Permalänk

Battlestation Royale - Fortnite case mod

Hei!

Er helt ny på forumet, men ble tipset om å legge ut bilde/video av Battlestation Royale her. Har tidligere hørt mye om Sweclockers (mye bra work!!) men her i Norge er det desverre ikke noe som Sweclockers.

Litt om meg: Jeg er 19 år, og sammen med min business partner fra Tyskland holder vi på med å starte opp en case modding nettbutikk. Begynte med PC bygging og modding ca 3-4 år siden. Jeg bygger ikke case mods så ofte, da jeg foretrekker å heller lage noen få i året men virkelig gjøre de unike.

Vi har samarbeidet med Komplett.no på dette prosjektet, og bygde Battlestation Royale for å være et blikkfang på lang avstand, samtidig som det er detaljert up-close. Det var et veldig morsomt prosjekt, men veldig stressende da vi ble ferdige med byggingen 5 timer ETTER vi burde ha kjørt til Sverige for dreamhack. Oops! Vi fokuserte veldig mye på å trekke designelementer fra spillet, fra farger til objekter osv osv slik at det ikke er noe tvil om hva temaet på PCen er.

Jeg lastet akkurat opp videoprosjektet på youtube, og vil gjerne høre hva dere synes Jeg pleier ikke å lage build logs med bilder og tekst, men forteller heller den samme historien med videoproduksjon hvor jeg har litt mer kreativ frihet til å prøve meg på spennende edits.

Videoen kan du se her:

Beklager for clickbaity video title på forhånd, men det må til når man har liten youtube kanal hehe.

Spec list her:
Case: Corsair 500D
Motherboard: MSI X299 Gaming M7 ACK
CPU: i9-7980XE
GPU: 2x MSI GTX 1080Ti Aero
RAM: 128 GB HyperX Fury
Storage: 2x 500gb m.2 SSD (HyperX), 2x 500gb 2,5’ SSD (HyperX), 1x Intel Optane 900P 280GB
PSU: Corsair 1000W
Cooling: EKWB Watercooling

Håper dere liker videoen og bildene! Vi tar gjerne imot konstruktiv kritikk slik at vi kan forbedre filmproduksjon for fremtiden.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om hur man tycker om spelet, men satan det här var välgjort. 5/5

Permalänk
Proffsmoddare

Kul! Riktigt snyggt bygge Kristian! Var även extra kul att få se det live på DHS18 och kunna snacka med dig. Unikt och välgjort, speciellt lackeringen var kanon!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Jag brukar gilla stilrent, få färger etc. Men denna ställer till det i hjärnan, blir fulsnyggt men hjärnan säger bara snyggt.

Riktigt nice.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Tusen takk for fine kommentarer! Er også glad i clean stil, men noen ganger er det litt gøy å være ekstrem hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Wow, vad häftigt!
Påminner om ett fullspäckat flipperspel med en massa detaljer.

Jag blev lite förvånad över U-kurvan vid grafikkorten, fungerar det?

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat!! Älskar färgerna och detaljerna!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jäkligt välbyggd case mod och även välproducerad video osv. Mycket proffsigt intryck överlag!

Kändes taskigt att inte ge det maxbetyg, men stilen är helt enkelt för långt ifrån vad jag personligen gillar.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Fult, men snyggt och välgjort

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Fult, men snyggt och välgjort

Som sagt, välgjort men fult. Inget jag skulle vilja ha

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Fint bygge, du har talang, bra jobbat! ger det 4/5. Lila matchar inte grönt i mina ögon. Fortsätt med det du gör

Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte får ihop vattelopen till GPUerna, är väll okej att parallellkoppla korten men den extra böjen kortsluter flödet? Flödet till GPUerna blir i princip noll?

Permalänk
Medlem

Snyggt. Ett riktigt showcase! Skulle naturligtvis se för jäkligt hemma men som showcase får det 5/5.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite kluven här, det är ju riktigt bra jobbat och super fint arbete. Märker att det lagts mycket jobb på detaljerna, men resultatet är ju inte (i mon mening) snyggt.
Lite som att se en grymt bra motivlackad bil med ett fult motiv, man beundrar skickligheten men inte resultatet.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Sötast

Riktigt bra video!

Permalänk
Medlem

Visst är det en massiv dator men är det inte lite väl overkill för ett spel som FN?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Riktigt häftigt bygge! Gillar detaljerna skarpt!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge! Roligt att ha fått vara med er på DH och ställa ut den också!

Permalänk

Epiic!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@MercoMods:
Helvete vad snyggt gjort, keep on the good work!

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt läckert! Ska det vara moddat ska det vara över the top, vilket det här är. 5/5!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Hey igjen! Takk for alle positive ord.

Skal være ærlig, det er veldig gøy å poste i et voksent miljø som Sweclockers

Overalt ellers: «FORTNITE IS GAY!!!!»
Sweclockers members: «Liker ikke tema (personlig preferanse) men veldig bra jobbet!»

Når jeg postet videoen ble vi litt skuffet fordi vi forventet litt hate, men plutselig ble det 80% harte comments (youtube/facebook/osv) bare på grunn av Fortnite theme, pluss at pcen er «for sterk for fortnite» og andre tullegrunner til mean comments. Men her virker det som folk virkelig skjønner arbeidstimene bak prosjektet

Mitt neste prosjekt blir en Battlefield V theme PC basert på «Slaget i Narvik» hvor tyskerne tapte for første gang i WW2. Gleder meg til å vise dere det!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men för helvete.... Va det skall finnas folk med talang!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Härligt överflöd av kreativitet! 5/5 LÄTT!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Avstängd

5/5

Visa signatur

I7 8700k
MSI RTX 2080Ti
Corsair 16GB LPX DDR4 8X2
Fractal Design Define C
Nick: Saman1820

Permalänk
Medlem

Sjukt häftig! Kanske lite för mycket för min del så den nästan blir rörig men tror det upplevs bättre i verkligheten. Bra jobbat