Tom`s hardware gör det igen! "Just Buy It: Why Nvidia RTX GPUs Are Worth the Money"

Permalänk
Medlem

Tom`s hardware gör det igen! "Just Buy It: Why Nvidia RTX GPUs Are Worth the Money"

Tom´s hardware har tydligen sålt sig igen! Denna gång till Nvidia! Är Intel pengarna äntligen slut eller är det dags att pensionera sig på Nvidias bekostnad?

Gamers Nexus går igenom detta skämt till artikeln och visar hur lågt Toms Hardware har sjunkit...

Permalänk
Medlem

@ArtMan:

Vilka fanatiska argument dem kommer med.
Jag måste beställa ett nu får ta några sms-lån.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Underbart! Älskar att de kallar sin egen kollega ”price-panicked pundit” men att påtala att livet passerar i revy utan ray tracing om man inte köper är ju humorguldmedalj!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Steve på GN ftw. Han är så skön.
Vilken tomte på Toms...

Permalänk
Medlem

Gillar inte när GN gör gnäll videos.
När 98% av deras material är sakligt och väl genomtänkt sticker de få "rants" dom gör verkligen ut som onödiga.
Hoppas att det inte är stress som får dom att tycka att dessa (få) videos är en bra ide.

Permalänk
Medlem

Helt otrolig artikel, satt först som en fågelholk och på slutet bara garva. Riktigt rolig lördagslektyr. Hoppas de fick ordentligt betalt. Alltså RIKTIGT ordentligt.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Gillar inte när GN gör gnäll videos.
När 98% av deras material är sakligt och väl genomtänkt sticker de få "rants" dom gör verkligen ut som onödiga.
Hoppas att det inte är stress som får dom att tycka att dessa (få) videos är en bra ide.

Är ju inte direkt en gnäll video, de görs ju troligen för att belysa problemet iom att många konsumenter inte är så kritiska som de borde vara.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Gillar inte när GN gör gnäll videos.
När 98% av deras material är sakligt och väl genomtänkt sticker de få "rants" dom gör verkligen ut som onödiga.
Hoppas att det inte är stress som får dom att tycka att dessa (få) videos är en bra ide.

Jag tycker ändå att denna videon var relativt saklig och framförallt väl genomtänkt. De går igenom argumenten i artikeln och plockar isär dem.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Är ju inte direkt en gnäll video, de görs ju troligen för att belysa problemet iom att många konsumenter inte är så kritiska som de borde vara.

Ett annat exempel är när han spyr galla över Synology när deras NAS gått sönder.
Vet inte om han förväntade sig enterprise support på en konsument NAS eller nåt.
Och med en snabb sökning hade dom kunnat bespara oss den lite pinsamma videon.

NAS'en fungerar med en helt vanlig ATX nätdel (oftast den som ger upp).
Och utöver det så kan man stoppa i sina diskar i en vanlig Linux dist och komma åt sin data den vägen.

Som sagt, jag föredrar vanliga GN's sakliga och objektiva material framför "jag har jobbat 22 timmar om dygnet i 6 veckor" videos.
Är genuint oroad över kanalen, inte ovanligt att kanaler kollapsar efter flytt eller andra större investeringar.

Permalänk
Inaktiv

De vill ha uppmärksamhet få fler läsare och mer reklampengar, mer komplicerat än så är det inte.
Alla vettiga recensenter för Nvidas 2000 serie borde till vanliga konsumenter ge rådet: Att nu varken förboka ett 2080Ti eller att köpa ett 1080Ti tills vi har fått mer information.

Det skulle kunna hända att 1080Ti efteråt sjunker i pris och den kanske blir ett bättre alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ett annat exempel är när han spyr galla över Synology när deras NAS gått sönder.
Vet inte om han förväntade sig enterprise support på en konsument NAS eller nåt.
Och med en snabb sökning hade dom kunnat bespara oss den lite pinsamma videon.

NAS'en fungerar med en helt vanlig ATX nätdel (oftast den som ger upp).
Och utöver det så kan man stoppa i sina diskar i en vanlig Linux dist och komma åt sin data den vägen.

Har inte sett den så kan inte uttala mig om den men denna videon är ju som sagt inte direkt en gnäll video.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Gillar inte när GN gör gnäll videos.
När 98% av deras material är sakligt och väl genomtänkt sticker de få "rants" dom gör verkligen ut som onödiga.
Hoppas att det inte är stress som får dom att tycka att dessa (få) videos är en bra ide.

Tycker det är tvärtom. När det väl kommer en sån video från GN ger det mer tyngd bakom eftersom dom inte hoppar in i allt onödigt drama.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tycker det var en bra video. Är bra att det blir uppmärksammat då nån är solklart mutad.
Att vinkla saker är en sak, men att utnyttja en maktposition som neutral för att lura folk med lögner och verbal diarré tycker jag ska uppmärksammas.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Tycker det var en bra video. Är bra att det blir uppmärksammat då nån är solklart mutad.
Att vinkla saker är en sak, men att utnyttja en maktposition som neutral för att lura folk med lögner och verbal diarré tycker jag ska uppmärksammas.

Mutad ?
Vad jag ser av THG's onödiga lilla "rant" är någon som har ett skevt perspektiv på saker och ting.
Men i grund och botten har han ju en poäng.
Har du medlen att uppgradera tidigt så gör det, då kan du njuta av allt nytt *bling* som erbjuds en längre tid.
Och jag misstänker att som en stor site där det regnar exklusiv gratis hårdvara året om så är det lätt att glömma bort oss dödliga som inte har obegränsade resurser.
Det kan ju även vara så att THG har de nya korten och artikeln var ett illa dolt sätt att ge oss en glimt om hur de presterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Mutad ?
Vad jag ser av THG's onödiga lilla "rant" är någon som har ett skevt perspektiv på saker och ting.
Men i grund och botten har han ju en poäng.
Har du medlen att uppgradera tidigt så gör det, då kan du njuta av allt nytt *bling* som erbjuds en längre tid.
Och jag misstänker att som en stor site där det regnar exklusiv gratis hårdvara året om så är det lätt att glömma bort oss dödliga som inte har obegränsade resurser.
Det kan ju även vara så att THG har de nya korten och artikeln var ett illa dolt sätt att ge oss en glimt om hur de presterar.

Fast hur de presterar är ju egentligen oväsentligt enligt artikeln, du "ska köpa" oavsett enligt den. Det är ju som att säga att alla måste köpa en Tesla av samma anledningar, det är larv.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Mutad ?
Vad jag ser av THG's onödiga lilla "rant" är någon som har ett skevt perspektiv på saker och ting.
Men i grund och botten har han ju en poäng.
Har du medlen att uppgradera tidigt så gör det, då kan du njuta av allt nytt *bling* som erbjuds en längre tid.
Och jag misstänker att som en stor site där det regnar exklusiv gratis hårdvara året om så är det lätt att glömma bort oss dödliga som inte har obegränsade resurser.
Det kan ju även vara så att THG har de nya korten och artikeln var ett illa dolt sätt att ge oss en glimt om hur de presterar.

Nej, det är inte skevt perspektiv. Det är ren idioti av en site som baseras på *hårdvaru recensioner* att rekommendera folk köper hårdvara bara för att det är nytt och utan att veta nånting om prestandan, speciellt när Nvidia fortsätter att vara väldigt diffusa med hur korten faktiskt presterar.

Jag kan också säga köp ett RTX2080Ti om du har pengar att slänga bort och vill ha ett nytt kort. Där, hela artikeln i en mening. Resten av den är bokstavligen talat bara verbal diarré för att blidka Nvidia. För det är uppenbarligen det som artikeln går ut på. "Titta Nvidia, vi säger inte bara vänta och köp, vi säger köp köp köp genast spring ut och preordra nu! Det är väl bra av oss? Snälla banna oss inte från att få gratis hårdvara."

För det är det Nvidia börjat göra med sites som klagar. Toms Hardware bestämde sig att agera snabbt, inte ge ett annat "perspektiv".

Permalänk
Medlem

Om man tror att man vill ha ett RTXkort och inte har förbokat så kan man ju gå och vänta bra länge på det.

Permalänk
Medlem

suverän video

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplanet:

Om man tror att man vill ha ett RTXkort och inte har förbokat så kan man ju gå och vänta bra länge på det.

Hur vet du det? Beror ju på massor av olika faktorer som är omöjliga att förutspå nu, det kan lika gärna vara så att alla butiker har hyllorna fulla.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Er det noen her på SweClockers som leser kommentarene nedenfor selve artikkelen? Fleste av disse kommentarene er ganske kritiske overfor måten forfatteren legger frem sine argument, en nevner at det hele virke å være mest et forsøk på skape gruppe press til å kjøpe noe ingen kan vite sikkert hvordan det vil funke når det kommer til stykke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Nej, det är inte skevt perspektiv. Det är ren idioti av en site som baseras på *hårdvaru recensioner* att rekommendera folk köper hårdvara bara för att det är nytt och utan att veta nånting om prestandan, speciellt när Nvidia fortsätter att vara väldigt diffusa med hur korten faktiskt presterar.

