Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk

Tråkigt att man gör det till ett steampunk bullshit spel.

Hade förväntat mig BF1 med modern tappning och när man hörde om allt nytt blev man riktigt taggad och sen får man en Fortnite version av BF.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av cyprus:

Det kanske beror på att man vill att sådana här spel ska vara någorlunda historiskt korrekta.

De visar alltså: en brittisk soldat med en katana, vapen modifikationer som inte fanns/inte användes vid tidpunkten. Truppslag som slåss utan någon som helst sammarbete mellan vapenslagen, en total avsaknad av verklig taktik, en person i strid med en stålklo/protes till arm... etc etc. Men jävlar i mig vad konstigt det blev när en kvinna var med på ett hörn?

Snacka om skeva prioriteringar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv

Det där såg.... stökigt ut? Inte imponerad.

Tycker de gått lite väl långt ifrån realism imho.. Visst är det spel, men det där, fantasi WW2??

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Ang. Spelet verkar lite för Hollywood/Michael bay för min smak av att dömma av trailern. Men denne Jackfrags som folk tipsade om fick det att låta bättre. Vi får väl se hwlt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Helt stört att folk reagerar på en kvinna
BF är ju så fantastiskt realistiskt annars ju... host.
Det är ett SPEL.
Målgruppen kanske inte heller är 100% killar, och tror inte att tjejer vill spela med en karaktär som är man, inte heller kanske killar som vill spela som en tjej.

Rippin Kittin (finns på swec också) som är tjej älskar ju BF serien. Skulle säkert vara kul för henne att kunna få spela som kvinna

Det jag reagerade mest negativt på var hur lågt planen flög över marken

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag skrev tidigare att trailern påmindre mig lite om Fortnite, men efter att ha kollat på den igen så har min uppfattning ändrats:

Battlefield V ser ut att vara något i stil med Battlefield: Bad Company. D.v.s. lite komisk och lös anda men mer seriöst än bl.a. Fortnite.

Positivt:

  • Utspelas i WWII (vapen, tanks, inga heatseaking missiles, IR scopes, springa på väggar eller liknande)

  • Customization av soldaternas utseende!

  • Bullet penetration, mer skadegörelse av byggnader. Senast detta var väldigt bra gjort var i Battlefield: Bad Company IMHO, tyckte det blev lite sämre i de efterföljande titlarna

  • Ingen Premium eller paid DLC, wohoo!

  • Grand Operations, verkar vara en mycket trevlig uppdatering av Battlefield 1's Operations

Negativt

  • Lite mindre seriöst intryck än vad jag hade föredragit (se t.ex. på Battlefield 1 där man verkligen får en känsla av WW1 soldaternas "struggle & feelings") MEN jag kan ha fel! Återstår att se äkta gameplay samt hur War Stories kommer att vara!

  • Potentiella microtransactions som kan leda till ett mindre oseriöst intryck (t.ex. en massa guld-bling-bling kläder & skins á la Call of Duty)

  • Proteser med krokar som verkade lite mer avancerad än teknologin som existerade under WW2 (såg mer ut som robotarmar än WW2 proteser)

Hursomshelt så ser jag väldigt fram emot detta, kan bli en mycket god uppföljare till Battlefield 1! Kommer personligen att göra mig redo med en uppgradering av systemet - ser ut att bli lite mer tungdrivet än vad Battlefield 1 är!

Angående allt detta snack om kvinnor - det är helt och hållet SJÄLVKLART att det ska finnas kvinnliga karaktärer i detta spel!

  • Det kan leda till ett större intresse för detta spel hos tjejer -> finns endast positiva saker med detta

  • Battlefield har ALDRIG varit 100% historiskt korrekt och realistiskt - se t.ex. alla som springer runt med Hellriegel eller SMG 08/18 i Battlefield 1, vapen som inte var något mer än en prototyp. Detta är BRA - ger utvecklarna en chans att introducera saker och ting som piffar upp spelet, bl.a. just prototyper av vapen som annars ej användes under krigen.

  • Det fanns kvinnor i WW2 som var ute på slagfälten också. Nancy Wake, Lyudmila Pavlichenko, Faye Schulman bara för att nämna ett fåtal. Kom igen nu, är det ingen av er som har läst historia?

  • Vi får spela som kvinnor i Battlefield 1 och det är COOLT - att köra som en kvinnlig scout i ryska teamet på Galicia för första gången gjorde scout-klassen mycket mer intressant än den annars var. Mycket bra voice acting och ger lite mer kontrast på en spelserie som annars dominerades av manliga karaktärer.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Verkar ännu mera plojigt än tidigare
Och att det ska gå så fort och lätt, exempelvis att kasta sig till prone
Trailern hade inte något positivt intryck på mig.

Tänker mig att huvudanledningen till att de valt en alternativ värld eller scenario är endast för att kunna sälja mer prylar (proteser, skins, ansiktsmålningar etc.).
Har egentligen inget emot det när det ligger på en okej nivå som i BF1 men avskyr verkligen när det går för långt som i Rainbow Six Siege.
Det är inte okej att andra spelares dåliga smak och fula/konstiga/töntiga skins ska påverka mitt spel.

Permalänk
Medlem

Tyckte trailern var sådär, känns som det inte riktigt är ett legit ww2 spel. Hoppas där är mer känsla i det än bf1 iallafall.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Avstängd

Var det någon annan som reagerade på att en squad bara är 4 personer nu? Hade hoppats på 6-8 stycken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Mitt førsta intryck var att det var som att gå på bio før att se Christopher Nolans Dunkirk, men att få serverat en Michael Bay-remake av den istællet. Konstnærliga friheter i all sin æra - det fungerade ganska bra i BF1 dær man slængde in många automatvapen som kanske inte var helt realtistiskt men ett litet "måste" i ett spel i den hær storleken - men av trailern att dømma så har man inte bara tagit några kreativa kliv utanfør sina historiska ramar, man har tagit avseværda tramp mot något helt annat.

Och det hadde varit helt OK om det var det som var bakgrunden till spelet, typ Wolfenstein eller liknande. De himlar inte med att det ær en høgst alternativ verklighet, dær man tar sig friheten till allt. Men hær ær bakgrunden att detta ÆR andra værldskriget. Punkt. Då børjar det bli lite konstgjort och orealistiskt. Inte med kvinnor, det hadde jag kunnat acceptera æven om det ær osannolikt på en brittisk sida (enkelt løst med att låta karaktæren vara kvinnlig på sovjetisk sida?), men nær det børjar vara soldater med robotarmar/avancerade proteser, brittiska ninja-soldater med katanor och ett tempo som ser ut att sætta CoD: AW ljusår bakom sig.

Och jag tror att folk missførstår vad man vill ha i form av "realism". Jag tror att de som klagar vill ha en realistisk bakgrund/"setting", inte att sjævla gameplayet ska vara mest møjligt realistiskt.

Hadde jag fått bestæmma hadde man satsat på en lite mørkare, realistisk och historisk approach. Kanske det inte hadde sålt lika bra då, men det ær vad jag personligen ville ha. Dunkirk, inte Transformers-Dunkirk.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av MyLittlePwny:

@Cenorida: Knappast trams att EA har en dold agenda. Det är bara du som är naiv. Hur ofta syntes inte kvinnan och den mörkhyade killen till i videon. Det är nästan jämt fördelat av grupperna vilket inte alls stämmer överens med verkligen. Hela trailern var en politiskt korrekt cringe fest med robotlemmar och braveheart-smink som liknar något ur Fortnite.

Var väl hel del svarta med i kriget (vist var dessa lägre stående vid denna tid, så dessa satte dom väl som kanonmat längst fram i leden)?

Har själv inte mycket intresse av BF, gillar inte spelmekaniken (lättare att spela t.ex COD), svårare att sikta och skjuta i BF serien.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Som sagt tidigare i tråden. Trailern verkar vara, som tur är, kraftigt missvisande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Var det någon annan som reagerade på att en squad bara är 4 personer nu? Hade hoppats på 6-8 stycken.

Skickades från m.sweclockers.com

Brukar inte en squad vara 4? I Bad Company 2 (senaste BF spelet jag har) är det bara 4 tror jag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Var väl hel del svarta med i kriget (vist var dessa lägre stående vid denna tid, så dessa satte dom väl som kanonmat längst fram i leden)?

Har själv inte mycket intresse av BF, gillar inte spelmekaniken (lättare att spela t.ex COD), svårare att skita och skjuta i BF serien.

