Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Captech är stora faktiskt. Inet använder sig av dem bland annat. Anledningen att man inte hört talas om dem innan är ju för att deras kunder är företag och inte privatpersoner. Förstår inte heller varför de misslyckas så KAPITALT med just distributionen av Louqe's grejer.

Då louqe är ett ”no-name”-företag i sammanhanget så får de lägre prio än storkunderna. Ursäktar givetvis inte en dålig hantering men prio hos captech ligger nog inte på att få iväg spöken, de hanteras när tid finnes.
Man ska värna om alla kunder men extra mycket med storkunder.
Min erfarenhet och gissning iaf.
Sen lär väl black week/friday/monday/jul/whatever ställa till det lite nu också

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

@bardbard: Haha. Shit. Kommer få min Ghost efter årsskiftet med tanke på julhandeln nu då också. GG.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på omfattningen på dessa diverse "problem"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Ännu ingen mail. Vad fan

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här.

Permalänk
Medlem

nån som vet om PNY 2080 grafikkorten funkar ? Verkar vara 2-slot kylare på den.. Ser inget om 2080 i kompatibilitetlistan dock

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Vilket kort syftar du på?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Nima2001: Vilket kort syftar du på?

Mvh

PNY GeForce® RTX 2080 8GB XLR8 GAMING OC TRIPLE FAN

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

PNY GeForce® RTX 2080 8GB XLR8 GAMING OC TRIPLE FAN

Vad Ghosten tillåter: 2.1-Slot: 144 (H) x 45 (W) x 305 (D) mm

Vad kortet du tittar på verkar ha: Bredd;39.9 mm,Längd;292 mm,Höjd; 112 mm

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Max tjocklek är <40mm, 2.0 slot är max. Det kan gå upp till 2.1 mer vid mitten av kortet.
Alltså, kortet får inte sticka ut längre än 2 slot, kanske 0.5mm, men om det är 1-2mm så kommer det inte att passa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

snyggt! då går det ju i!
kanske blir problem med kontakterna dock...
Sen vet jag inte om kortet är så mycket att hurra för .. har ett asus 2080 som absolut har för stor kylare men undrar om något kan göras istället.. Men förlorar väl garantin om ja rör kylaren

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Det passar i Ghost : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

@Nima2001: Jag skulle snarare säga att Ghosten tillåter 43-44mm när jag mäter själv, för att vara på den säkra sidan, men det borde fortfarande passa

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaycobicious:

@Nima2001: Jag skulle snarare säga att Ghosten tillåter 43-44mm när jag mäter själv, för att vara på den säkra sidan, men det borde fortfarande passa

Mhmm..
Alltså jag vet inte vilka bra grafikkort som faktiskt finns.
Är så trött på denna grafikkortsbristen just nu. Finns det andra lösningar? Kanske byta kylaren på något sätt...
Klickade även hem denna, tror du den passar?:
Gainward Geforce RTX 2080 Triple Fan
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4971274

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Mhmm..
Är så trött på denna grafikkortsbristen just nu. Finns det andra lösningar? Kanske byta kylaren på något sätt...

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NytTke53pXdcqGVrPhoE3...

Permalänk
Medlem

Jag ringde till Captech nu och fick höra att mitt chassi inte är packad, utan enbart bokad för plockning. Troligtvis skickas den först nästa vecka

Visa signatur

|Chassi Deepcool CH160 |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Jag ringde till Captech nu och fick höra att mitt chassi inte är packad, utan enbart bokad för plockning. Troligtvis skickas den först nästa vecka

Nyttig info, då jag inte fått något mail än idag så förmodar jag att mitt spöke inte heller är packat än, snyft :_(

Nåja, vad är en bal på slottet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Mhmm..

Borde få plats.

Försök att hitta sånna här bilder

Det här grafikkortet borde inte få plats, Asus GTX 1070 Dual. Eftersom att den sticker ut över 2 slot så kommer den ta i kanten på chassit. Bara grafikkort som går upp till 2.1 slot i närmare mitten (~2cm in) får plats, men just vid hörnen på chassit så får bara 2 slot plats.

Permalänk
Administrativ avgift
Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Hmm..
Aldrig beställt så från siten direkt..
Tror du det evga kortet är mycket bättre än det gainward jag postade ?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Administrativ avgift

@Nima2001: Kanske inte bättre men bör prestera lite bättre än i LOQUE chassit då det har mer space och hämta luft ifrån osv. Sen är EVGA garantier osv <3

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Själv fick jag bara en tophat, inte tilläggspaketet, inte special toppen.
inte enl. packsedel iaf. har inte kommit längre..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Vet inte hur de vet exakt vilket ditt paket/chassi är, men de kanske tog sig tiden att kolla upp just din order.

Enligt @Pachalski på slack skickades 465 paket igår vilket han ska skicka ID till alla under dagen. Sen var det ca 300 paket kvar om jag kommer ihåg rätt. Dessa kommer nog skickas först nästa vecka på grund av Black Friday hetsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Vet inte hur de vet exakt vilket ditt paket/chassi är, men de kanske tog sig tiden att kolla upp just din order.

Enligt @Pachalski på slack skickades 465 paket igår vilket han ska skicka ID till alla under dagen. Sen var det ca 300 paket kvar om jag kommer ihåg rätt. Dessa kommer nog skickas först nästa vecka på grund av Black Friday hetsen.

Dom 465 Paketen lär packas i helgen enligt nyaste announcementet från Slack via"NURO och Tracking id på Måndag.

Även en från Tyskland som fick tracking id igår står fortfarande kvar på Captech och ej mottagen i Härryda ännu.

Men dom senaste bilderna vi sett från USA så ser PCB till powerknappen fixad och Helicoils i perfekt skick.

Så vi som väntat längre verkar redan nu fått saker fixade på Chassina som skickas ut så det är positivt att få chassit lite senare enligt mig.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Dom 465 Paketen lär packas i helgen enligt nyaste announcementet från Slack via"NURO och Tracking id på Måndag.

Även en från Tyskland som fick tracking id igår står fortfarande kvar på Captech och ej mottagen i Härryda ännu.

Men dom senaste bilderna vi sett från USA så ser PCB till powerknappen fixad och Helicoils i perfekt skick.

Så vi som väntat längre verkar redan nu fått saker fixade på Chassina som skickas ut så det är positivt att få chassit lite senare enligt mig.

Vad mrnar du med fixad. Allt är ju samma batch. Kvalitén lär vara helt blandad. Och man har just ett dåliga helicoils och skador på chassin där med så osäker på vad du menar
/Ej slack användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Kan inte se en korrelation mellan "fixade" chassin och vi som väntar länge. Alla chassin (utom directs) är ju sedan länge tillverkade och skickade från fabrik. Dom ligger bara och dräller hos distributörerna just nu, och verkar nu skickas ut slumpvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Vad mrnar du med fixad. Allt är ju samma batch. Kvalitén lär vara helt blandad. Och man har just ett dåliga helicoils och skador på chassin där med så osäker på vad du menar
/Ej slack användare

På PCB till powerknappen ser man tydligt att dom satt dit distanser på ovan och undersidan som ej fanns där förrut.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

På PCB till powerknappen ser man tydligt att dom satt dit distanser på ovan och undersidan som ej fanns där förrut.

US shippingen var ju den första som gick iväg Så det är bara beroende på när i tillverkningen den har gjorts.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk

Får mitt chassi på måndag! Vad ska man köpa för grafikkort som får plats? Känns lite surt att köpa ett 1070ti som är dyrare nu än vad det var för 2 år sen när jag köpte ett till brorsan. Spelar bara enklare spel som LoL och CS men gillar att testa nya spel också. Kanske ett 580?

Edit: Köpte ett 1070ti Strix för exakt 1 år sedan för 4848kr kan omöjligt betala 6500kr kr nu

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem

Bara en fundering, rent teoretiskt, med lite moddning, borde man inte kunna köra grafikkort SLI/Crossfire genom "PCI-E Bifurcation" på ett mini ITX och ha andra grafikkortet i en tophat med en flexibel SLI/crossfire-brygga ner till det andra grafikkortet? Är det nån galen här som redan tänkt ge sig på något sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Bara en fundering, rent teoretiskt, med lite moddning, borde man inte kunna köra grafikkort SLI/Crossfire genom "PCI-E Bifurcation" på ett mini ITX och ha andra grafikkortet i en tophat med en flexibel SLI/crossfire-brygga ner till det andra grafikkortet? Är det nån galen här som redan tänkt ge sig på något sånt?

Jag ska inte svära på det, men snubbla över en Bitcoin tråd i annat forum.

Läste att det inte är säkert fungerar så bra, en som installerade drivers och datorn hängde sig (gick inte köra med två kort på samma pci plats på det moderkortet i alla fall).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar