komplett, och dom sa att tyvärr så accepterar inte moderkortstillverkarna detta som retur.
Men om jag skickade in den, så kunde kanske en av deras tekniker fixa det hela, det hade han klarat förut sa dom.
Vilket jag gjorde gratis, och han lyckades pilla upp pinnen, men tyvärr var det en postkod som var fel till CPU.
Men grymma som dom är, så kunde dom när pinnen var uppböjd igen, lämna det som retur till moderkortstillverkaren.
Så jag fick ett nytt moderkort skickat till mig.

För någon månad sen så hade jag ett 1080, som gått ur deras sortiment, som ena fläkten börjat låta på. Skickade in det, och 4 dagar senare så fick jag välja ut ett nytt kort. Frågade om jag kunde välja ut ett 1080ti eftersom det 1080 jag hade var "top of the line", och dom hade inget motsvarande 1080. Det löste dom mot den lilla mellanskillnaden, mot vad jag gav för mitt 1080, för nästan 2 år sen.

Såååå... Komplett.... Helt sanslöst bra när det gäller returer!
Kan inte mer än rekommendera dom om o om igen

När det gäller skärmar, så köper jag dom alltid på elgiganten/mediamarkt (dom får beställa hem om dom ej har i lager)
För det är så smidigt och lätt att bara komma in med dom till butiken och lämna tillbaka den, utan frakt osv, om något skulle vara fel med dom. Priset brukar ändå vara det samma!

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

En liten undring från min sida är att varför har Postnord tillstånd att kasta med sina paket? Paket ska inte kastas, de ska förflyttas varsamt.. Att tjäna in tid och pengar ska inte vara viktigare än att paketen hålls hela och fina.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ddyao:

Här kommer min berättelse om min första & sista dispyt med Inet, som är så bisarr att det mest liknar ett skämt.
Jag har länge velat fram & tillbaka ifall jag överhuvudtaget ska dela med mig utav historien, eftersom jag varit en rätt nöjd kund i så pass många år & kände att en dålig erfarenhet inte behöver betyda slutet av vårt förhållande, men upptäckten idag fick mig att känna att den här historien är så pass knasig att jag inte kan låta bli.

Tidig höst 2017.
Klättrandet uppför CS:GO rankerna var en utmaning jag tog på mig var dag.
Jag insåg att min 4 års gamla dellskärm med sin fina IPS-panel på alltför många ms var för slö för att kunna utmana den globala eliten och sina 144Hz-skärmar.
- Efter många år så var det alltså dags för att byta ut sin skärm.

Sagt & gjort.
Jag bestämde mig för en Acer 24" Predator & var ivrig efter att få börja avlossa kulor i krispig 144Hz.

Snabb leverans som vanligt.
Skärmen var levererad bara någon dag efter ordern var lagd.
Med hjälp av en polare hetsade vi ihop skärmen & skulle provskjuta.
Jag hade i förtid googlat upp en bra färg- &kontrastinställning för skärmen, men upptäckte att menyn inte stämde överens med guiden.
En fet facepalm när jag ser att det faktiskt står AOC på skärmen och inte Acer.

- Ahmen vafan, de har skickat fel skärm!
Polaren upptäckte också att det satt två stycken fraktsedlar i två olika namn på kartongen.
Såklart ringde jag & hade ett samtal med kundtjänst som inte förstod vad som kunnat gå så snett, eftersom min Acer-skärm var spårlöst försvunnen.
Fick iallafall packa ihop skärmen och returnera den till inet och inet skickade iväg rätt skärm till mig.

En viss tid senare.

Inets returavdelning ringer upp mig och säger att AOC-skärmen jag returnerat är fraktskadad(förmodligen spelade Postnord kast med liten dataskärm.) och att de inte kan godkänna returen.

Jag la fram argumentet att det är ju uppenbart att det är Postnord som varit väldigt vårdslösa med skärmen & det är därför skadan har skett, varpå telefonisten säger att jag packat ner skärmen med displayen åt fel håll & därför är det mitt fel, och att det också står i deras avtal med Postnord att produkten skall klara av ett fall från över 1 meter utan att vidta skada.

Jag motargumenterar med att det stod ingenting någonstans om hur man packar en skärm åt 'rätt håll' & jag gjorde vad jag kunde med det material jag var tillägnat att packa skärmen med, och ifrågasatte deras val utav avtal med tanke på att det ändå är elektronikprylar det handlar om & ifrågasatte varför inte information om detta efterblivna avtal finns tillgängligt för oss som tydligen blir tvungna att stå för eventuella skador.

Varpå jag fick någon bortförklaring och svaret att om jag fick fel skärm är jag ju dum om jag packar upp den överhuvudtaget(han hade ju rätt i sak, hade man inte varit så ivrig hade man ju sett på kartongen att det stod AOC och inte Acer.).

Jag svarade med att om packavdelningen hade skött sitt jobb korrekt från första början och inte slarvat bort min skärm och skickat mig någon helt annan skärm hade detta samtal aldrig ägt rum överhuvudtaget, och eftersom jag ändå packade ner returprodukten med hjälp av polaren så gott & noga vi kunnat utan några hänvisningar om vilket väderstreck olika delar ska peka åt så anser inte jag att jag ska stå för hela summan.

Jag fick dröja kvar och skulle få prata med b0ssen eftersom det inte var i hans makt att komma med kompromisser, men det visade sig att chefen inte hade tid att samtala med mig och bestämde att jag skall stå för hela summan ändå.

Jag ifrågasatte ifall detta är hur man behandlar en kund när det är Inet som gjort fel från första början, speciellt med tanke på att kunden varit kund sen 2009 och lagt ordrar för över 40k totalt utan att krångla med beställningar förut(vilket han också såg när han kollade in mitt konto.).
Gav också lönlöst ett exemplar(eftersom jag själv jobbar i butik.) på att även fast kunden ibland har gjort fel så får man ge dem en kompromiss som gynnar kunden eftersom att i längden så gynnar det butiken eftersom kunden kommer fortsätta spendera pengar många år framöver.

Efter en del fram och tillbaka fick jag tillslut två val.
1) Antingen betalar jag hela beloppet och Inet står för att transportera produkten till närmaste container och skrota den.
2) Eller så får jag betala hela beloppet och Inet skickar tillbaka den trasiga skärmen till mig igen & då kan de bjuda på frakten(schysst!!!11).

Tiden hade egentligen också gått för långt för att jag skulle få returnera Acer-skärmen, så det billiga budgetköpet på knappt 3k blev helt plötsligt ett köp på nästan 6k.
De kunde trots det gå med på ett återköp utav Acerskärmen om jag först betalade fakturorna & var villig att chansa att denna gången kommer den nog fram hel & fin!

Klarna beblandas in i Dispyten & fryser fakturan och hänvisar till Allmänna Reklamationsnämnden.
Jag pratar med en handläggare från ARN som anser att det är Inet som gjort fel eftersom det är Inets ansvar att se till att produkten packas & skickas rätt eftersom det är Inet som inledde fraktavtalet med Postnord.
Hade det varit jag som beställt frakten av produkten så hade det varit mitt ansvar att ta reda på vad som gäller.

Det var nu jul.

Den Acer Predator-skärm jag beställt fungerade sisådär.
Den hittade ingen anslutning titt som tätt och gick in i sleep mode utan anledning och vägrade starta ibland, efter googlesökningar så var det många som hade samma problem.
Jag blev trött på skiten, gick in på Webhallens hemsida (Eftersom att de alltid varit så schyssta mot oss i Crew på Dreamhack så valde jag att börja handla hos dem.) och beställde en betydligt dyrare Asus 27" 144hz Quad HD-skärm med IPS-panel i hopp om att slippa lågprisproblem/kompatibilitetsproblem.

Jag orkade inte heller bry mig om att fortsätta bråka om de där 2,5k och tänkte i princip att Jaja, jag packade väl skiten fel då och det är väl mitt fel.
Jag brydde mig inte ens om att packa upp den skadade AOC-skärmen när den kom tillbaka för jag var så trött på alla samtal & mail fram och tillbaka, och eftersom min mor då också var allvarligt sjuk & låg inlagd var orken att ta tag i sånthär trams nonexistent.
Så skärmen fick stå i sin kartong och skämmas, och Acer-skärmen som bara bråkade skickade jag in i städskrubben.
(Den nya Asus-skärmen fungerar dock klockrent och är hur nöjd somhelst!)

Men, nu, idag 3/4-2018.
Alltså över ett halvår senare som allt krångel med AOC-skärmen började så diskuterade jag med polaren som är i behöv av en extra skärm för att eventuellt börja streama, och jag sa att jag har en skärm som är repig/trasig som jag inte packat upp & provat om den fungerar än, och att han kunde få köpa den för någon hundring om den fungerar trots sin repa.

Håll i hatten nu.

Jag drar fram kartongen där den påstådda skadade AOC-skärmen skall befinna sig, och till min förvåning så FINNS DET INTE EN ENDA SYNLIG SKADA PÅ SKÄRMEN.

Tänker att detta är ju omöjligt. Det är ett skämt. Någon spelar mig ett spratt.

Kopplar in den & den lyser upp utan en enda visuell repa eller skada någonstans.

Vad i helvete tänker jag, har den läkt av sig själv medan den stått 5 månader i sin kartong eller vad är det frågan om??++++?

Det var då jag bestämde mig för att dela med mig utav denna berättelse trots allt, och länkar även två bilder, där ena bilden är en bild från Inets returavdelning men den skadade skärmen som de tvingade mig att köpa & den andra bilden är bilden jag tog idag.

https://drive.google.com/open?id=18esRqTqgOs8M-C8mBL_1Rj-SrHJ...

https://drive.google.com/open?id=1rFMclIYCePYHMe-Pyt1HHvi1sji...

& tillslut en print på ett utav många mail som skickades.

https://drive.google.com/open?id=1dTw-HiSnTtF1ZkLPENW6QD4Y9fG...

Allt jag har att hälsa Inet är ett långt mittenfinger och hoppas de gläds av tanken att de änsålänge förlorat 7 st trogna kunder med ordrar på över 200k och potentiella ordrar på mycket mycket mer för deras ill-usla behandling.

& ifall du som läser står mellan valet att beställa från Inet eller Komplett/Webhallen/CDON så tänk på denna bisarra historia innan du beställer. (För att jämföra: Jag beställde ett trådlöst headset från komplett som kostade mer än vad Inets skärm gjorde, 3290:- för att vara exakt, det hade ett litet pipande ljud som hördes ifall inga andra ljud spelades upp, knappt märkbart men kontaktade ändå kundtjänst med tanke på priset, de skickade mig ett nytt likadant headset & jag kunde behålla/kasta det andra, det nya hade inget pipljud, men ändå, rätt stor skillnad på kundbemötande. )

Tack för mig, kul att du orkade läsa!

Om ÅF har skickat ut fel produkt så skall köpet reklameras, då står Inet för retur och kostnad för retur.
Om du har beställt fel produkt så blir det ett återköp och då ligger ansvaret hos dig.

Att fraktskada uppstår låter osannolikt då produkterna skickas i originalkartong. Om du skadar produkten vid nedpackning så är det väl inte så konstigt att du får stå för kostnaden?

Vidare, hade du packat upp skärmen direkt vid ankomst eller inom skälig tid så hade ärendet kunnat reklameras, 6 månader senare är det långt bortom rim och reson att reklamera.

Jag tycker helt enkelt det saknas lite information i din story och alla tecken tyder på att du beställt fel skärm och valt att använda returrätten. Är detta korrekt?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Om ÅF har skickat ut fel produkt så skall köpet reklameras, då står Inet för retur och kostnad för retur.
Om du har beställt fel produkt så blir det ett återköp och då ligger ansvaret hos dig.

Att fraktskada uppstår låter osannolikt då produkterna skickas i originalkartong. Om du skadar produkten vid nedpackning så är det väl inte så konstigt att du får stå för kostnaden?

Vidare, hade du packat upp skärmen direkt vid ankomst eller inom skälig tid så hade ärendet kunnat reklameras, 6 månader senare är det långt bortom rim och reson att reklamera.

Jag tycker helt enkelt det saknas lite information i din story och alla tecken tyder på att du beställt fel skärm och valt att använda returrätten. Är detta korrekt?

Javisst ska det vara så.
Nej, jag beställde rätt skärm, dock hade jag tittat på Aoc-skärmen & en annan utav ett annat märke eftersom de var i samma prisklass, kan också varit därför jag var lite för seg med reaktionen på att det stod Aoc och inte Acer. Notera dock att den sega reaktionen ändå var en timme efter att jag fått skärmen, så jag kontaktade Inet samma dag som jag fick skärmen.
På kartongen fanns det två fraktsedlar påklistrat, en i mitt namn och en i någon annans namn långt upp i Sverige, förmodligen hade den andra personen beställt AOC-skärmen och någon klåpare snott Acer-skärmen jag beställt(endast spekulationer) och klistrat på båda fraktsedlarna på samma kartong som sedan missats utav postnord som bara scannat in fraktsedeln i mitt namn och skickat iväg.
En i kundtjänst som jag pratade med först var väldigt tillmötesgående och skulle kolla upp i videokameran vad som gått snett till när fraktsedlarna klistrats på - jag fick dock aldrig veta vad som gick fel och vart min ursprunliga beställda Acer-skärm tog vägen.

Om jag skadat skärmen vid nedpackningen, borde den då inte också varit skadad när jag packade upp den(nu, 6 månader senare) efter att de nekat min reklamation & returnerat den?

https://drive.google.com/file/d/1zaNMthEaqRRvBNqg3LVl1lbO2Jf0jtn9/view

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ddyao:

Javisst ska det vara så.
Nej, jag beställde rätt skärm, dock hade jag tittat på Aoc-skärmen & en annan utav ett annat märke eftersom de var i samma prisklass, kan också varit därför jag var lite för seg med reaktionen på att det stod Aoc och inte Acer. Notera dock att den sega reaktionen ändå var en timme efter att jag fått skärmen, så jag kontaktade Inet samma dag som jag fick skärmen.

Rent allmänt verkar det vara lågprioriterat då det tog dig närmare en månad att återkoppla till Inets serviceavdelning, 07 september till 9 oktober, en timme vid uppackning lär vara den minsta tidsfördröjningen.

Citat:

På kartongen fanns det två fraktsedlar påklistrat, en i mitt namn och en i någon annans namn långt upp i Sverige, förmodligen hade den andra personen beställt AOC-skärmen och någon klåpare snott Acer-skärmen jag beställt(endast spekulationer) och klistrat på båda fraktsedlarna på samma kartong som sedan missats utav postnord som bara scannat in fraktsedeln i mitt namn och skickat iväg.

Absolut bara spekulationer, inget jag kan kommentera på.

Citat:

Om jag skadat skärmen vid nedpackningen, borde den då inte också varit skadad när jag packade upp den(nu, 6 månader senare) efter att de nekat min reklamation & returnerat den?

Jo, men om du inte kollar vid retur så finns det väl inte mycket att säga? Nu finns det ju dock inget som säger att bilderna är på samma skärm. Så som tredje part håller jag mig skeptisk och tittar på validiteten på källan. Om du kunder posta en bild där man tydligt ser området som Inet har fotat och validerat bilden så blir källan mer trovärdig. Dock stämmer Meta-datan för bilderna, men det kan lika gärna vara på en helt annan likadan skärm.

Nu skulle det lika gärna kunna vara bilden på produkten innan retur som skickas till Inet för att påpeka missen.

Dock bör kund alltid få samtliga kostnader hanterade vid reklamation där ÅF håller skulden (som t ex felskickning). Även om visst ansvar finns hos kund. (Det fungerar inte att skicka med lite tidningspapper bara för att man inte orkar packa ordentligt).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nu skulle det lika gärna kunna vara bilden på produkten innan retur som skickas till Inet för att påpeka missen.

Han har redan betalat för skärmen, varför skulle han ljuga om att den inte är trasig/repad?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@nedrans: "Varför skulle det inte vara sant om det är på TV?" är exakt samma mentalitet. Således skepticismen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@nedrans: En rimlig anledning skulle kunna vara att TS vill smutskasta Inet då han anser att de har behandlat honom dåligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Medlem

@Matherat: Konstigt sätt att smutskasta någon, att hitta på att skärmen inte alls var trasig?

Permalänk
Medlem

@nedrans: Ja, visst kan det tyckas vara en konstig anledning. Men jag ser inte så mycket andra alternativ. Du får nog fråga TS för ett bättre svar, om det nu skulle vara på detta vis.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Medlem

När Amazon kommer till Sverige då kommer det att bli intressant.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@nedrans: "Varför skulle det inte vara sant om det är på TV?" är exakt samma mentalitet. Således skepticismen.

Vore det orimligt om Inet har gjort något fel?
Jag har själv dålig erfarenhet av Inet och en snabb koll på prisjakt så ser jag fler missnöjda kunder. Kan det vara så att Inet inte har bättre service än vilken annan webbutik?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom: Jag har full förståelse för viss skepticism, men du låter mer kritisk än skeptisk. Får lite white knight-vibbar faktiskt.
Har GeeksGaming sponsorrelation med Inet måntro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elBenko:

@DavidtheDoom: Jag har full förståelse för viss skepticism, men du låter mer kritisk än skeptisk. Får lite white knight-vibbar faktiskt.
Har GeeksGaming sponsorrelation med Inet måntro?

De verkar ha sponsrat vinster i någon tävling vad jag sett.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddyao:

Här kommer min berättelse om min första & sista dispyt med Inet, som är så bisarr att det mest liknar ett skämt.
Jag har länge velat fram & tillbaka ifall jag överhuvudtaget ska dela med mig utav historien, eftersom jag varit en rätt nöjd kund i så pass många år & kände att en dålig erfarenhet inte behöver betyda slutet av vårt förhållande, men upptäckten idag fick mig att känna att den här historien är så pass knasig att jag inte kan låta bli.

Tidig höst 2017.
Klättrandet uppför CS:GO rankerna var en utmaning jag tog på mig var dag.
Jag insåg att min 4 års gamla dellskärm med sin fina IPS-panel på alltför många ms var för slö för att kunna utmana den globala eliten och sina 144Hz-skärmar.
- Efter många år så var det alltså dags för att byta ut sin skärm.

Sagt & gjort.
Jag bestämde mig för en Acer 24" Predator & var ivrig efter att få börja avlossa kulor i krispig 144Hz.

Snabb leverans som vanligt.
Skärmen var levererad bara någon dag efter ordern var lagd.
Med hjälp av en polare hetsade vi ihop skärmen & skulle provskjuta.
Jag hade i förtid googlat upp en bra färg- &kontrastinställning för skärmen, men upptäckte att menyn inte stämde överens med guiden.
En fet facepalm när jag ser att det faktiskt står AOC på skärmen och inte Acer.

- Ahmen vafan, de har skickat fel skärm!
Polaren upptäckte också att det satt två stycken fraktsedlar i två olika namn på kartongen.
Såklart ringde jag & hade ett samtal med kundtjänst som inte förstod vad som kunnat gå så snett, eftersom min Acer-skärm var spårlöst försvunnen.
Fick iallafall packa ihop skärmen och returnera den till inet och inet skickade iväg rätt skärm till mig.

En viss tid senare.

Inets returavdelning ringer upp mig och säger att AOC-skärmen jag returnerat är fraktskadad(förmodligen spelade Postnord kast med liten dataskärm.) och att de inte kan godkänna returen.

Jag la fram argumentet att det är ju uppenbart att det är Postnord som varit väldigt vårdslösa med skärmen & det är därför skadan har skett, varpå telefonisten säger att jag packat ner skärmen med displayen åt fel håll & därför är det mitt fel, och att det också står i deras avtal med Postnord att produkten skall klara av ett fall från över 1 meter utan att vidta skada.

Jag motargumenterar med att det stod ingenting någonstans om hur man packar en skärm åt 'rätt håll' & jag gjorde vad jag kunde med det material jag var tillägnat att packa skärmen med, och ifrågasatte deras val utav avtal med tanke på att det ändå är elektronikprylar det handlar om & ifrågasatte varför inte information om detta efterblivna avtal finns tillgängligt för oss som tydligen blir tvungna att stå för eventuella skador.

Varpå jag fick någon bortförklaring och svaret att om jag fick fel skärm är jag ju dum om jag packar upp den överhuvudtaget(han hade ju rätt i sak, hade man inte varit så ivrig hade man ju sett på kartongen att det stod AOC och inte Acer.).

Jag svarade med att om packavdelningen hade skött sitt jobb korrekt från första början och inte slarvat bort min skärm och skickat mig någon helt annan skärm hade detta samtal aldrig ägt rum överhuvudtaget, och eftersom jag ändå packade ner returprodukten med hjälp av polaren så gott & noga vi kunnat utan några hänvisningar om vilket väderstreck olika delar ska peka åt så anser inte jag att jag ska stå för hela summan.

Jag fick dröja kvar och skulle få prata med b0ssen eftersom det inte var i hans makt att komma med kompromisser, men det visade sig att chefen inte hade tid att samtala med mig och bestämde att jag skall stå för hela summan ändå.

Jag ifrågasatte ifall detta är hur man behandlar en kund när det är Inet som gjort fel från första början, speciellt med tanke på att kunden varit kund sen 2009 och lagt ordrar för över 40k totalt utan att krångla med beställningar förut(vilket han också såg när han kollade in mitt konto.).
Gav också lönlöst ett exemplar(eftersom jag själv jobbar i butik.) på att även fast kunden ibland har gjort fel så får man ge dem en kompromiss som gynnar kunden eftersom att i längden så gynnar det butiken eftersom kunden kommer fortsätta spendera pengar många år framöver.

Efter en del fram och tillbaka fick jag tillslut två val.
1) Antingen betalar jag hela beloppet och Inet står för att transportera produkten till närmaste container och skrota den.
2) Eller så får jag betala hela beloppet och Inet skickar tillbaka den trasiga skärmen till mig igen & då kan de bjuda på frakten(schysst!!!11).

Tiden hade egentligen också gått för långt för att jag skulle få returnera Acer-skärmen, så det billiga budgetköpet på knappt 3k blev helt plötsligt ett köp på nästan 6k.
De kunde trots det gå med på ett återköp utav Acerskärmen om jag först betalade fakturorna & var villig att chansa att denna gången kommer den nog fram hel & fin!

Klarna beblandas in i Dispyten & fryser fakturan och hänvisar till Allmänna Reklamationsnämnden.
Jag pratar med en handläggare från ARN som anser att det är Inet som gjort fel eftersom det är Inets ansvar att se till att produkten packas & skickas rätt eftersom det är Inet som inledde fraktavtalet med Postnord.
Hade det varit jag som beställt frakten av produkten så hade det varit mitt ansvar att ta reda på vad som gäller.

Det var nu jul.

Den Acer Predator-skärm jag beställt fungerade sisådär.
Den hittade ingen anslutning titt som tätt och gick in i sleep mode utan anledning och vägrade starta ibland, efter googlesökningar så var det många som hade samma problem.
Jag blev trött på skiten, gick in på Webhallens hemsida (Eftersom att de alltid varit så schyssta mot oss i Crew på Dreamhack så valde jag att börja handla hos dem.) och beställde en betydligt dyrare Asus 27" 144hz Quad HD-skärm med IPS-panel i hopp om att slippa lågprisproblem/kompatibilitetsproblem.

Jag orkade inte heller bry mig om att fortsätta bråka om de där 2,5k och tänkte i princip att Jaja, jag packade väl skiten fel då och det är väl mitt fel.
Jag brydde mig inte ens om att packa upp den skadade AOC-skärmen när den kom tillbaka för jag var så trött på alla samtal & mail fram och tillbaka, och eftersom min mor då också var allvarligt sjuk & låg inlagd var orken att ta tag i sånthär trams nonexistent.
Så skärmen fick stå i sin kartong och skämmas, och Acer-skärmen som bara bråkade skickade jag in i städskrubben.
(Den nya Asus-skärmen fungerar dock klockrent och är hur nöjd somhelst!)

Men, nu, idag 3/4-2018.
Alltså över ett halvår senare som allt krångel med AOC-skärmen började så diskuterade jag med polaren som är i behöv av en extra skärm för att eventuellt börja streama, och jag sa att jag har en skärm som är repig/trasig som jag inte packat upp & provat om den fungerar än, och att han kunde få köpa den för någon hundring om den fungerar trots sin repa.

Håll i hatten nu.

Jag drar fram kartongen där den påstådda skadade AOC-skärmen skall befinna sig, och till min förvåning så FINNS DET INTE EN ENDA SYNLIG SKADA PÅ SKÄRMEN.

Tänker att detta är ju omöjligt. Det är ett skämt. Någon spelar mig ett spratt.

Kopplar in den & den lyser upp utan en enda visuell repa eller skada någonstans.

Vad i helvete tänker jag, har den läkt av sig själv medan den stått 5 månader i sin kartong eller vad är det frågan om??++++?

Det var då jag bestämde mig för att dela med mig utav denna berättelse trots allt, och länkar även två bilder, där ena bilden är en bild från Inets returavdelning men den skadade skärmen som de tvingade mig att köpa & den andra bilden är bilden jag tog idag.

https://drive.google.com/open?id=18esRqTqgOs8M-C8mBL_1Rj-SrHJ...

https://drive.google.com/open?id=1rFMclIYCePYHMe-Pyt1HHvi1sji...

& tillslut en print på ett utav många mail som skickades.

https://drive.google.com/open?id=1dTw-HiSnTtF1ZkLPENW6QD4Y9fG...

Allt jag har att hälsa Inet är ett långt mittenfinger och hoppas de gläds av tanken att de änsålänge förlorat 7 st trogna kunder med ordrar på över 200k och potentiella ordrar på mycket mycket mer för deras ill-usla behandling.

& ifall du som läser står mellan valet att beställa från Inet eller Komplett/Webhallen/CDON så tänk på denna bisarra historia innan du beställer. (För att jämföra: Jag beställde ett trådlöst headset från komplett som kostade mer än vad Inets skärm gjorde, 3290:- för att vara exakt, det hade ett litet pipande ljud som hördes ifall inga andra ljud spelades upp, knappt märkbart men kontaktade ändå kundtjänst med tanke på priset, de skickade mig ett nytt likadant headset & jag kunde behålla/kasta det andra, det nya hade inget pipljud, men ändå, rätt stor skillnad på kundbemötande. )

Tack för mig, kul att du orkade läsa!

För mig ser det inte ut som att skärmen på bilden från Inet och skärmen du fotat är samma. Kan vara ljuset som ligger annorlunda men det ser ut som en grå ram runt skärmen på bilden från Inet men inte på den som du fotat.

Skickade de fel igen eller har du fotat en annan skärm?

Skrivet av anon285805:

Har aldrig haft problem med Inet, men beställ aldrig något från Komplett. De bryr sig inte om att hedra garanti på sina produkter när ett fel efter det andra dyker upp. Hade du beställt en skärm från Komplett, och skärmen hade en död pixel, så hade du fått samma skärm tillbaka i ett sämre paket utan skydd. Vidriga jävla parasiter som jobbar på Komplett

Vanligtvis har olika tillverkare olika garantier vad gäller pixelfel. Många tillåter att någon enstaka pixel är dålig inom ett visst område. Så beroende på hur många felaktiga pixlar och var de sitter så täcks det inte av någon garanti. Inget som återförsäljarna gör fel där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epaaj:

För mig ser det inte ut som att skärmen på bilden från Inet och skärmen du fotat är samma. Kan vara ljuset som ligger annorlunda men det ser ut som en grå ram runt skärmen på bilden från Inet men inte på den som du fotat.

Skickade de fel igen eller har du fotat en annan skärm?

Vanligtvis har olika tillverkare olika garantier vad gäller pixelfel. Många tillåter att någon enstaka pixel är dålig inom ett visst område. Så beroende på hur många felaktiga pixlar och var de sitter så täcks det inte av någon garanti. Inget som återförsäljarna gör fel där.

Tror det är ljuset i kombination med dina ögon som spelar dig ett spratt.