Måste missat den inställningen...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Det kanske beror på att man vill att sådana här spel ska vara någorlunda historiskt korrekta.

Kvinnan var inte precis det största problemet om vi talar historisk korrekthet...

Permalänk
Medlem

Precis som många andra har skrivit här så rekommenderar jag STARKT att kolla igenom Jackfrags video:

Reveal-trailern visade nästan ingenting jämfört med vad han säger här.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Precis som många andra har skrivit här så rekommenderar jag STARKT att kolla igenom Jackfrags video:

https://www.youtube.com/watch?v=xegBXGaFrOU

Reveal-trailern visade nästan ingenting jämfört med vad han säger här.

Tycker att hans video var riktigt bra när han förklarade
Tycker att många klagar för mycket i onödan innan de ens fått se en " riktigt Gameplay" trailer

Ser dock ut som att de tagit tillbaka det gamla ticket systemet när Siffrorna började på "300" och gick neråt medans i BF1 så stiger de från 0 ?

Dock när jag kollade trailern och hörde musiken från 1942 i trailern så tänkte jag direkt på Battlefield Heroes XD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Brukar inte en squad vara 4? I Bad Company 2 (senaste BF spelet jag har) är det bara 4 tror jag

bf2 hade 6 per squad bf4 hade 5. Det varierar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd

Snyggt, tight, visuellt och ljudmässigt det bästa dice gjort.
skippade BF1 helt.

Grymmaste fps spelet på marknaden i oktober.
sen hur spelformen funkar med allt är dock osagt hur kul det blir som vanligt med dice.
Kan bli BF2 och helgrymt
eller nån meh bf3 eller liknande

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Tycker att hans video var riktigt bra när han förklarade
Tycker att många klagar för mycket i onödan innan de ens fått se en " riktigt Gameplay" trailer

Ser dock ut som att de tagit tillbaka det gamla ticket systemet när Siffrorna började på "300" och gick neråt medans i BF1 så stiger de från 0 ?

Dock när jag kollade trailern och hörde musiken från 1942 i trailern så tänkte jag direkt på Battlefield Heroes XD

Ja jag håller med, får en helt och hållet annorlunda bild av BF V än vad jag fick från Live revealen igår. Inga riktiga hypekänslor där utan mest frågetecken, men Jackfrags video - wow. Han gjorde spelet större rättvisa än vad reveal trailern gjorde. Borde ha dragit in honom i studion igår kväll för att förklara vad som verkligen gäller.

Ja ticketsystemet är lite hazy fortfarande, får se hur det blir där. Men oavsett hur det blir så blir detta nog årets spel, om det som Jackfrags berättat stämde!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av frong:

Måste missat den inställningen...

(är en modd jag använder )

Fixat

Kan ju hoppas andra uppskattar BF serien, Tyckte BF 2 inte var helt lyckat heller (hade svårt att skjuta i det spelet, man dog fler gånger än man dödade) BF 3 var betydligt bättre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Av ALLT som är historiskt tokfel så är det kvinnan folk reagerar på? Det är tydligt att debatt/upplysning behövs. Vi är alla hjärntvättade

Skickades från m.sweclockers.com

Varför inte gestalta kvinnan som frihetskämpe eller montage från östfronten där kvinnor faktiskt deltog i strid?

Kvinna, armprotes och platt baseballrack i Amerikansk uniform känns som den sämsta möjliga mixen. Det hade kunnats göra så otroligt mycket bättre.

Folk hade blivit lika upprörda över en man med armprotes och Negans baseballträ, men nu blev det 3 fel istället för 2.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ja jag håller med, får en helt och hållet annorlunda bild av BF V än vad jag fick från Live revealen igår. Inga riktiga hypekänslor där utan mest frågetecken, men Jackfrags video - wow. Han gjorde spelet större rättvisa än vad reveal trailern gjorde. Borde ha dragit in honom i studion igår kväll för att förklara vad som verkligen gällde.

Ja ticketsystemet är lite hazy fortfarande, får se hur det blir där. Men oavsett hur det blir så blir detta nog årets spel, om det som Jackfrags berättat stämde!

jag tror att spelet lär bli bra och vara mer eller mindre som det alltid varit.
Men att det finns skins/Kvinnor/Proteser med mera borde vara det minst viktiga så länge det inte blir en fördel som i Battlefront 2 med deras "Lootboxes och allt vad det heter" som folk inte gillade.

Viktigaste borde ju vara att Spelet är kul att spela och att man inte tröttnar efter en vecka eller två

Permalänk
Medlem

Som många andra tyckte jag de misslyckades en aning med trailern. Istället för att bli mer taggad på spelet så blev det nästan motsatsen. Såg mest ut som en actionrulle baserad på ett gäng actionhjältar à la The A-Team som också nämndes tidigare i tråden. Mer COD-inspirerat på något vis. Visst är det trevligt med player customizations, men är rädd för att det kan gå lite för långt med armproteser, ansiktsmålningar och för stor variation på uniformer som gör det svårare att direkt urskilja vilket team spelare tillhör.

Efter att ha kollat JackFrags video känns det dock betydligt bättre och BFV har nog möjligheten att bli riktigt bra i alla fall. Får vänta tills att EA Play drar igång nu under första halvan av juni för att förhoppningsvis få se lite mer direkt MP gameplay. Det ska bli intressant!

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem

Tycker detta verkar riktigt lovande! Trailern är lite väl överdriven men har nog aldrig sett en BF trailer som inte är så. Menad för att visa upp spelet. Riktig gameplay kommer senare.

Jackfrags gjorde en bra video med info han fått som varken trailer eller event visar speciellt bra. Så tar inte trailern seriöst, är väl ngt från single player bara.

Massa förändringar är ju på G och mycket verkar kunna sänka tempot och det gillar jag skarpt. Överst på min önskelista. Spotting ska ju ändras på ngt vis, är lite oklart, men 3D spotting kanske äntligen tonas ner ordentligt. Gillar att det kommer lite kosmetiska saker till soldaterna också. Velat ha det länge nu.

Överlag sjukt taggad faktiskt. Skiter i hur många eller få kvinnor det kommer finnas med eller om man kan köra som både man och kvinna som många andra här verkar fokusera på tex utan spelet verkar bli riktigt bra utifrån vad jag sett och hört helt enkelt. Var ju länge sedan DICE gjorde helt autentiska spel och är inte heller ute efter det. Finns gott om såna spel redan. Bara köpa och lira för de med såna krav. Mitt krav är bara att det inte blir för casual. Verkar spontant utifrån jackfrags video att de äntligen rör sig lite åt det hållet igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Någon på Dice borde verkligen få sparken, trailern var skräp.
Trailern till BF1 var tusen ggr bättre, nu gick min hype från en förbeställning till om jag orkar spela betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Någon på Dice borde verkligen få sparken, trailern var skräp.
Trailern till BF1 var tusen ggr bättre, nu gick min hype från en förbeställning till om jag orkar spela betan.

Ja, den var skräp och DICE borde verkligen skämmas för denna. Men kolla Jackfrags video - om inte denna ändrar din uppfattning så äter jag upp min hatt!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Gillar spel med ww2 tema så detta ska testas väldigt nöjd att det inte blev modern tid.

Skrivet av Gorham:

BF dog med BF 1 (eller spelmässigt bf3 ) enligt mig, all feeling och realism borta. Är det ww2 så är det, sorry men kvinnor var endast med i motståndsrörelser ( nästan). Och DET är det minsta av mitt problem. Pinsam trailer.

Inte ett enda bf spel har varit realistiskt de har alltid varit väldigt arkadiga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

tl;dr är väl att ingen bryr sig om Battlefield singleplayer utan vill ha mer info om MP-delen.

Permalänk

Tycker det va väldigt klantigt att visa en så intensiv trailer..Det verkar som att spelet inte kommer att vara så "basic" som det såg ut att vara i trailern.

Att dom satsat på PTFO är för mig som gammal BF spelare ett väldigt positivt steg i rätt riktning. Men att låta youtubeprofiler berätta hur det faktiskt kommer spela är ju väldigt märkligt eftersom det flesta som såg trailern verkar ha en helt annan uppfattning om hur det kommer spela.

Vi får väl vänta till 9 juni så får vi se lite mer riktigt gameplay, jag håller tummarna och är positiv! Även om jag spelar BF1 dagligen så är jag riktigt sugen på ett nytt spel och som det ser ut så har dom fixat mycket som gör BF1 lite halvdant i min mening.