Fredagspanelen 153: Ryzen 2 i testlabbet, nya styrkretsar från Intel och tv-avgiften

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 153: Ryzen 2 i testlabbet, nya styrkretsar från Intel och tv-avgiften

Veckans något senarelagda panel bjuder på spännande saker från testlabbet. Därtill ska det pratas om den omformade tv-avgiften samt den senaste tidens lanseringar från Intel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var jag döv eller glömde ni att nämna Nikka och hans excellenta video om AiMesh från ASUS?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Svantesson666:

Var jag döv eller glömde ni att nämna Nikka och hans excellenta video om AiMesh från ASUS?

Du är inte döv, vi missade det HELT!

Skyller på fluffet i huvudet av Ryzen 2-testet.

Permalänk
Medlem

Ähh! Vad ni är löjliga i panelen. 95% av spelen för PS finns ju för XB. Skit samma.

Jämfört med detta så är ju både Linux och macOS värdelöst att spela på (har ju inte ens 50% av spelen för Windows).

Själv så tycker jag att det är kanon att jag köra samma licenser på både XB1 och PC/Windows, utan att behöva köpa på nytt. Så ser bara Anywhere som en stor fördel för ekosystemet Windows på konsol och PC.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

GPP är så jäkla overkill. Nvidia har ingen som helst anledning till att göra detta. De ligger redan så långt före AMD när det gäller marknadsandelar att detta inte alls behövs. Detta är ett rent maktdrag. Sen kommer detta att kosta pengar för alla tillverkare som måste gå med i GPP. Jag blir så jäkla less på såna här grejer i alla branscher.

Vad hände med att konkurrera med produkter istället för maktdrag?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Angående mining grafikkort som kommer ut på marknaden, dessa Asics som släppts för försäljning är inget annat än överprisade dörrstopp. För det första har de gjort Asics åt kryptovalutan Monero, Monero kommer nu därför göra en så kallad hard fork för att byta till annan algoritm. Samma sak kommer hända med Ethereum till 95%+ trolighet då i princip alla är eniga om att det är rätt väg att gå för dessa altcoins.

Jag har själv gjort en annons här för att sälja av tre kort. För min del är det inte någon slags panikförsäljning eller liknande, anledningen till att jag säljer mina kort är inte för att jag inte tror de kommer vara värt att mina med, utan snarare för att om jag får sålt så kan jag direktinvestera summan i något jag tror mig tjäna mer på under samma period. Min andra anledning till försäljning är, att då jag går i tankar att investera lite större summor framöver igen i mining riggar, så vill jag inte ha en rigg med tre kort som jag måste lägga ner tid åt att kika på vad som är mest värt att mina med just dessa tre kort titt som tätt utöver vad de nyinköpta korten skall arbeta på. Vill alltså ha en och samma sorts kort som arbetar på samma kryptovaluta.

Som miner tror i alla fall inte jag att det är särskilt mycket panik bland de som investerat i mining, tror det snarare är önsketänkande. Nåja, nu har jag i alla fall gett mitt perspektiv på det hela

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Infectedbtc:

Angående mining grafikkort som kommer ut på marknaden, dessa Asics som släppts för försäljning är inget annat än överprisade dörrstopp. För det första har de gjort Asics åt kryptovalutan Monero, Monero kommer nu därför göra en så kallad hard fork för att byta till annan algoritm. Samma sak kommer hända med Ethereum till 95%+ trolighet då i princip alla är eniga om att det är rätt väg att gå för dessa altcoins.

Jag har själv gjort en annons här för att sälja av tre kort. För min del är det inte någon slags panikförsäljning eller liknande, anledningen till att jag säljer mina kort är inte för att jag inte tror de kommer vara värt att mina med, utan snarare för att om jag får sålt så kan jag direktinvestera summan i något jag tror mig tjäna mer på under samma period. Min andra anledning till försäljning är, att då jag går i tankar att investera lite större summor framöver igen i mining riggar, så vill jag inte ha en rigg med tre kort som jag måste lägga ner tid åt att kika på vad som är mest värt att mina med just dessa tre kort titt som tätt utöver vad de nyinköpta korten skall arbeta på. Vill alltså ha en och samma sorts kort som arbetar på samma kryptovaluta.

Som miner tror i alla fall inte jag att det är särskilt mycket panik bland de som investerat i mining, tror det snarare är önsketänkande. Nåja, nu har jag i alla fall gett mitt perspektiv på det hela

Får hoppas det slår tillbaka på er förr eller senare. Ni har totalt ruinerat marknaden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Får hoppas det slår tillbaka på er förr eller senare. Ni har totalt ruinerat marknaden!

Är inte helt säker på att AMD och nVidia håller med...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Får hoppas det slår tillbaka på er förr eller senare. Ni har totalt ruinerat marknaden!

Ja just det, det hade varit så mycket bättre konkurrens mellan AMD och Nvidia vid det här laget om det inte hade varit för miners? Jag har personligen hjälpt till att öka AMD's konkurrenskraft mot Nvidias. Har du köpt mer av AMD än Nvidia kort?

När miners inte längre kan investera i utrustning går vi säkerligen tillbaka till Nvidia säljer och AMD säljer ingenting på grund av fanboys igen! Blir säkert mycket bättre priser för dig och alla andra utan konkurrens under resten av ditt liv. Sen är det faktiskt synd att alla som spelar på grafikkorten hela tiden skall förstöra priserna på gpuer ännu mer för oss miners och dess konkurrens, hoppas det slår tillbaka ännu mer på er gamers som tror er äga förtur!

Edit: Bästa vore om det blev bättre tillgång både till miners och gamers på gpuer förutom för de som tror sig äga förtur för de är gamers, de kan gott sitta kvar på något gammalt avdankat

Permalänk

Är det bara jag eller visst är det katten Bamse(?) som är inramad i bokhyllan?

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ähh! Vad ni är löjliga i panelen. 95% av spelen för PS finns ju för XB. Skit samma.

Fanboy much? hahaha! Sätt dig och spela Horizon Zero Dawn, Bloodborne, Last of Us, Uncharted 4, God of War, Spider-Man, Detroit: Become Human, på din XBOX xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av enhet:

Fanboy much? hahaha! Sätt dig och spela Horizon Zero Dawn, Bloodborne, Last of Us, Uncharted 4, God of War, Spider-Man, Detroit: Become Human, på din XBOX xD

Varför skulle han vara fanboy? Gillar man inte den typen av spel så finns ju ingen större anledning att välja PS4 istället för Xbox som just nu är den bättre plattformen. Och föredrar man de ps4 exlusiva spelen köper man en sådan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ryzen 2nd gen... inte Ryzen 2

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersT:

Ryzen 2nd gen... inte Ryzen 2

Helt korrekt. Klingar inte riktikgt rätt med Ryzen 2.
Skall vara Zen+ Ryzen 2nd Gen. Annars blir det ju Ryzen 2 7 2700x

Nästa "stora" släpp blir Zen2 Ryzen 3rd gen

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466