Spel och ibland steam crashar efter jag följt en youtube video

Permalänk

Spel och ibland steam crashar efter jag följt en youtube video

Tjena, jag följde instruktionerna på en youtube video där man optimerar windows 10 för gaming

Video:https://www.youtube.com/watch?v=wkJBDEDDS5o

efter dess har jag haft problem med spel och steam
när jag startar h1z1 så krashar spelet, samma sak med dayz, spelet crashar bara när jag joinar server..

Glömde göra en backup. så hoppas någon här kan hjälpa mig:/

har testat att verify game files, ccleaner registry clea m.m. startat om datorn hjälpte inte heller...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchoolGamer:

Glömde göra en backup. så hoppas någon här kan hjälpa mig:/

Glömde? det första han gör i videon är ju att rekommendera en backup och går igenom hur man gör en system restore point, du menar snarare att du sket i att göra det helt enkelt?

Och vad från videon gjorde du? allt han tar upp?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av Naga:

Glömde? det första han gör i videon är ju att rekommendera en backup och går igenom hur man gör en system restore point, du menar snarare att du sket i att göra det helt enkelt?

Och vad från videon gjorde du? allt han tar upp?

Inte allt, men gjorde regedit delen, och CMD delen, batteri, och det han gjorde i system configuration.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk

Dock är jag itne säker på omd et är de som förstörde, jag uppdaterade grafikkortet innan jag la mig igår. Kan det verkligen vara de?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchoolGamer:

Dock är jag itne säker på omd et är de som förstörde, jag uppdaterade grafikkortet innan jag la mig igår. Kan det verkligen vara de?

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar att du uppdaterade drivrutinerna till grafikkortet?
Är ju lätt att prova. Ladda ner DDU och gör en fullständig avinstallation av drivrutinerna med detta.
Sedan installerar du en äldre version av drivarna.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Skrivet av Barak:

Du menar att du uppdaterade drivrutinerna till grafikkortet?
Är ju lätt att prova. Ladda ner DDU och gör en fullständig avinstallation av drivrutinerna med detta.
Sedan installerar du en äldre version av drivarna.

testade precis, raderade allt nvidiea och installerade igen, funkade ej :/

csgo funkar dock. men inte dayz och just survive

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk

Här e meddelande jag fick när jag startade dayz

: Note: File blocks can be ignored if they don't cause problems with the game.
16:48:18: [INFO] Blocked loading of file: "C:\Windows\System32\dbgcore.dll".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchoolGamer:

testade precis, raderade allt nvidiea och installerade igen, funkade ej :/

csgo funkar dock. men inte dayz och just survive

Skickades från m.sweclockers.com

Testa och rulla tillbaks till någon tidigare återställningspunkt.
Där borde finnas ett antal att välja mellan.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch