Permalänk
Medlem

Träffade min föredetta på HP, tänkt som en sommarflört men slutade med 2 år av fram-och-tillbaka innan vi blev tillsammans på riktigt. Varade i 3,5 år, skiljdes åt som vänner och i samförstånd. Var ett år sedan, så nu är det väl dags att ta tag i det igen. Tinder är ju en ny och spännande grej som inte fanns back then...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Tinder (röstade nätdejting). Jag och en polare provade för skojs skull och var inne och swipade lite då och då, men då man bor 13 mil från närmaste relativt stora stad fanns det inte många att matcha med. Gjorde ett sista försök efter kanske 2 år med appen och då dök hon upp. Träffades efter kanske två veckors chattande, och geocachade och spelade Diablo på PS4:an på kvällen och vad ska man säga? Kärleken var ett faktum

Snart 2 år tillsammans, hon har lämnat stan och flyttat ihop med mig och vi är lika kära som då vi träffades.

Permalänk
Medlem

Min fru hittade mig på v-kontakte, en rysk facebook-kopia som jag mest använde för deras musiktjänst. Efter typ 1½ månads skypande så tyckte hon att det var dags att träffas så hon tog bussen från Sankt Petersburg till Helsingfors och sen båten till Stockholm och jag tog bilen från götet.

Det var nästan att jag inte åkte pga alla nitar man gått på men har man lovat så har man lovat.
Sen var man fast

Gift sedan 13-12-11 efter ett fint vinterbröllpop i Sankt-Petersburg. Det var en spännande bilresa mitt i vintern med en Volvo 240 av -87 års modell

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Inaktiv

Träffade min hustru via happypancake, och har varit gifta i 4år och har två barn tillsammans.

Permalänk
Medlem

Träffade min fru på nätet 2007, inte en dejting sajt, mera en enkel facebook kopia som en kompis snickrade. Hade väl några hundra tusen användare, och efter några try n fails, hittade jag den rätta, eller hon hittade mig rättare sagt Jag bodde i Norge då, vi hade en långdistansförhållande i ca ett år, hittade jobb som konsult på 2 veckor och flyttade till Stockholm.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

För oss singlar då, vilken sida/app rekommenderas för nätdejting? Kört en del på tinder på sistone och det har varit ganska roligt ändå. Många skriver happy pancake, men används det fortfarande? Tror aldrig jag har hört talas om det haha!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jerkanftw:

För oss singlar då, vilken sida/app rekommenderas för nätdejting? Kört en del på tinder på sistone och det har varit ganska roligt ändå. Många skriver happy pancake, men används det fortfarande? Tror aldrig jag har hört talas om det haha!

https://www.happypancake.com/

Permalänk
Medlem

Träffade min kärlek på krogen MEN tack vare happy pancake 😂
Skev fram och tillbaka med er tjej på hp. Vid ett tillfälle så skulle hon på en 40+ fest.
Jag kunde inte gå då jag jobbade den helgen. Efteråt så berättade hon att det inte var bra eftersom hon tycke att det var för lång kö till garderoben samt att det var för många tjejer där 😂😂
Till sist så träffades vi på en date men klickade inte.
Så nästa gång 40+festen var så var jag ju bara tvungen att gå för att se om det verkligen var så många kvinnor på den.
Kön var inte så lång till garderoben men oj oj vad mycket kvinnor som var där 😁
När jag gick till baren så såg jag med en gång en kvinna som var väldigt vacker och helt i min smak 😁😁
Livet är för kort för att hålla på och tveka så när jag hörde en bra låt så gick jag fram och bjöd upp henne. Det blev många danser den natten.
Det här varit några tuffa år men vår kärlek består och blir bara starkare och starkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

För oss singlar då, vilken sida/app rekommenderas för nätdejting? Kört en del på tinder på sistone och det har varit ganska roligt ändå. Många skriver happy pancake, men används det fortfarande? Tror aldrig jag har hört talas om det haha!

Har inte använt happy panncake själv men vet ett flertal som använder den.

Ontopic, dejtar en tjej jag hittade på tinder, får se vart det tar vägen.

