Tom`s hardware gör det igen! "Just Buy It: Why Nvidia RTX GPUs Are Worth the Money"

Permalänk
Medlem

En viktig poäng när det gäller artikeln och videon är att det handlar om USA.

I Sverige finns det en lagdstagdad rätt att om du beställer en vara från en svensk handlare via internet så har du rätt att prova dem och skicka tillbaka den och behöver egentligen bara stå för returfrakten (med då vissa undantag, tex hygienprodukter).

Den rättigheten finns inte i USA, utan det är helt upp till försäljaren och de erbjuder det eller inte. Och gör det de så får du oftast inte tillbaka hela priset. Tex newegg betalar bara tillbaka 85% av varans kostnad, så hade reglerna varit samma här om man köpt ett 2080Ti för 14500kr och skickade tillbaka det, efter man öppnat och testat det, så hade man bara fått tillbaka 12325kr, dvs 2175kr mindre... Och så måste man också betala frakten tillbaka.

Vilket gör det ännu viktigare att inte köpa grisen i säcken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

En snällare tolkning är att de vill presentera en artikel för vardera sidan.

Genom att en part går till attack mot den andra genom personangrepp och överdrivna känsloargument? Känns som det finns betydligt mognare och bättre sätt att göra detta på.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Genom att en part går till attack mot den andra genom personangrepp och överdrivna känsloargument? Känns som det finns betydligt mognare och bättre sätt att göra detta på.

Ja, det är en usel artikel som sagt.

Permalänk
Medlem

@Flopper: Glöm inte av en i9900k med! Gissar på ett svenskt pris runt 10k.

Dags att börja äta skorpor och spara lite pengar ett tag, för jag måste ju få uppleva strålspårning innan jag blir för gammal!

Visa signatur

| 9800X3D @5.4GHz | 9070 XT @3300 MHz | DDR5 @6400 MHz | Asus X870-P | Samsung 9100 PRO M2 | Corsair RM750x | MSI MAG 32" OLED | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Dags att börja äta skorpor och spara lite pengar ett tag, för jag måste ju få uppleva strålspårning innan jag blir för gammal!

Ett liv utan strålspårning är inte värt att leva.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av pskjonte:

Skrivet av ClintBeastwood:

Ett liv utan strålspårning är inte värt att leva.

Vi har ju ännu bättre strålspårning IRL.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |