Permalänk
Avstängd

När handlar ni julklappar?

Jag fick nyligen reklam i e-postinkorgen där det stod, "Våga vägra traditioner" där det första talade om att "i år ska du minsann inte köpa julkklappar den 23:e december".

Då ställer jag mig frågan: när handlar ni egentligen julklappar?

Själv handlar jag dem i november för jag orkar inte med allt folk. I många fall så beställer jag från nätet och om jag då beställer i god tid (i november) så behöver jag inte oroa mig om eventuella krångel med leveransen/posten.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt några, men min tjej fixade färdigt alla sina för två veckor sedan... :'D

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk

Jag eller snarare damen min började handla någon gång i augusti, men det är väl nu som man börjat handla på allvar.
Det är rätt skönt att vara ute tidigt att slippa stressen och verkligen kunna leta efter den perfekta presenten istället för att blocka första bästa plasttomte och slå in den i gammla strumpor.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Brukar köpa dem i november ( då jag avskyr folk som jag inte får tackla pga att de tränger sig i kassor, inte har allmänt hyffs, stannar längst ner i rulltrappor osv. osv. )

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Man borde ju egentligen skjuta någon vecka på julklapparna och handla på mellandagsrean/alla "jag vill inte ha det här men vågar inte be om kvitto"-annonser som kommer upp på Blocket...

Man nämner det varje år men likförbannat så gör man det aldrig

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598

Permalänk
Medlem

Aldrig. Håller inte på med julklappar längre.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Kanske en omröstning vore på sin plats? Jag handlar majoriteten i oktober och senast i november. Detta kommer från när jag var studerande (både gymnasiet och universitet) när man oftast tog någon sorts ledighet i december. Ledighet innebär ofta att man gör någonting som kostar pengar. Om jag då behöver köpa julklappar och bekosta dessa aktiviteter samma månad så har pengarna tagit slut och någon del fick bli lidande. Bara en bonus att det är lugnare i butikerna.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Aldrig. Det är bra länge sedan jag började förklara för omgivningen att jag inte önskade få och inte heller tänker ge några julklappar. Spontana gåvor närsom och efter behov - absolut, men inte en hel högtid i konsumismens tecken.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Köper egentligen bara julklappar till min dotter och hon har redan fått sin.
Men kommer väl shoppa lite kläder eller någon leksak så det blir något paket från mig under granen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Aldrig. Det är bra länge sedan jag började förklara för omgivningen att jag inte önskade få och inte heller tänker ge några julklappar. Spontana gåvor närsom och efter behov - absolut, men inte en hel högtid i konsumismens tecken.

Ja, jag har en sån "Julafton" med där jag köpte en julklapp till varje familjemedlem men bad om att inte få något själv.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Köper lite under hela året. Eller letar upp något och sedan väntar på en bra deal.

Permalänk
Avstängd

Blir tills nästa månad jag köper nåt litet till sambon.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

I våran släkt så köper vi bara julklappar till barnen, och de beställs på nätet under november och december.

Sen köper man självklart något till sin bättre hälft om man har en sådan vi tidpunkten.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk

November. Jag älskar hösten, september och oktober med klara färger, vill inte veta av några julförberedelser då.

En bit in i november har alla löv trillat av och det finns inte så mycket mer kvar av året, utom den stundande tiden med advent, Lucia, juldagarna, nyår och, in på början av kommande år, trettonhelgen.

Permalänk
Medlem

Vi har slutat att handla klappar tack och lov.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Har börjat lite smått, men köper ENDAST till barnen. Vuxna kan väl gott köpa sina egna prylar istället för att "byta" saker med varann

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Skrivet av HlMSELF:

Man borde ju egentligen skjuta någon vecka på julklapparna och handla på mellandagsrean

Köp en Juliansk kalender. börja handla dagen efter Nyårsdagen under januarirean och fira jul 7 januari.

Permalänk
Medlem

November/december, försökte ett år att få samtliga att inte köpa julklappar men det blev sån himla uppståndelse och jag var rätt så ensam om att tycka att det kanske var dags att sluta med det..

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk

Jag undrar om barn av i dag egentligen vill ha samma saker i samma utsträckning som under tidigare decennier, mer än lite leksaker och någon bok? Så mycket finns ju på Internet.

CD-skivor? Musiken ligger ju på Spotify.
DVD? Filmer och TV-serier är lättillgängliga över Netflix.

och så vidare. Då kanske man lika gärna kan dra ner på julklappar och födelsedagspresenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Aldrig. Håller inte på med julklappar längre.

Samma här. Säkert 30 år sedan jag slutade med det. Det jag köper är väl till mig själv då, men det händer sällan vid julafton

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Tar mina döttrar till en leksaksaffär och låter de köpa det de verkligen vill ha. Så onödigt att köpa massa plast som bara kommer lekas med någon dag.