Tagit bort OT /screamin-daemon
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Min tjej jobbade som servitris på min favoritrestaurang, och en kväll jag var där så frågade hon om jag ville träffas när hennes skift var över. Åtta år senare så är vi fortfarande tillsammans.

Jag har alltid varit helt värdelös på att söka kontakt med tjejer, så jag är otroligt glad över att hon bjöd ut mig, annars skulle jag nog fortfarande vara singel.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem

Träffade sambon på Imgur Discord chat för 2 år sedan. Jag hade tråkigt en kväll och blyg som man är så tänkte jag att "vafan kan ju testa prata i mic med främlingarna där inne så man kanske kan träna engelskan lite". En vecka senare dök hon upp där i chatten och erbjöd sig hjälpa mig med uttal och grammatiken...några månader senare och timtal av konversationer kring allt möjligt flög hon 880 mil och jag har aldrig varit så nervös och kär samtidigt. Fortfarande tillsammans och har varit varje dag sedan hon landade på svensk mark.
Likt många andra trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva detta då jag åkte på en kronisk sjukdom vid 24-års ålder. Men här är jag, med en underbar, förstående och stöttande sambo. Väntar just nu på beslut om uppehållstillstånd och ska på intervju hos Migrationsverket på måndag, nervös som fan.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Jag träffade min sambo på krogen första gången.
Hade gått isär med mitt ex tre månader innan och var därför lite under isen. Fick i mig för mycket och mina polare skojade med min sambo "Have you met Ted?"
Vi började prata och sen var det dags för hemgång, ensam. Minns inget av detta dagen efter.

En månad senare kollade jag flödet på Facebook och kände igen henne, men kunde inte placera henne.
Skrev frågande till henne, och på den vägen är det.
Sambos sen två år, snart tre år tillsammans.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk

Shotbricka, hon är fortfarande kvar efter 15år

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Träffade sambon på Imgur Discord chat för 2 år sedan. Jag hade tråkigt en kväll och blyg som man är så tänkte jag att "vafan kan ju testa prata i mic med främlingarna där inne så man kanske kan träna engelskan lite". En vecka senare dök hon upp där i chatten och erbjöd sig hjälpa mig med uttal och grammatiken...några månader senare och timtal av konversationer kring allt möjligt flög hon 880 mil och jag har aldrig varit så nervös och kär samtidigt. Fortfarande tillsammans och har varit varje dag sedan hon landade på svensk mark.
Likt många andra trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva detta då jag åkte på en kronisk sjukdom vid 24-års ålder. Men här är jag, med en underbar, förstående och stöttande sambo. Väntar just nu på beslut om uppehållstillstånd och ska på intervju hos Migrationsverket på måndag, nervös som fan.

Trevligt
Ett mycket viktigt råd är att hon inte sätter sin fot innanför sveriges gräns under migrationsverkets process, för då blir det automatiskt avslag. En släkting gjorde det misstaget med sin fru och de fick avslag.

Lycka till

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Träffade min i skolkorridoren när jag var 15 år. Efter att tidigare gått och varit intresserad av någon utan att säga det så tänkte jag att så skall det inte bli igen. Så jag gick helt sonika fram till henne och första gången vi talades vid sa jag typ

-"Hej, jag är intresserad av dig"
-"Ok... men jag känner inte dig", blev hennes svar

En bra poäng kan jag tycka såhär i efterhand.

Hon följde dock upp det ned, -"Men vi kan ju lära känna varandra?"
Så vi träffades efter plugget varje dag i ett par månader och gick långa promenader och pratade.

Idag fyller vi båda 38, är gifta, har tre barn, hus och gör oss precis iordning för att köra sonen på sitt första LAN.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Hon hittade mig.

Permalänk
Medlem

Funny story, jag och min nuvarande sambo gick faktiskt tillsammans i förskolan. Jag flyttade från den staden när halva terminen hade gått. Sedan efter drygt 20 år så flyttade samma tjej som jag gått i förskola med till den lilla by jag bodde i, och dessutom nästan grannar. Vi började umgås till och från. Efter en tid så blev det mer seriöst och vi blev ett par. När vi varit tillsammans i ett halvår eller så, visade min mor oss fotoalbumet från förskolan, och se på fan.. där va både hon och jag. Vi visste alltså inte att vi hade gått tillsammans. Lite roligt faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Trevligt
Ett mycket viktigt råd är att hon inte sätter sin fot innanför sveriges gräns under migrationsverkets process, för då blir det automatiskt avslag. En släkting gjorde det misstaget med sin fru och de fick avslag.

Lycka till

Skitsnack. Min tjej har vart på besök under tiden vi väntar på uppehållstillstånd, och inget automatiskt avslag här inte. Även om man ringer och frågar så säger dem att det är okej att vara här på besök medans man väntar på uppehållstillstånd. Man måste dock vara utanför Sveriges gränser för att dem skall kunna göra ett beslut.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Skitsnack. Min tjej har vart på besök under tiden vi väntar på uppehållstillstånd, och inget automatiskt avslag här inte. Även om man ringer och frågar så säger dem att det är okej att vara här på besök medans man väntar på uppehållstillstånd. Man måste dock vara utanför Sveriges gränser för att dem skall kunna göra ett beslut.

Så du motsäger dig själv? Är de innanför gränsen så blir det automatiskt avslag för de inte kan göra nåt beslut.
Hur som helst, min släkting fick avslag just pga detta

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

alterantivet skola finns ju inte.. träffades i gymnasiet, har nu varit tillsammans 15 år

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk

På nätet

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Så du motsäger dig själv? Är de innanför gränsen så blir det automatiskt avslag för de inte kan göra nåt beslut.
Hur som helst, min släkting fick avslag just pga detta

Nej det blir inte automatiskt avslag om du befinner dig i Sverige, utan dem gör ett beslut när du befinner dig utanför Sveriges gränser.
Att din släkting fick avslag för att ha befunnit sig i Sverige kan jag inte svara på. Men det skall inte kunna hända, kanske för många år sedan men inte nu.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

@Snorlena: kanske det har att göra med länderna ifråga. Släktingens fru är amerikanska och min är från ryssland. Anvisningarna om att inte befinna sig inom sveriges gräns under handläggningstiden kom direkt från konsulatet och min släkting påbörjade sitt ca 3 månader efter oss.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att de extremt snygga försvinner/blir avstängda ganska snabbt på happypancake. Jag antar att happypancake.se känner igen mönstret hur scammers uppträder eller lägger upp bilder som inte är dom själva?

Edit:
Har sett ett par transvestiter på happypancake. Man blir ju livrädd att välja fel. Nu skriver dom dock att dom är trans

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Vem behöver fruntimmer när det finns katt, billigare med.

You got a pussy but you still ain't gettin' pussy nahmsayin'?

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Trevligt
Ett mycket viktigt råd är att hon inte sätter sin fot innanför sveriges gräns under migrationsverkets process, för då blir det automatiskt avslag. En släkting gjorde det misstaget med sin fru och de fick avslag.

Lycka till

Gäller inte längre då de inte kan lova någon tid för beslut, bara fråga dem ( kundtjänst ) och få det skriftligt så är det inga problem, då kan de vänta med att ta beslut tills personen är utanför Sverige igen.

Permalänk
Medlem

Spelade i samma guild i World Of Warcraft.
Hon var 15 år första gången vi spelade tillsammans.
Vi träffades första gången efter att hon fyllt 18.
Nu är hon 26 och till sommarn ska vi gifta oss.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jerkanftw:

För oss singlar då, vilken sida/app rekommenderas för nätdejting? Kört en del på tinder på sistone och det har varit ganska roligt ändå. Många skriver happy pancake, men används det fortfarande? Tror aldrig jag har hört talas om det haha!

En sak som jag inte förstår på dejtings sidor då det nästan bara kille och få tjejer hur ska man lyckas hitta någon då?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Satt i baren och småsurade under en sämre period i livet. En okänd schnygging beställde en tequila men fick två.
Vi är inne på femte året nu

...kan tillägga att jag avskyr tequila, men vad gör man inte när en pangbrud bjuder?

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk

Härligt ändå att höra enda sättet inte är genom vänner Att det faktiskt går hitta kärlek andra kanaler.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2