Permalänk
Medlem

Datorservice I Göteborg?

Hej!

Min stationära dator krånglar. Den stänger av sig ibland som om det blir kortslutning. Tror det har med moderkortet att göra med dess anslutning till gpun. Jag undrar om någon känner till någon bra datorservice i Göteborg som de har erfarenhet av? Inet verkar ha rätt bra men mycket att lägga ut 500kr bara på en felsökning utan att veta vad det kan kosta sen. Några förslag?

Tusen tack på förhand!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sienar:

Hej!

Min stationära dator krånglar. Den stänger av sig ibland som om det blir kortslutning. Tror det har med moderkortet att göra med dess anslutning till gpun. Jag undrar om någon känner till någon bra datorservice i Göteborg som de har erfarenhet av? Inet verkar ha rätt bra men mycket att lägga ut 500kr bara på en felsökning utan att veta vad det kan kosta sen. Några förslag?

Tusen tack på förhand!

Du har ju även Datanova, aldrig använt dock, verkar vara ett gäng fristående butiker som gått samman. Finns ej någon fast "felsökningsavgift" eller prislista på hemsidan.

Finner nog 499kr för felsökning rätt skäligt, vad kostar det inte tidsmässigt annars? Tror inte det finns många billigare ställen. Eventuellt finns väl tjänster där privatpersoner hyrs in och kommer ut? Kommer inte ihåg vad de heter.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

500:- låter ju inte orimligt ifrån en välkänd firma?

Absolut så finns det väl säkert någon hundring billigare ifrån någon mindre känd firma/privatperson.

Eller hade du tänkt att det skulle vara gratis?

Du kan ju alltid googla på Dator service Göteborg och kontakta några av de förslagen som kommer upp och se vad det kostar.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

500kr för felsökning är inte dyrt.

Permalänk
Medlem

500:- är ju billigt, skulle inte göra det billigare själv =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@Sienar: Datanova.
De har droppoints runt stan, så du behöver inte åka till andra sidan stan för att lämna in den.
Kolla online på öppettider då droppoints inte har öppet hela dagarna.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Tack för alla råd och rön! Som relativt ny i datorkomponentvärlden så har jag svårt att veta vad som är mycket och lite. Då har jag bättre koll på vad jag kan räkna med i alla fall.