Nvidia's GeForce GTX 1180 is rumored to arrive in July

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Tydligen sades detta under Computex streamen
Samt att Nvidia dragit sig ur HotChips och blivit ersatt av en TBD placeholder
https://www.hotchips.org/program/

Allt tyder starkt på en sen Q1 2019 release som absolut tidigast.

Man för höja upp volymen om man inte hör.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur mycket bättre i % tror ni att detta kort kommer att vara jämfört med ett 1080ti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batch94:

Hur mycket bättre i % tror ni att detta kort kommer att vara jämfört med ett 1080ti?

30%

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Någon sorts promo tom 31/7. ser det som tecken på släpp snart..jag är en glad optimist:-)

https://www.geforce.com/whats-new/articles/the-crew-2-geforce...

Permalänk
Medlem

Jag har haft mitt 1080 i drygt ett år. Har 144fps i de flesta normala titlarna jag spelar. Men tunga titlar så dippar jag kraftigt i 1440p. Ser fram emot ny serie. Hoppas lite på att AMD kan leverera med sina 7nm gpus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem

Hoppas att nya serien kommer lagom till Black Friday, vill byta ut mitt GTX 680 men vill inte köpa något som snart är "förra årets modell".

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Hoppas att nya serien kommer lagom till Black Friday, vill byta ut mitt GTX 680 men vill inte köpa något som snart är "förra årets modell".

Jag hade själv hoppats på en lansering tidigt under sommaren. Dottern fyller år och jag vill byta ut hennes GTX 960 2GB. Men eftersom sommaren inte bjuder på varken nya prestanda eller mellanklasskort så tror jag att jag kommer öppna plånboken och ge henne ett GTX 1070 till hennes årsdag.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Jag hade själv hoppats på en lansering tidigt under sommaren. Dottern fyller år och jag vill byta ut hennes GTX 960 2GB. Men eftersom sommaren inte bjuder på varken nya prestanda eller mellanklasskort så tror jag att jag kommer öppna plånboken och ge henne ett GTX 1070 till hennes årsdag.

Ja och problemet är ju att det inte ens är förra årets modell... det är förförra årets. Hade också hoppats på en sommar release (slutet på juni som senast) men som det ser ut nu verkar det vara helt omöjligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

Ja och problemet är ju att det inte ens är förra årets modell... det är förförra årets. Hade också hoppats på en sommar release (slutet på juni som senast) men som det ser ut nu verkar det vara helt omöjligt.

Jag tror de blir fel om man skall se efter släpp för varje år. Förra året lanserade NVIDIA ingenting nytt för oss konsumenter. Ser inte GTX 1070 Ti och GTX 1080 Ti som något nytt för 2017 då de är samma arkitektur och generation. Själv tittar jag på generation. Och som de är nu hinner dagens generation högst troligt fylla två och ett halvt år innan nästa generation tar över.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Intressanta nyheter, jag väntar med otålighet! Jag hoppas att hon inte gör mig besviken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darink:

Intressanta nyheter, jag väntar med otålighet! Jag hoppas att hon inte gör mig besviken

Ser ut som de har plockat bort artikeln:

Citat:

Sorry! Page not found.
The article you requested has either been moved or removed from the site.

Permalänk

Håller med föregående - blir till att vänta och se hur pass mycket bättre kräm det blir i den senaste serien. Värsta fall kanske man kan komma över ett 1080ti till bra pris.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X / 32 GB 3600 Mhz | XFX RX 6800 Speedster MERC 319| M2: WD BLACK 1000GB /