World Of Warcraft Battle For Azeroth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ponnta92:

Battle of azeroth kommer stuga jämfört med legion.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaså, varför det?

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Hej måste man ha ligion för att köra bfa är ny på wow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firedrum:

Hej måste man ha ligion för att köra bfa är ny på wow?

Nä, du behöver bara köpa BfA expansionen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ponnta92:

Battle of azeroth kommer stuga jämfört med legion.

att bo i stuga är ganska najs dock

nä men efter pre-patchen så avinstallerades WoW illa kvickt tror inte jag kommer spela "moderna" versionen något mer och vänta in WoW Classic nu istället.

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Skrivet av Oliver91:

att bo i stuga är ganska najs dock

nä men efter pre-patchen så avinstallerades WoW illa kvickt tror inte jag kommer spela "moderna" versionen något mer och vänta in WoW Classic nu istället.

Jag är sjukt sugen på classic, men även något på bfa, i brist på annat.

Vad gjorde att du fick nerdrage? Desto fler anledningar till att inte köpa bfa är bra x)

Permalänk

Inte särskilt sugen med tanke på att classic förhoppningsvis kommer under expansionens tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag är sjukt sugen på classic, men även något på bfa, i brist på annat.

Vad gjorde att du fick nerdrage? Desto fler anledningar till att inte köpa bfa är bra x)

Ännu en gång har de squishat ihop spelet och gjort det ointressant och spelet känns allmänt dött och har gjort det sen ett par månader efter Legion launchen och all form av community har ju sakta men säkert förstörts där det mesta puggas med okänt folk.

det hjälper ju inte heller att de försöker bygga ett nytt spel varje expansion, vill se en mer linjär progression mellan expansionerna som vi upplevde från classic till wotlk med endast mindre förändringar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultimateys:

Inte särskilt sugen med tanke på att classic förhoppningsvis kommer under expansionens tid

Jag har länge tippat på att dom har 15 års jubileum av WoW releasen sent nästa år som target för classic. Skulle vara en jävla waste att inte release vid den tidpunkten.

Permalänk
Skrivet av KalBumling:

Jag har länge tippat på att dom har 15 års jubileum av WoW releasen sent nästa år som target för classic. Skulle vara en jävla waste att inte release vid den tidpunkten.

Inte tänkt tanken förut, vore ju väldigt lämpligt!

Permalänk
Sötast

Köpte BFA ändå, måste säga att jag änsålänge är rätt så missnöjd.

Kör med warmode igång och ser c:a 1 spelare per timme ute och questar, sett totalt 1 <! horde på 2 dagar.

Älskade questerna i suramar, var helt sjukt bra skrivna questlines och lore, nu är jag i bfa och jag hjälper att bandagera folk, dödar rävar, plockar ägg, dödar grisar, bandagerar folk, dödar älgar, dödar träd, dödar stenar....

Mest ointressanta och tråkiga quester jag någonsin gjort, gör noll för att bygga story och karaktär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Köpte BFA ändå, måste säga att jag änsålänge är rätt så missnöjd.

Kör med warmode igång och ser c:a 1 spelare per timme ute och questar, sett totalt 1 <! horde på 2 dagar.

Älskade questerna i suramar, var helt sjukt bra skrivna questlines och lore, nu är jag i bfa och jag hjälper att bandagera folk, dödar rävar, plockar ägg, dödar grisar, bandagerar folk, dödar älgar, dödar träd, dödar stenar....

Mest ointressanta och tråkiga quester jag någonsin gjort, gör noll för att bygga story och karaktär.

Haha, tack för att du förgyllde min fredagsmorgon med ett gott skratt

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem som för mig blev supermegaduperstort (patetiskt nog så stämmer det!). Knappade in BfAkoden från min fysiska CEbox.

Första jag kom på att göra efter att ha kört questen till Silithus var att få idén att "äntligen kan jag köra questerna för nya raserna!".

Flög iväg till embassyn i Stormwind. Inga quests! Sen ägnade jag nästan två timmar i förrgår åt att kuta runt i Dalaran, Stormwind, Embassyn för att se om jag missat något. Kollade wowhead om och om igen. Men, nä. Ingen/inga quests för nya raserna.

Var till och med så beklämmande att jag skickade ticket om det. Såg nu i mailen att jag fått svar:

Dear *******

Issue ID: #**********

A Game Master resolved your ticket, and left the following response:

Hey Jens!

My name is Game Master Dreyillien and I want to thank you for getting in touch with me about your allied races unlock, as you mentioned in your ticket at: **************

While I didn't get the chance to speak to you directly, I really hope this information helps you out as it would have been awesome to speak with you today.

Looking into your issue for you, firstly congratulations on the collectors edition! the second thing is that the allied races do need to be unlocked through a series of quests and achievements, which you can start from here! Please note that you are required to complete the battle for azeroth prequests!

All the information you need to get you started ******* can be found here:

Prequest: https://www.wowhead.com/quest=52058/a-short-lived-peace

Allied race progress tracker: https://www.wowhead.com/attunement
Simply type in your character name, region and realm and you are all set

*void elves are best!*

With Battle for Azeroth heating up and the world is ready for war once more, it looks like your character is ready to fight! Can't wait to see what you will manage ^^

**Finally a quick joke**

How do you know someone's been playing since Vanilla? Don't worry, they'll tell you.

I really hope this information has helped get you back on track and with that I shall depart, Farewell for now and I hope you enjoy the rest of your Thrusday! ^_^

Dold text

Kollar jag in "attunement" så är jag klar på allt utom dvärgarna. Var in väldigt snabbt nyss, hinner inte lira riktigt än, och inga quests för nya raserna.

Gissar att jag bommat något. Ser i Gm´s svar att det står "Please note that you are required to complete the battle for azeroth prequests!". När är "prequests" klara? Parkerade gubben i hamnen i Stormwind, redo att prata vid båten för att starta resan, kom på nu att det mest troligt är del av "prequests"?

Inbillade mig att jag kunde påbörja nya raserna på studs med tanke på de som förbokat digitalt kunnat köra det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Sötast
Skrivet av Ceti:

Haha, tack för att du förgyllde min fredagsmorgon med ett gott skratt

Glad att jag kunde göra någon lycklig
Igår så såg jag minst 5 alliance på 2 timmar, men set var ett lite större event så därför det blev så "crowded" kändes nästan lite som ett onlinespel, horde fanns dock inte.

"äventyret" fortsätter, ikväll.
Igårkväll så jagade jag bl.a någon form av bävrar, släppte ut ödlor som var bundna, jagade fåglar och bad npcer att akta sig ur vägen.

Spänningen på topp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Glad att jag kunde göra någon lycklig
Igår så såg jag minst 5 alliance på 2 timmar, men set var ett lite större event så därför det blev så "crowded" kändes nästan lite som ett onlinespel, horde fanns dock inte.

"äventyret" fortsätter, ikväll.
Igårkväll så jagade jag bl.a någon form av bävrar, släppte ut ödlor som var bundna, jagade fåglar och bad npcer att akta sig ur vägen.

Spänningen på topp.

Tur du har fel om det mesta i alla fall
Det här är den bästa expansionen hittills, och då dingade jag ändå 120 iförrgår så jag har inte hunnit se eller göra allt ännu.
Men questerna är helt fantastiska, mycket bättre än de var i Legion.
Betydligt mer engagerande och spännande.
Sen ska vi inte ens prata om miljöerna; så otroligt välgjorda och vackra. Detsamma gäller dungeons som är milsvid bättre än i Legions.
Första gången det känns creepy i WoW, när man går runt i Waycrest Manor och det är massa fuffens som försiggår.

World of Warcraft har alltid varit herran på täppan, men de är det med råge nu.
Självklart är inte ovanstående bara subjektivt. Bara att läsa i WoW Sveriges FB så får man en ganska bra uppfattning om hur grym denna expansion är.

Jävla tur man inte bommade att ta semester denna vecka haha.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Billy Joe Bob:

Tur du har fel om det mesta i alla fall
Det här är den bästa expansionen hittills, och då dingade jag ändå 120 iförrgår så jag har inte hunnit se eller göra allt ännu.
Men questerna är helt fantastiska, mycket bättre än de var i Legion.
Betydligt mer engagerande och spännande.
Sen ska vi inte ens prata om miljöerna; så otroligt välgjorda och vackra. Detsamma gäller dungeons som är milsvid bättre än i Legions.
Första gången det känns creepy i WoW, när man går runt i Waycrest Manor och det är massa fuffens som försiggår.

World of Warcraft har alltid varit herran på täppan, men de är det med råge nu.
Självklart är inte ovanstående bara subjektivt. Bara att läsa i WoW Sveriges FB så får man en ganska bra uppfattning om hur grym denna expansion är.

Jävla tur man inte bommade att ta semester denna vecka haha.

Haha jag ber om ursäkt då !!

Självklart är min subjektiva åsikt fel, och din subjektiva åsikt inte bara rätt utan helt enkelt mycket bättre.

Förlåt! <3

Jag skall genast ha en bättre upplevelse! För din skull, såklart! :* <3

"Skämt" å sido så hoppas jag innerligt att storyn blir något sjukt bra när den väl bestämmer sig att ta fart, jag vet ju sedan innan att Blizzard kan om/när de vill, hade bara själv gärna sett att de haft top-notch writing från första början. Har snackat med folk som försäkrat mig att storyn kommer bli bättre, varav att jag inte misstror dig när du säger att det blir bra. Men resan dit skall inte behöva vara tragisk bara för de.

Att de i denna expansionen börjar med en STOR händelse som lyfter upp spänningen till max för att sedan slänga ut en till att plocka lök. bandagera folk, döda björnar en minut senare var patetiskt dåligt skrivet. De kunde gott ha hållt en väldigt stor del av questerna fokuserade på titeln på spelet, dvs "Battle for Azeroth".

Permalänk
Medlem

@Allexz:

Jag håller inte riktigt med dig heller utan tycker questandet varit mycket bättre än tidigare.

Vart började du? På hordesidan så började jag i Nazmir och tycker inte alls det det känns som du beskrivit; "döda björnar och plocka lök". Min human började jag i Tiragarde Sound och sen Drustvar. Båda tycker jag varit väldigt bra - särskilt Drustvar! Givetvis finns det vissa quest som kanske är som du beskriver, men jag tycker inte beskriver zonerna som helhet.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Haha jag ber om ursäkt då !!

Självklart är min subjektiva åsikt fel, och din subjektiva åsikt inte bara rätt utan helt enkelt mycket bättre.

Förlåt! <3

Jag skall genast ha en bättre upplevelse! För din skull, såklart! :* <3

"Skämt" å sido så hoppas jag innerligt att storyn blir något sjukt bra när den väl bestämmer sig att ta fart, jag vet ju sedan innan att Blizzard kan om/när de vill, hade bara själv gärna sett att de haft top-notch writing från första början. Har snackat med folk som försäkrat mig att storyn kommer bli bättre, varav att jag inte misstror dig när du säger att det blir bra. Men resan dit skall inte behöva vara tragisk bara för de.

Att de i denna expansionen börjar med en STOR händelse som lyfter upp spänningen till max för att sedan slänga ut en till att plocka lök. bandagera folk, döda björnar en minut senare var patetiskt dåligt skrivet. De kunde gott ha hållt en väldigt stor del av questerna fokuserade på titeln på spelet, dvs "Battle for Azeroth".

Det är okej, det är inte ditt fel
Subjektiva åsikter kan även dem vara fel, vill bara inte att folk här ska bli avskräckta från att lira BfA.

Gällande bandageringen och de questerna så finns det ju ett större mål bakom de questerna, utan att spoila.
Allt hör ju ihop mer eller mindre, med en grand finale på slutet.
Och det är väl som filmer, man tar ju oftast inte det häftigaste och coolaste i början och sen dalar allt bara.
Då skulle nog intresset svalna ganska fort hos de flesta. Det här är ju en uppbyggnad inför något större, dels vad som kommer hända med Azeroth men också Alliance vs Horde konflikten (som förmodligen inte kommer mynna ut i något, för varför skulle en sida förlora och den andra vinna? ) Dock leder Horde rätt stort just nu

Permalänk
Medlem

Så, vem tror att vi slåss mot Sylvanas innan expansionen är över?
Hon är ju min favvo genom tiderna, men hon är nog lite för bad ass för att vara Warchief för många av spelarna.. Horde kommer ställa sig bakom Saurfang tror jag.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Hon är ju min favvo genom tiderna, men hon är nog lite för bad ass för att vara Warchief för många av spelarna.. Horde kommer ställa sig bakom Saurfang tror jag.

#ForTheDarkLady #SylvanasDidNothingWrong #ForTheHorde

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Vi behöver en stark ledare som Sylvanas eller Garrosh.
Mjäkigt skit som Saurfang som saboterar allt har vi ingen användning för.
Själv fan att vårt ledarskap ska vara instabilt hela tiden...

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Har ett litet problem som för mig blev supermegaduperstort (patetiskt nog så stämmer det!). Knappade in BfAkoden från min fysiska CEbox.

Prequest: https://www.wowhead.com/quest=52058/a-short-lived-peace
Kollar jag in "attunement" så är jag klar på allt utom dvärgarna. Var in väldigt snabbt nyss, hinner inte lira riktigt än, och inga quests för nya raserna.

Gissar att jag bommat något. Ser i Gm´s svar att det står "Please note that you are required to complete the battle for azeroth prequests!". När är "prequests" klara? Parkerade gubben i hamnen i Stormwind, redo att prata vid båten för att starta resan, kom på nu att det mest troligt är del av "prequests"?

Prequestet som GMen länkade är prequest för BFA som man inte behöver göra för allied races. Jag antar att de raserna du syftar på är Void elves och Lightforged Draenai?
VE kräver att du gjort Argus questlinen (ger achievmenten "You Are Now Prepared!") samt exalted med Argussian Reach. LFD kräver samma Argus-achiev och Army of the Light rep.
Därefter måste du göra en questline som börjar i ambassaden i Stormwind

Skrivet av issue:

Hoppas verkligen inte det. De har utlovat en plot-twist i alla fall, och jag har misstankar om att det har att göra med dealen Sylvanas gjorde med Helya. Helya är den första Val'Kyren och också en dödsgud likt Bwonsamdi, och i Alliance questlinen får vi veta att Helya fortfarande lever och blir starkare och starkare. Om Helya likt Bwonsamdi blir starkare av själar, kan brännandet av Teldrassil ha varit ett massivt offer för att stärka Helya i utbyte mot lanternan Sylvanas fick tidigare.

Jag misstänker att Il'gynoths viskningar kommer förklaras denna expansion, så ev. att Jaina är influerad av Old Gods eller att King of Diamonds visar sig vara Magni, Anduin eller Gallywix. Keep in mind att undeads är immuna/resistenta mot Old Gods viskningar, så att Sylvanas är influerad av dom är tämligen osannolikt. Jag antar att Sylvanas hade förkunskap om detta på något sätt och visste vad som skulle hända om hon inte tog de steg hon gjorde. Men vem vet, vi får se. Problemet är ju att attacken på Teldrassil föreställs olika ingame, i cutscenes och i böckerna, så svårt att veta vad den officiella storyn är.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

Prequestet som GMen länkade är prequest för BFA som man inte behöver göra för allied races. Jag antar att de raserna du syftar på är Void elves och Lightforged Draenai?
VE kräver att du gjort Argus questlinen (ger achievmenten "You Are Now Prepared!") samt exalted med Argussian Reach. LFD kräver samma Argus-achiev och Army of the Light rep.
Därefter måste du göra en questline som börjar i ambassaden i Stormwind

Jo, De två raserna. Är maxad på Argussian och Army of light och har "You are now prepared". Därav att jag känner mig snopen över att inte ha några quests alls i ambassaden i Stormwind. Zipp, zilch, zero. Är klar enligt "Attuned"sidan på Wowhead.

Tänkte inte ens påbörja jakten på nya raserna i onsdags. Flög till ambassaden mest för att kolla in questen/erna och när det inte fanns någon/några övergick det i en besatthet varför det inte fanns. Inget svar från Gm som för mig förklarar varför det inte finns något för mig.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag gillar BfA riktigt mycket än så länge. Framför allt är ju alla dungeons riktigt sköna. (Ett litet undantag är väl Waycrest Manor ) Men overall känns det som en solid expansion!

Mvh
Marcus

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 32GB Kingston Fury Beast 6000Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Med all respekt, påståenden som detta gör att jag skakar på huvudet.
Hur kan du redan påstå att en expansion som inte ens varit ute i en vecka än är den "bästa expansionen hittills"?
Vi vet inte ens hur raidsen kommer se ut...

Hörde ofta att "WoD är den bästa hittills" och "Legion är den bästa hittills" dom första veckorna, sen tvärdog intresset och antalet spelar sjönk. Är alldeles för tidigt att veta om det kommer bli likadant med BfA.

Själv kommer jag vänta med hyllningar tills vi är några patcher inne i expansionen. Vet alldeles för väl hur en patch kan make-or-break en expansion (RIP Cataclysm...)

Skrivet av issue:

Alla.

Sylvanas var badass och rätt sympatisk en gång i tiden, men nu tycker jag snarare att hon blivit en ond, galen megaloman.
(Låter ungefär som Garrosh. Badass och cool i Cataclysm, sen behövde Blizzard en skurk i MoP och då slängde dom Garrosh under bussen med storhetsvansinne och galenskap som följd.)

Skulle inte bli ett dugg förvånad om hon dör i denna expansionen faktiskt. En gång i tiden hade den tanken stört mig, men inte nu längre. Förhoppningsvis blir inte hennes död lika antiklimaktisk som Garrosh blev i WoD...

Skrivet av Gyhlen:

Jag gillar BfA riktigt mycket än så länge. Framför allt är ju alla dungeons riktigt sköna. (Ett litet undantag är väl Waycrest Manor ) Men overall känns det som en solid expansion!

Håller med (förutom Waycrest som nog är min favorit-dungeon hittills )
Expansionen känns solid, men återstår att se om jag spelar om två månader. WoD och Legion kändes också solida men jag slutade spela båda ganska omgående.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Alltså tror inte att det finns någon expansion som kommer kunna hålla hela spelarbasen online under hela sin livslängd längre, kommer vara dropoffs vid 1 månad, 3 månader och 6 månader.

Personligen så tycker jag att det warmode var en riktig höjdare, från wod så har jag spelat en hel del på RP server. Men nu kan jag köra på RP-server men ändå ge mig ut och köra world pvp.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

det som gör detta till den bästa release för mig är att jag slutat raida mythics.
tidigare expansioner så har det bara varit att stressa upp till max lvl, nöta dungeons och annat som ger en fördel i raids (artifaktbajs osv). gjort allt man varit tungen att inför en raid.

nu är de bara chill, spelar klart en zone i taget, läser questar, tittar på miljöerna, myser är bara lvl 116 fortfarande. sen när och om jag har tid så blir de väl normal/hc raid en dag i veckan

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Avstängd

Är battlegrounds fortfarande det enda roliga med wow? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Med all respekt, påståenden som detta gör att jag skakar på huvudet.
Hur kan du redan påstå att en expansion som inte ens varit ute i en vecka än är den "bästa expansionen hittills"?
Vi vet inte ens hur raidsen kommer se ut...

Hörde ofta att "WoD är den bästa hittills" och "Legion är den bästa hittills" dom första veckorna, sen tvärdog intresset och antalet spelar sjönk. Är alldeles för tidigt att veta om det kommer bli likadant med BfA.

Själv kommer jag vänta med hyllningar tills vi är några patcher inne i expansionen. Vet alldeles för väl hur en patch kan make-or-break en expansion (RIP Cataclysm...)

Ingen fara, ganska lätt att svara på ändå.

Det går att se en tydlig trend och en tydlig röd tråd sedan WoD, att Blizzard tar kritiken på allvar och fick en andra vind i Legion.
WoD blev medioker sista året, s.k. content draughten som spelet drogs med. Inget nytt content, stod helt stilla i princip.
Detta inträffade inte i Legion. I Legion lärde de sig läxan och det fanns alltid något att göra i WoW. Legion har hyllats flera gånger för raids, content m.m. och jag har då inte hört någon som lade av efter några veckor bara.
Det var till och med många som kom tillbaka för de hörde att det blivit så pass bra.

Detta koncept kommer ju fortsätta i BfA och förbättras så klart.
Kvalitén och själen i zoner, quester, WQs, dungeons m.m. är på all-time high.
Reviews (som också så klart börjar med "too soon to say anything definitive") hyllar också denna expansion.
Om Blizzard aktivt jobbar emot att göra det bra, ja då kommer det bli som du säger. Gör de som i Legion, eller ännu bättre, så kommer det bli fantastiskt.

Finns mycket mer att skriva om det hela, men med risk för att det blir mer flummigt så håller jag mig till detta för nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Håller med (förutom Waycrest som nog är min favorit-dungeon hittills )
Expansionen känns solid, men återstår att se om jag spelar om två månader. WoD och Legion kändes också solida men jag slutade spela båda ganska omgående.

Haha ja smaken är ju som baken.. Den kommer säkert bli lite av en favorit senare då jag gillar den mörka stilen inne där och bossarna är ganska skoj ändå. Jo men precis, men jag gillar stilen på denna expansionen på ett annat vis. Världen känns mer levande och visst kommer intresset avta men kommer nog inte tröttna så som jag gjorde i WoD te.x.

Mvh

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 32GB Kingston Fury Beast 6000Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3

Permalänk
Medlem

Jag har märkt när jag spelat min druid att "Mark of the Wild" inte längre finns. Hur är det med andra klassers buffar? Skulle det inte vara en grej i BFA, att blizzard återinfört party buffs?

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q