SweClockers pubträffar – "Meet & Geek" med avstamp i Gävle

Permalänk
Melding Plague

SweClockers pubträffar – "Meet & Geek" med avstamp i Gävle

Det som startade med en tråd och intressekoll i forumet blev mycket större än Jacob kunnat ana. Från Gävle till andra delar av avlånga landet Sverige – nu vankas SweClockers medlemsträffar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Proffsmoddare

Metropolen Ånge!!! Kan ju göra en rundtur på fabriken till Excessivo chassit då med!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Jönköping!!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ser fram emot Linköping

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Proffsmoddare

Så surt att man missar denna!

Aja det blir väl fler gånger hoppas jag!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Avstängd

Betalar Sweclockers om man dyker upp?

Permalänk
Medlem

Linköping/Norrköping för att "avverka" Östergötland.
Emil kanske inte är helt bang för pubcrawl på "schlääätaaa"

#emilakered

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Hoppas ni får det trevligt och skapar nya kontakter.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av tumvanten:

Betalar Sweclockers om man dyker upp?

Vi betalar i form av gemenskap och kärlek!

Permalänk
Inaktiv

Fotot på artikel fick mig att tänka på denna gamla Olw reklam..
https://www.youtube.com/watch?v=syrh5XQXJqk
Förhoppningsvis blir det mer blandat.

Jag tycker initiativet är riktigt bra och det borde vara fler såna träffar i fler städer.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Skåne?

Nu när många har sommarkortet så kan vi träffas var som helst i skåne. 🙂

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonasT:

Vi betalar i form av gemenskap och kärlek!

Fan va nice, hoppas puben godtar det som betalning

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Betalar Sweclockers om man dyker upp?

Det lutar nog snarare mot att man får bjuda redaktionen på en drink efter alla år av fina recensioner och videor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja Linköping hade varit trevligt. Det borde inte vara omöjligt att ordna något där

Permalänk
Entusiast

Ses imorgon!

Skrivet av C4B12:

Metropolen Ånge!!! Kan ju göra en rundtur på fabriken till Excessivo chassit då med!

Eller så kan du visa oss den nedlagda poststationen så vi alla kan spotta på den. Den som försenade alla paket norr om Gävle med 3-5 arbetsdagar

Permalänk
Medlem

Borde väl vara ganska enkelt all lägga upp en sverigekarta så kan man pinga in sin säng och hitta en gemensam plats?

Visa signatur

if it sound good, it´s good

Permalänk
Geeks Gaming

Alltså Göteborg och GG bar brukar alltid bli grymt! Sen bor man ju i Skåne så något mer lokalt vore kul med.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Gävle är en mysig stad.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Fantastiskt! Gävle är en mysig stad.

haha varför skrattar jag när jag ser denna film ?

Permalänk
Avstängd

Kan vi inte hålla en i Skåne också.
Jag kommer dirr och bjuder alla på första rundan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riiga:

Ser fram emot Linköping

Hade absolut hakat på i vackra Linköping

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@emilakered vi river trappan

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av tumvanten:

Betalar Sweclockers om man dyker upp?

Varför ska dom betala för dig? Snarare tvärtom.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

I Linköping hade det varit super trevligt!

Permalänk
Medlem

Trycker också för en träff här i Linköping!

Permalänk
Medlem

Jag saknar likasinnade i vänskapskretsen, så lyfter Växjö för planering!

Mvh

Permalänk
Medlem

Alltså. Tro fan att hjärtat precis stannade.
Lite förvirrad som man är efter några hårda dagar i Sankt Petersburg (yepp) kikade jag in här innan läggning. Träff 6e juli. 6e juli... vafan, var det idag? vad är det för dag? datum? neeeej....

Pust.

Ses imöra!

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Zlatan bredvid Jonas???

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Vad kul att så många vill köra i Linköping! Det råkar vara min och @emilakered hemtrakter, så det borde vi kunna styra ihop nu till sensommaren / hösten. Jönköping borde man kunna göra någonting i i samband med eller inför Dreamhack. Den berömda staden Skåne är en given plats, var länge sen jag var där och käkade Falafel! Växjö får vi kika närmare på, men klart vi ska till Småland.

Hörde från @Rönnlund på Discord att han tyckte Luleå var en bra idé. Visst har vi norrlänningar på SweClockers som vill se något uppåt landet?

Skrivet av magvall:

Borde väl vara ganska enkelt all lägga upp en sverigekarta så kan man pinga in sin säng och hitta en gemensam plats?

Lysande idé! Kikar på att dra upp något sådant när vi spikar fler träffar. Tar gärna emot förslag på tjänst för ändamålet.

Skrivet av Vangen:

Zlatan bredvid Jonas???

I denna tävling av "Gissa manbun" är Zlatan fel svar. Det är en @Grukk!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tror det är ok att starta egna SweClockers Meet & Geek i Sverige sen skicka in trevliga bilder 😀😀
Vi är många i det avlånga landet..

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz