Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008

@Kliiih23:

Om du kollar i inställningarna på Modemet/routern och kollar under Wi-Fi så kanske du har en funktion som heter Bandsteering. Stäng av de och starta om enheten och testa ansluta på nytt sen.

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Ant3:

@Kliiih23:

Om du kollar i inställningarna på Modemet/routern och kollar under Wi-Fi så kanske du har en funktion som heter Bandsteering. Stäng av de och starta om enheten och testa ansluta på nytt sen.

Tipsa nu inte om något som ej kommer fungera i hans fall.

@Kliiih23 använder nu Comhem-modemet/router till en Bredband 2-lina.

Antennkontakten är WAN-porten.
De 4 LAN-portarna är till för utrustning i hemmet (datorer, skrivare). Inte inkommande Internet!

Apple iMac early 2009 (ATI 4850)
Apple Mac mini 2011 (server)
Apple Mac mini 2012 (Plex-server)
Apple Macbook Pro 2011 15-tum (när iPad inte räcker till)
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av iller:

Tipsa nu inte om något som ej kommer fungera i hans fall.

@Kliiih23 använder nu Comhem-modemet/router till en Bredband 2-lina.

Antennkontakten är WAN-porten.
De 4 LAN-portarna är till för utrustning i hemmet (datorer, skrivare). Inte inkommande Internet!

Han hade problem med att vissa enheter inte kunde ansluta till hans Wi-Fi... Hade själv de bekymret och de försvann när jag stängde av Bandsteering så jag fick två separata ( Ett 2.4GHz och ett 5GHz ) Wi-Fi nät.

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Ant3:

Han hade problem med att vissa enheter inte kunde ansluta till hans Wi-Fi... Hade själv de bekymret och de försvann när jag stängde av Bandsteering så jag fick två separata ( Ett 2.4GHz och ett 5GHz ) Wi-Fi nät.

Det är snarare för att han har slut på publika IP-adresser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005

Är det någon som har inställningar för comhems ip-telefoni? Jag vill inte köra deras router (som har analogt telefoniuttag) och app:en de hänvisar till för IOS finns inte i appstore längre. ...så är det någon som lyckats sätta upp comhems ip-telefoni t.ex. på en siemens gigaset (körde det mot min tidigare fiberleverantör utan problem, de var å andra sidan hjälpsamma man att förse en med dylik konfig-information och inte som comhems "koppla in comhem-routern"...

8086k|Asus Z370i|EVGA 1080ti Hybrid SC2|16 GB ram|1 TB Samsung 970 EVO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002

@Mindfighter: Sitter du på fiber eller koax?

Om du har koax så använd router som modem istället och anslut egen router efter det. Telefonin fungerar ändå.

Är det fiber du har så har jag tyvärr ej svaret till dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005

@iller fiber..., vill slippa deras router, känns onödigt med router-router bara för att få tfn.

Skickades från m.sweclockers.com

8086k|Asus Z370i|EVGA 1080ti Hybrid SC2|16 GB ram|1 TB Samsung 970 EVO

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Idag tappade mitt modem kontakten och stod bara och blinkade. Det skedde i samband med ett ordentligt åskväder som passerade stan. När det lugnat ner sig provade jag att starta om modemet. Nu fungerar det igen.
Detta sagt som en hälsning till alla som blir upprörda av uppmaningen att starta om modemet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av WZY:

Gött, flyttat till en lägenhet och försökt få igång deras Wi-fi Hub C2 men den får ej kontakt med internet. Download lampan lyser men upload blinkar. Coax har jag skruvat tills det tog stop men den är ca 5mm från huben men går ej att skruva mer så antar att den är korrekt i skruvad. Några idéer? Har gjort dom gamla vanliga tricksen...

Skickades från m.sweclockers.com

Ring deras support. De har öppet 8-21 vardagar.
https://www.comhem.se/kundservice/kontakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Hej!

Har lite problem med mitt internet. Sitter på en 500/50 mbit/s från comhem just nu. Men väldigt ofta dör internet när jag sitter i ett game. Internet dör i 30 sekunder sen kommer det igång igen. Känns väldigt problematiskt när det sker väldigt ofta. Vi har fått en nu router från comhem. Jag har provat att byta lanportar och jag kör även med en Cat 6 kabel.
Det sitter även en splitter som har max 100mbit/s. Min kabel sitter däremot direkt i router.
Min lillebror har samma problem på sin dator.
Det är just när jag spelar som jag märker det. Har haft detta problem i några månader men det blir inte bättre. Jag har startat om routern och det gör ingen skillnad. Gamla router hade vi samma problem med. Har gjort en nätverks återställning på min dator. Har även testat att byta lan portar (vet inte riktigt om det gör någon skillnad).
Kan någon ge lite förslag på vad jag kan göra eller tagga mig om det finns något äldre inlägg i denna tråd som kanske har en lösning? Då comhem inte vill hjälpa mig.
Sorry om det är lite rörigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2002

Går det att byta DNS på Com Hem Wifi Hub C1? Hittar det ej isåfall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköööping
Registrerad
Dec 2007

Någon som haft problem med den nya kabelmodem/routern? Mina enheter då främst smartphones tappar nätverket väldigt frekvent, de har reserverad ip. Bandsteering är aktiverat så det funderar jag på att stänga av.

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westeros, Sverige
Registrerad
Nov 2007

Mycket avbrott senaste tiden (bredband 100/10). Har haft tre längre avbrott bara i år. Illa.

Lekmaskinen || Surfplattan || Fabbeluren

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av FabriciusRex:

Mycket avbrott senaste tiden (bredband 100/10). Har haft tre längre avbrott bara i år. Illa.

Det är bra att skriva i vilket område problemen förekommer. Comhem omfattar hela Sverige och det finns säkert områden som fungerar bra och andra som fungerar mindre bra. Ofta sitter man på ett fastighetsnät som är kopplat till Comhem. Om fastighetsnätet går ner är det fastighetsägarens ansvar.
Det är alltså bra att vara tydlig när man skriver om driftproblem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012

Tre längre avbrott på en vecka... 33 minuter kö, jaja jag väntar väl.

Chassi: Fractal Design Node 202 | CPU: Intel 6700 | Kylare: Noctua NH-L12 | Ram: 16 GB DDR4 | GPU: ZOTAC GeForce GTX 970 4GB | MB: MSI H170i Pro AC | PSU: Corsair SF450 | SSD: Samsung 960 EVO |
Skärm: Asus VG278H | Ljud: HD650+NuForce uDAC 3 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Nov 2006

C1 router här, någon som testat Domain Blocking? (Vill få bort Ad's från min TV). Jag testa då att lägga in paulallen.com (Microsoft Co-Founder, vilket är en sida jag aldrig kommer besöka ändå) för att se om det verkligen fungera men ... den laddar sidan utan problem, any ideas?

https://ibb.co/ingnWU

SPELBURK: DEFiNE R3 | i7 7700k + NH-U12P | MSi Z2770 PR0 | GiGABYTE 1080 Ti OC | CORSAiR HX 650W | CORSAiR 3200MHZ 16GB | SSD: iNTEL 120GB / CORSAiR LE 960GB | ACER PREDATOR X34A ULTRA-WiDE | LOGiTECH PRO GAMING+FUNC SURFACE 1030L | DEViCES: MACBOOK PRO 13" RETiNA MiD-2014 | SAMSUNG S8 | iPAD MiNi 2.... toaunderhållning.