Jag kan också säga köp ett RTX2080Ti om du har pengar att slänga bort och vill ha ett nytt kort. Där, hela artikeln i en mening. Resten av den är bokstavligen talat bara verbal diarré för att blidka Nvidia. För det är uppenbarligen det som artikeln går ut på. "Titta Nvidia, vi säger inte bara vänta och köp, vi säger köp köp köp genast spring ut och preordra nu! Det är väl bra av oss? Snälla banna oss inte från att få gratis hårdvara."

För det är det Nvidia börjat göra med sites som klagar. Toms Hardware bestämde sig att agera snabbt, inte ge ett annat "perspektiv".

Når er jo Avram Piltch også editor-in-chief for THG, så da kan jo en forvente en litt mere velbegrunnet artikkel fra noen som har en slik stilling innenfor THG konsernet.

Permalänk
Medlem

AdBlock och UBlock Origin har båda lagt till Tom's Hardware till deras senaste listor för reklamblockering. AdBlock Plus har dock fått betalt av både Tom's Hardware och nVidia för att inte göra det.

Permalänk
Medlem

He e ba å köp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flygplanet:

Om man tror att man vill ha ett RTXkort och inte har förbokat så kan man ju gå och vänta bra länge på det.

För mycket pengar för att en stor skara ska hosta fram den snart. Det är skillnad på mobiltelefon där folk i större utsträckning köper den på avbetalning iform av abonnemang + extra avgift. Det enda risken jag direkt ser är låg produktion från nvida om det skulle ske.

Jag är för övrigt anti emot att förboka alla hårdvaror utan tester, då även toppmärken har gjort dåliga saker. Undantag gäller marginella uppgraderingar där man ser risken som liten. Med just 2080Ti så ser jag den största risken att den ej presterar som man förväntar sig, det blir nästan 15000 kr - värdet av ens gamla som man får lägga ut.
De flesta av oss ser ej 15 000kr som en försumbar skillnad.

Rent kvalitetsmässigt så är jag inte ett dugg rädd för just 2080Ti, problemet där ligger nog i att köpa kort från en billig okänd grafikkort tillverkare som har snålat in på allt. Men då i princip ingen i sverige kommer göra just detta så blir det ett ickeproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Mutad ?
Vad jag ser av THG's onödiga lilla "rant" är någon som har ett skevt perspektiv på saker och ting.
Men i grund och botten har han ju en poäng.
Har du medlen att uppgradera tidigt så gör det, då kan du njuta av allt nytt *bling* som erbjuds en längre tid.
Och jag misstänker att som en stor site där det regnar exklusiv gratis hårdvara året om så är det lätt att glömma bort oss dödliga som inte har obegränsade resurser.
Det kan ju även vara så att THG har de nya korten och artikeln var ett illa dolt sätt att ge oss en glimt om hur de presterar.

Om vi bortser från priset. Hur många spel har raytracing nu? Hur mycket bättre än 1080ti presterar det i dagens spel? Att vara testpilot åt Nvidia kräver att dom skänker korten. Betala fullpris för nåt med finesser man inte kan använda med okänd prestanda i det man ska göra? Pass

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Gigantrix:

Er det noen her på SweClockers som leser kommentarene nedenfor selve artikkelen? Fleste av disse kommentarene er ganske kritiske overfor måten forfatteren legger frem sine argument, en nevner at det hele virke å være mest et forsøk på skape gruppe press til å kjøpe noe ingen kan vite sikkert hvordan det vil funke når det kommer til stykke.

Kommentarerna är inte nådiga.
Tror inte att jag hittar en positiv kommentar, de sågar honom jäms med fotknölarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Vilken fruktansvärd röst han den långhårige snubben har, t.o.m värre än Linus tech tips att lyssna på.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Vilken fruktansvärd röst han den långhårige snubben har, t.o.m värre än Linus tech tips att lyssna på.

Men man vänjer sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ragnarok:

Vilken fruktansvärd röst han den långhårige snubben har, t.o.m värre än Linus tech tips att lyssna på.

Han borde klippa sig och skaffa ett riktigt jobb.
Gillar överlag inte Youtube artiklar, jag föredrar att läsa.
Nu behöver man inte titta på Youtube, räcker med läsa Toms kommentators fält.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av skippy_pewpew:

Men man vänjer sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Man måste vänja sig...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |