Facebook Messenger skickar spöknotifikation vid varje öppning

Permalänk
Medlem

Facebook Messenger skickar spöknotifikation vid varje öppning

Tja, har googlat, men hittar ingen med samma problem. Se specs och versionsnummer längre ner.

Varje gång jag öppnar Messenger appen så får jag 3 st "notifikationer"... med citattecknen menar jag att det är inte en regelrätt notifikation. Det är pling ljudet, och vibrationen, men ingen visuell prompt.
Varje gång jag går in i en annan konversation i antingen appen eller ett chat-head så får jag ett pling.

Jag har provat att avinstallera både Messenger och Facebook(Facebook går bara att avinstallera uppdatering och inaktivera), rensat data och cache, samt rensat dalvik cache på telefonen.
har även rapporterat problemet till Facebook två gånger under de senaste två månaderna, men enligt förväntan helt utan svar eller förbättring.

Messenger lite fungerar utan denna bug, men jag saknar funktioner i den appen..
Jag kommer inte på något mer än att installera om telefonen..

Telefon: Samsung Galaxy S8, Android 8.0.0, security patch 1 October 2018
Facebook: v197.0.0.46.98
Facebook Messenger: v191.0.0.22.28
Facebook Messenger Lite: v44.0.0.13.198

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Uppdatering

försöker rota djupare..
I en emulator får jag inte detta problem, så det är inte kontot som är konstigt, utan det måste vara något på telefonen.
jag kom på att jag hade AutoNotification installerat för att dölja "chatheads active" notifikationen från klockan. jag avinstallerade den. Jag såg då att det var någon notifikation som dök upp och försvann lika fort.
jag laddade ner "Notification history" för att se vad det var för något. detta är vad jag får:

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.