Permalänk
Medlem

Inbyggd Magic Mirror

Tänkte dela med mig om mitt spegelbygge. Den visar blandad info med Magic Mirror.

I samband med att jag renoverade köket fick jag en unik möjlighet att snygga till detta.

Det första jag gjorde vara att fixa till en ram.

Viktigt att få den helt rak- Limmade ihop den sen.

Sen var det dags att göra sönder den helt nya skärmen.

Då jag gjorde om hemma passade jag på att fixa ett infällt utrymme i väggen för spegeln. Satte in ström samt kopplade även in ventilation till skärmen och raspberryn.

Inluftventilen är kopplad till till en ventil bakom spegeln

Fästet på plats med

Och spraymåade hela ramen

3d printade ett skal till raspberryn så den sitter fast bra i ramen.

Och så in med allt inne i ramen

Färdiga resultatet

Jag använder riktigt tvåvägsglas då det såg betydligt bättre ut än film.

Och sett från lite håll

Kollade även av med värmekameran så allt verkade bra.

Hela bygget finns på www,planet4.se eller som film på https://www.youtube.com/watch?v=E-yroqxMnQA

Besök galleriet här

Visa signatur

Freddan

Permalänk
Medlem

Finns inte mycket att säga. Det är vad det är...Och det är sjukt jävla snyggt! 5/5 Det värmer hjärtat när jag ser att man gått all in utan att tumma på något

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Fräckt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sjukt jävla snyggt, ska stjäla ideén nån dag.

Permalänk
Medlem

Grymt. Vad använde du som spegel?

Visa signatur

MSI 845 Ultra (MS-6398) - P4 2GHz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Fy fan vad snyggt, och det ser lätt ut att göra också. Riktigt synd att jag inte har någon plats att ha det på.

Permalänk
Medlem

Hey, great smart mirror. I have been wanting to build one here in Sweden but I am finding it impossible to source a two-way mirror. Did you have to import yours from the USA?

Permalänk
Medlem

Coolt börjar spåna på en ide, på något liknade humma man borde kunna fixa google assistant på raspberry pi

Permalänk
Medlem

@RoyceNZ: thanks. I was able to fin it in a local shop in mölndal. Check my blog ar planet4.se. Have the exact modell there. Or call your local glass supplier and ask for pilkington.

Visa signatur

Freddan

Permalänk
Medlem
Skrivet av planet4:

@RoyceNZ: thanks. I was able to fin it in a local shop in mölndal. Check my blog ar planet4.se. Have the exact modell there. Or call your local glass supplier and ask for pilkington.

Cheers man, I'll have a look around here in Norrköping

Permalänk
Medlem

Himla häftigt och snyggt bygge! I like

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Medlem

Lite 6:e dagen över den där.

Permalänk
Medlem

Vad använder du för dimension på virket för ramen? Jag byggde en likadan för något år sen men tog nog i lite för mycket i jag trodde var minsta tjockleken på ramen för att orka hålla uppe skärmen + glaset. Resultatet blev en väldigt klumpig och tung pjäs som typ inte går att hänga upp
Vad tror du skulle vara minimum dimensionen på virket för att orka hålla uppe det hela om man skulle bara fästa det i ramen? dvs inte ha den inbyggd

Permalänk
Medlem

@twix112: Jag tror det var samma 20x60. Finhyvlat. Jag limmade det gansla väl och det håller bra. Kanske hade du en förstor skärm?

Visa signatur

Freddan

Permalänk
Medlem

Vill ha! Får väl försöka ge mig på't

Riktigt bra bygge, högsta betyg!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Så coolt! Vore kul att försöka ge sig på någon gång.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Bra jobbat!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Nice, riktigt coolt.
Finns på min lista att kanske göra en dag.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk

Coolt, men är det bara jag som reagerar på att ventilen bredvid sitter upp och ner?

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Kul ide.
Som ventilationstekniker blir man alltid lite fundersam.

Hur går din tankar kring kondens i utrymmet? Speciellt i vinter när det blir kallt ute.
Hur kommer luften ut från själva utrymmet ut i rummet? har du borrat hål eller är det någon glipa som inte syns på bilden?
Hur kontrollerar du att det verkligen kommer in någon luft när allt är monterat och tryckfall kan uppkomma mot intagsventilen?

Permalänk
Medlem

Den där gula saken på första bilden som du använder för att få fina vinklar, vart köper man sådan o vad heter det?

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt snyggt!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Wow! Absolut någonting som gärna skulle få sitta i min hall. Kanske man ger sig på något sådant i framtiden.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Den där gula saken på första bilden som du använder för att få fina vinklar, vart köper man sådan o vad heter det?

Brukar gå under namnet "geringslåda". Var specifikt den gula kommer ifrån vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Den där gula saken på första bilden som du använder för att få fina vinklar, vart köper man sådan o vad heter det?

Jag köpte min såg med justerbar vinklar på Klass Och Olson för 400 spänn. Rekommenderas starkt (kika min Pinewood galleri för bilder).

Permalänk
Medlem

@Triton242: Hur tänker du att kondens ska uppstå när kall luft kommer in i varmt utrymme, är det genom kompression eller hur fungerar det?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

@Triton242: Hur tänker du att kondens ska uppstå när kall luft kommer in i varmt utrymme, är det genom kompression eller hur fungerar det?

När varm luft möter den kalla luften i lågt ventilerade utrymmen kyls den ner beroende på temperaturskillnad och luftfuktighet i den varma och kalla luften och kondens bildas. Mycket vanligt resultat när man tar in uteluft rakt in i apparatskåp tex vintertid som vissa har dille på.

Permalänk
Medlem

Riktigt fränt!

Skickades från m.sweclockers.com