Hej kan ni hjälpa mig, jag var korkad och gjorde fel med bärbar hårddisk ?

Permalänk
Medlem

Hej kan ni hjälpa mig, jag var korkad och gjorde fel med bärbar hårddisk ?

Skulle fixa win 10 installations usb till sonen, var trött och tog fel nummer i programmet. Raderade 2 TB data från min 3 TB bärbara hårddisk. Har förlikat mig med förlusten..hade trots allt backup på det absolut viktigaste som foton etc....

som det ser ut nu står det endast esd-usb på 32 gb min bärbara...kollade i partitioner och det finns 2 stora samt esd-usb...

Hur formaterar jag den så den blir som vanligt igen ? 1 partition på 3 gb som windows kan se ?

win 7

Oerhört tacksam för hjälp...

Mvh Mikael

Permalänk
Medlem

@Nubnoob: om du kan starta windows. Ladda ner denna programvara och följ guiden och läs igenom allt minst 2-3 ggr innan du klickar på next next next ok ok osv. Så blir det rätt. Denna programvara är helt gratis och byggd för Windows hemanvändare. Med den kan du lösa det du villl grafiskt innifrån Windows. När du accepterat alla ändringar kommer Windows starta om och slå ihop dina partioner så att det blir 3 TB som du vill. Programmet hittar du här:
https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Permalänk
Medlem

Det går inte att bara gå in i diskhanteraren i windows och radera alla pertitioner på den, och sen skapa en ny partition över hela disken?

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem
Skrivet av maskeradmannen:

Det går inte att bara gå in i diskhanteraren i windows och radera alla pertitioner på den, och sen skapa en ny partition över hela disken?

Kunde ta bort den ena partitionen men inte andra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dl380g7:

@Nubnoob: om du kan starta windows. Ladda ner denna programvara och följ guiden och läs igenom allt minst 2-3 ggr innan du klickar på next next next ok ok osv. Så blir det rätt. Denna programvara är helt gratis och byggd för Windows hemanvändare. Med den kan du lösa det du villl grafiskt innifrån Windows. När du accepterat alla ändringar kommer Windows starta om och slå ihop dina partioner så att det blir 3 TB som du vill. Programmet hittar du här:
https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

använde ett annat program och fick tillbaka all plats... adios till all info dock..men...tackar

Permalänk
Medlem

ofta går det att rädda data som man råkat fippla bort av misstag, men då ska man påbörja detta innan man börjar fylla disken med saker igen..
jag har använt mig av en programvara som heter diskdigger för att hjälpa vänner och bekanta med detta, kanske värt att kika upp?

Visa signatur

Oiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Algen:

ofta går det att rädda data som man råkat fippla bort av misstag, men då ska man påbörja detta innan man börjar fylla disken med saker igen..
jag har använt mig av en programvara som heter diskdigger för att hjälpa vänner och bekanta med detta, kanske värt att kika upp?

testade det innan fick just inget tillbaka dock annat program än det du sa...... förlikat mig med det då jag hade fotona sparade på annan hårddisk oxå just ifall att...resten e synd men inget som alla kort på sonen, i så fall hade jag nog lämnat in den nånstans...nu kopierar jag över korten igen så jag har minst 2...ska lägga de på sonens dator me tror jag.. så 3 kopior

O tack alla för hjälpen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av maskeradmannen:

Det går inte att bara gå in i diskhanteraren i windows och radera alla pertitioner på den, och sen skapa en ny partition över hela disken?

Ja det kan det du med detta program. Du skall aldrig radera systempartitionen där wibdows är installerad men alla andra kan du ta bort. Därefter uttökar du system partitionen med de partioner du precis raderat.

Skickades från m.sweclockers.com