Kolla bilder på G2460PF på google så kommer du se att vissa ser svarta ut och vissa gråa ut i ramen. Allt handlar om ljus och vinklar.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Avstängd

Skitföretag som gör fel och vägrar ta ansvar.

Har haft liknande problem med Inet med defekt vara de vägrat ersätta så det är väl bara acceptera att de blivit så pass stora att de kan skita i sina kunder.
De är väl inte sämre än de andra butikerna egentligen t.ex skickade proshop fel chassi 3ggr i rad till mig och till slut gav jag upp och slängde ner skiten i källaren bara....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Tror det är ljuset i kombination med dina ögon som spelar dig ett spratt.

Kolla bilder på G2460PF på google så kommer du se att vissa ser svarta ut och vissa gråa ut i ramen. Allt handlar om ljus och vinklar.

Mja. Fast det jag menar är att det ser ut som en extra grå ram på knappt en centimeter innanför resterande av ramen. På ena bilden ser ramen ut att vara jämn i en färg. Men på Inet's bild ser det ut som att det är ytterligare en inre ram. Svårt att se då fokus på bilderna inte ligger vid ramen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elBenko:

@DavidtheDoom: Jag har full förståelse för viss skepticism, men du låter mer kritisk än skeptisk. Får lite white knight-vibbar faktiskt.
Har GeeksGaming sponsorrelation med Inet måntro?

Extremt tråkig argumentationsteknik att misstänkliggöra meningsmotståndare snarare än att möta deras argument.

Nåja,detta är mer allmänt riktat till tråden:

Rent generellt i denna typ av trådar så finns det en väldig fokus på kundernas rättigheter medan man lassar över kundens skyldigheter på företaget och tycker att det borde hanteras på goodwill.

Ska man vara lite kritisk så handlar alltså transportskadan (enligt Inet) om att trådskaparen packat ner skärmen åt fel håll i frigoliten, vilket gjort att den skruv som ska hålla fast foten (och som trådskaparen lagt löst i kartongen) har legat och skrapat emot frontpanelen under transport. Det spelar alltså ingen större roll ifall postnord hanterat skärmen med silkesvantar, det hade nog blivit märken ändå då frontpanelen är känslig. Det ÄR kundens ansvar att se till att returen packas på ett bra sätt, ÄVEN om det hela grundar sig i en felleverans från Inets sida.

Sedan är bilden som trådskaparen tagit rätt meningslös i sammanhanget, man skulle inte kunna se några märken ö.h.t. i den ljussättningen. En bild på skärmen där ljuset kommer snett från sidan skulle visa eventuella märken, en bild där skärmen inte har något direktljus är totalt intetsägande.

Det tänka märket verkar f.ö. vara någon decimeter upp från botten och någon decimeter till höger om mitten. Inets bild är upp-och-ner.

Skrivet av epaaj:

Mja. Fast det jag menar är att det ser ut som en extra grå ram på knappt en centimeter innanför resterande av ramen. På ena bilden ser ramen ut att vara jämn i en färg. Men på Inet's bild ser det ut som att det är ytterligare en inre ram. Svårt att se då fokus på bilderna inte ligger vid ramen.

Angående "dubbelram" så är det troligen en avfasning i kanten mot panelen. Den verkar gå att se även på trådskaparen bild, trots att den lider av rörelseoskärpa.

Ska tillägga att jag inte vet vad som är rätt och fel i detta sammanhang, men det kan egentligen igen annan i tråden heller. Varför är så många så extremt villiga att acceptera folks historier om företag utan att vara det minsta skeptiska till vad som skrivs, och inte minst fundera över vad som inte skrivs?

Permalänk
Medlem

Om man utgår från att alla går runt och ljuger hela tiden kan man ju lika gärna ignorera kommunikation helt och hållet.
Framför allt här har Inet full möjlighet att framföra sin syn på det hela om de så önskar.

Inte för att jag själv tycker att detta är något som de skulle behöva ge en publik kommentar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddyao:

Här kommer min berättelse om min första & sista dispyt med Inet, som är så bisarr att det mest liknar ett skämt.
Jag har länge velat fram & tillbaka ifall jag överhuvudtaget ska dela med mig utav historien, eftersom jag varit en rätt nöjd kund i så pass många år & kände att en dålig erfarenhet inte behöver betyda slutet av vårt förhållande, men upptäckten idag fick mig att känna att den här historien är så pass knasig att jag inte kan låta bli.

Tidig höst 2017.
Klättrandet uppför CS:GO rankerna var en utmaning jag tog på mig var dag.
Jag insåg att min 4 års gamla dellskärm med sin fina IPS-panel på alltför många ms var för slö för att kunna utmana den globala eliten och sina 144Hz-skärmar.
- Efter många år så var det alltså dags för att byta ut sin skärm.

Sagt & gjort.
Jag bestämde mig för en Acer 24" Predator & var ivrig efter att få börja avlossa kulor i krispig 144Hz.

Snabb leverans som vanligt.
Skärmen var levererad bara någon dag efter ordern var lagd.
Med hjälp av en polare hetsade vi ihop skärmen & skulle provskjuta.
Jag hade i förtid googlat upp en bra färg- &kontrastinställning för skärmen, men upptäckte att menyn inte stämde överens med guiden.
En fet facepalm när jag ser att det faktiskt står AOC på skärmen och inte Acer.

- Ahmen vafan, de har skickat fel skärm!
Polaren upptäckte också att det satt två stycken fraktsedlar i två olika namn på kartongen.
Såklart ringde jag & hade ett samtal med kundtjänst som inte förstod vad som kunnat gå så snett, eftersom min Acer-skärm var spårlöst försvunnen.
Fick iallafall packa ihop skärmen och returnera den till inet och inet skickade iväg rätt skärm till mig.

En viss tid senare.

Inets returavdelning ringer upp mig och säger att AOC-skärmen jag returnerat är fraktskadad(förmodligen spelade Postnord kast med liten dataskärm.) och att de inte kan godkänna returen.

Jag la fram argumentet att det är ju uppenbart att det är Postnord som varit väldigt vårdslösa med skärmen & det är därför skadan har skett, varpå telefonisten säger att jag packat ner skärmen med displayen åt fel håll & därför är det mitt fel, och att det också står i deras avtal med Postnord att produkten skall klara av ett fall från över 1 meter utan att vidta skada.

Jag motargumenterar med att det stod ingenting någonstans om hur man packar en skärm åt 'rätt håll' & jag gjorde vad jag kunde med det material jag var tillägnat att packa skärmen med, och ifrågasatte deras val utav avtal med tanke på att det ändå är elektronikprylar det handlar om & ifrågasatte varför inte information om detta efterblivna avtal finns tillgängligt för oss som tydligen blir tvungna att stå för eventuella skador.

Varpå jag fick någon bortförklaring och svaret att om jag fick fel skärm är jag ju dum om jag packar upp den överhuvudtaget(han hade ju rätt i sak, hade man inte varit så ivrig hade man ju sett på kartongen att det stod AOC och inte Acer.).

Jag svarade med att om packavdelningen hade skött sitt jobb korrekt från första början och inte slarvat bort min skärm och skickat mig någon helt annan skärm hade detta samtal aldrig ägt rum överhuvudtaget, och eftersom jag ändå packade ner returprodukten med hjälp av polaren så gott & noga vi kunnat utan några hänvisningar om vilket väderstreck olika delar ska peka åt så anser inte jag att jag ska stå för hela summan.

Jag fick dröja kvar och skulle få prata med b0ssen eftersom det inte var i hans makt att komma med kompromisser, men det visade sig att chefen inte hade tid att samtala med mig och bestämde att jag skall stå för hela summan ändå.

Jag ifrågasatte ifall detta är hur man behandlar en kund när det är Inet som gjort fel från första början, speciellt med tanke på att kunden varit kund sen 2009 och lagt ordrar för över 40k totalt utan att krångla med beställningar förut(vilket han också såg när han kollade in mitt konto.).
Gav också lönlöst ett exemplar(eftersom jag själv jobbar i butik.) på att även fast kunden ibland har gjort fel så får man ge dem en kompromiss som gynnar kunden eftersom att i längden så gynnar det butiken eftersom kunden kommer fortsätta spendera pengar många år framöver.

Efter en del fram och tillbaka fick jag tillslut två val.
1) Antingen betalar jag hela beloppet och Inet står för att transportera produkten till närmaste container och skrota den.
2) Eller så får jag betala hela beloppet och Inet skickar tillbaka den trasiga skärmen till mig igen & då kan de bjuda på frakten(schysst!!!11).

Tiden hade egentligen också gått för långt för att jag skulle få returnera Acer-skärmen, så det billiga budgetköpet på knappt 3k blev helt plötsligt ett köp på nästan 6k.
De kunde trots det gå med på ett återköp utav Acerskärmen om jag först betalade fakturorna & var villig att chansa att denna gången kommer den nog fram hel & fin!

Klarna beblandas in i Dispyten & fryser fakturan och hänvisar till Allmänna Reklamationsnämnden.
Jag pratar med en handläggare från ARN som anser att det är Inet som gjort fel eftersom det är Inets ansvar att se till att produkten packas & skickas rätt eftersom det är Inet som inledde fraktavtalet med Postnord.
Hade det varit jag som beställt frakten av produkten så hade det varit mitt ansvar att ta reda på vad som gäller.

Det var nu jul.

Den Acer Predator-skärm jag beställt fungerade sisådär.
Den hittade ingen anslutning titt som tätt och gick in i sleep mode utan anledning och vägrade starta ibland, efter googlesökningar så var det många som hade samma problem.
Jag blev trött på skiten, gick in på Webhallens hemsida (Eftersom att de alltid varit så schyssta mot oss i Crew på Dreamhack så valde jag att börja handla hos dem.) och beställde en betydligt dyrare Asus 27" 144hz Quad HD-skärm med IPS-panel i hopp om att slippa lågprisproblem/kompatibilitetsproblem.

Jag orkade inte heller bry mig om att fortsätta bråka om de där 2,5k och tänkte i princip att Jaja, jag packade väl skiten fel då och det är väl mitt fel.
Jag brydde mig inte ens om att packa upp den skadade AOC-skärmen när den kom tillbaka för jag var så trött på alla samtal & mail fram och tillbaka, och eftersom min mor då också var allvarligt sjuk & låg inlagd var orken att ta tag i sånthär trams nonexistent.
Så skärmen fick stå i sin kartong och skämmas, och Acer-skärmen som bara bråkade skickade jag in i städskrubben.
(Den nya Asus-skärmen fungerar dock klockrent och är hur nöjd somhelst!)

Men, nu, idag 3/4-2018.
Alltså över ett halvår senare som allt krångel med AOC-skärmen började så diskuterade jag med polaren som är i behöv av en extra skärm för att eventuellt börja streama, och jag sa att jag har en skärm som är repig/trasig som jag inte packat upp & provat om den fungerar än, och att han kunde få köpa den för någon hundring om den fungerar trots sin repa.

Håll i hatten nu.

Jag drar fram kartongen där den påstådda skadade AOC-skärmen skall befinna sig, och till min förvåning så FINNS DET INTE EN ENDA SYNLIG SKADA PÅ SKÄRMEN.

Tänker att detta är ju omöjligt. Det är ett skämt. Någon spelar mig ett spratt.

Kopplar in den & den lyser upp utan en enda visuell repa eller skada någonstans.

Vad i helvete tänker jag, har den läkt av sig själv medan den stått 5 månader i sin kartong eller vad är det frågan om??++++?

Det var då jag bestämde mig för att dela med mig utav denna berättelse trots allt, och länkar även två bilder, där ena bilden är en bild från Inets returavdelning men den skadade skärmen som de tvingade mig att köpa & den andra bilden är bilden jag tog idag.

https://drive.google.com/open?id=18esRqTqgOs8M-C8mBL_1Rj-SrHJ...

https://drive.google.com/open?id=1rFMclIYCePYHMe-Pyt1HHvi1sji...

& tillslut en print på ett utav många mail som skickades.

https://drive.google.com/open?id=1dTw-HiSnTtF1ZkLPENW6QD4Y9fG...

Allt jag har att hälsa Inet är ett långt mittenfinger och hoppas de gläds av tanken att de änsålänge förlorat 7 st trogna kunder med ordrar på över 200k och potentiella ordrar på mycket mycket mer för deras ill-usla behandling.

& ifall du som läser står mellan valet att beställa från Inet eller Komplett/Webhallen/CDON så tänk på denna bisarra historia innan du beställer. (För att jämföra: Jag beställde ett trådlöst headset från komplett som kostade mer än vad Inets skärm gjorde, 3290:- för att vara exakt, det hade ett litet pipande ljud som hördes ifall inga andra ljud spelades upp, knappt märkbart men kontaktade ändå kundtjänst med tanke på priset, de skickade mig ett nytt likadant headset & jag kunde behålla/kasta det andra, det nya hade inget pipljud, men ändå, rätt stor skillnad på kundbemötande. )

Tack för mig, kul att du orkade läsa!

Tråkigt, men har ungefär samma uppfattning om inets kundtjänst, dom är otroligt dryga när man ringer till dom.
Vissa personer ska inte jobba med människor helt enkelt.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Låter som du haft en väldig otur, har inget annat än positiva erfarenheter med Inet efter att ha handlat där i flera år. Har faktiskt till och med lämnat tillbaka en skärm på återköp och det var inga problem med det.

Tror dock att jag har tur generellt, har inte upplevt att jag blivit illa bemött någonstans. Dock tog det två månader för dustin att reparera ett grafikkort med trasig fläkt...

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Beskrivningen som TS ger låter inte alls orimlig på något sätt och vis, även om jag själv aldrig haft någon dålig erfarenhet av Inet. Jag förstår inte vad det skulle finnas för några tecken som tyder på att TS ljugit om det den sagt. Det är inte helt osannolikt att företag då och då gör sitt jobb dåligt.

Permalänk
Medlem

Jag känner så här, du packade skärmen åt fel håll vilket absolut kan vara anledningen att skärmen blev skadad och det faktiskt är väldigt viktigt hur man packar ned en ömtålig produkt.

Men med det sagt så tycker jag nog att Inet borde vara fair och ta på sig att skicka dig en korrekt skärm trotts skada eller inte skada.

Permalänk
Medlem

Säga något negativt om Inet på Sweclockers, modigt. Här försvarar dom flesta inet som det vore deras egen familj (Ex på en viss användare ovan i denna tråd )

Jag har också varit med om VÄRDELÖS support på Inet.
Pratade med folk i samma branch som sa att det Inet sa till mig var ren och skär lögn och så fungerar det inte.

Handlar dock fortfarande på Inet, men även alla andra ställen.
Men att sweclockers hyllar Inet som bästa som finns är ett skämt

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Elektron:

Vore det orimligt om Inet har gjort något fel?

Det är absolut inte orimligt oavsätt namnet på återförsäljaren, om ÅF eller kund själva inte accepterar att det är människor som jobbar och inte ansiktslösa dockor så är det klart att man kan bli förvånad när mänskliga misstag slinker igenom.

Skrivet av elBenko:

@DavidtheDoom: Jag har full förståelse för viss skepticism, men du låter mer kritisk än skeptisk. Får lite white knight-vibbar faktiskt.
Har GeeksGaming sponsorrelation med Inet måntro?

Skrivet av Dekkan:

De verkar ha sponsrat vinster i någon tävling vad jag sett.

Det stämmer att Inet har sponsrat en av våra tävlingar. Det är dock inte på något sätt relevant till min interaktion i denna tråden.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom

Besvarade bara frågan.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Frispel Ja det är en tråkig argumentationsteknik, men David öppnade för det när han praktiskt taget framställer TS som lögnare. Vad jag reagerade på var framförallt hans skepticism huruvida TS talar sanning om att ha fått fel skärm än den som blev beställd levererad. Jag ser absolut inget orimligt i TS redogörelse, och har därför ingen anledning att direkt misstro storyn, speciellt inte till den grad David verkar göra, därav min respons.

On-topic så tycker jag både Inet och TS delar ansvar för händelseförloppet. Men jag tycker inte Inet har varit särskilt tillmötesgående med tanke på att de skickat fel skärm från början. En rättvis lösning hade varit att Inet anlitar en budfirma som emballerar skärmen vid upphämtning, då är den nämligen försäkrad och då tvingar man inte ersättningsansvar på kunden.

Bör kanske tilläggas att jag aldrig handlat av Inet, så jag är helt opartisk, och är inte ute efter att smutskasta deras verksamhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom: Jag håller med i mycket av det du säger, det finns alltid två sidor av myntet. Vi har bara fått information från ena hållet.

Men här på forumet köper man oftast rakt av vad random internet snubbe påstår och slänger iväg personliga påhopp mot personen som yttrar något annorlunda. Väldigt konstigt för mig, men verkar vara väldigt naturligt för andra. Har sett det i massvis med trådar.

Notera att jag varken säger bu eller bä.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"